Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 30 فروردین 1384

دکتر باهنر در جمع اعضای فعال شورای هماهنگی: صبر کردن جایز نیست، لاریجانی انتخاب شد؛ لاریجانی فقط به یک یاحسین نیاز دارد، مهر

محمدرضا باهنر عضو کمیته تصمیم گیری در شورای هماهنگی عصر امروز در مراسمی که از طرف شورای هماهنگی و با حضور اعضای فعال این شورا در مسجد نور تهران برگزار شد، گفت: تاریخچه تشکیل شورای هماهنگی به بعد از حوادث تلخ سال 78 و جو ناامیدی و یاسی که در بخشی از بدنه حزب الله، بعد از آن حوادث ایجاد شد، باز می گردد که سپس ازسوی رهبری به آنان توصیه شد نیروهای متدین، اصولگرا و باورمند به جمهوری اسلامی تلاش کنند تا در بین خود وحدت ایجاد کنند.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: طی دوسال بعد از وقایع سال 78، جلسات متعهد و با حضور گروه های مختلف و شخصیت های حقیقی و حقوقی تشکیل شد و در این جلسات، تاکید شد که فاصله ها و خطوط میان خودی ها باید کمرنگ شده و خط میان خودی و غیرخودی پررنگ و شفاف شود و در این تصمیم، کسانی را که معتقد به 4 اصل اسلام، نظام جمهوری اسلامی با قوانین کنونی، خط امام و محوریت رهبری در انقلاب، اعتماد دارند فارغ از نام ها، جزو نیروهای خودی محسوب شوند که نتایج فعالیت ها و تلاشهایی که طی این دو سال انجام شد به صورت چند جلد کتاب منتشر خواهد شد تا در تاریخ ثبت گردد.

وی با بیان اینکه فعالیت شورای هماهنگی از فروردین 81 آغاز شده است، گفت: حرکتهای شورای هماهنگی در انتخابات شوراهای اسلامی و مجلس هفتم که به پیروزی اصولگرایان منجر شد، باعث عزت و آبروی اصولگرایان شده و آنان به آینده بسیار امیدوارتر شدند.

باهنر با اشاره به اینکه در نیمه اسفندماه سا ل82 پس از پیروزی انتخابات شوراها و مجلس به دنبال آن رفتیم تا استراتژی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص کنیم، افزود: گروه 17 نفره ای برای بررسی مسایل و روند تحولات و نیز پاسخ به 10 سوال مطرح در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شد که سرپرستی آن را دکتر علی لاریجانی بر عهده داشت. آنان به دنبال این بودند تا فرآیند انتخاب نهایی کاندیدای اصولگرایان را مشخص کنند.

باهنر با اشاره به توطئه ای که قصد داشت با القاء شبهه روحانی یا غیرروحانی بودن رییس مجلس در بین اصولگرایان، اختلاف ایجاد کند گفت: عده ای به دنبال آن بودند که از نمد اختلاف میان اصولگرایان برای خود کلاه درست کنند اما این توطئه کشف شد و ناکام ماند.

عضو شورای تصمیم گیری در شورای هماهنگی، صفات شخصیه، تجربه و مدیریت و قدرت تعامل، نظرسنجی بین نیروهای خاص و فعالان سیاسی و نظرسنجی مردمی را 4 معیار انتخاب نامزد نهایی شورای هماهنگی دانست و افزود: بیش از پنجاه نظرسنجی مردمی و نظرسنجی در میان خواص انجام شد اما متاسفانه یک اختلاف ریز به وجود آمد.

وی افزود: ما به دلایل متعدد معتقد بودیم کاندیدای شورا باید حداقل 4 ماه قبل از انتخابات مشخص شود اما عده ای معتقد بودند که نباید شتاب کرد و باید در فرصتی مناسب پس از انجام همه نظرسنجی ها، کاندیدا معرفی شود و به این ترتیب به امید وحدت یکپارچه 2 ماه از زمان خود را تاکنون از دست داده ایم و اکنون هر یک ساعتی که می گذرد از ظرفیت نیروهای اصولگرا کاسته می شود.

باهنر گفت: اختلاف در صلاحیت افراد نیست بلکه دو سلیقه بر سر زمان معرفی کاندیدا و روش آن وجود دارد و ما معتقدیم که در نهایت اجماع صورت می گیرد اما زمانی این اتفاق می افتد که ما بسیاری از ظرفیت های خود را از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه احساس کردیم دیگر صبر کردن جایز نیست، گفت: با مجموعه نظرسنجی ها و اقدامات انجام شده، دکتر لاریجانی انتخاب شد. لاریجانی دارای خصوصیت های فردی، اعتقادی و خانوادگی خاصی است و اعتقاد مقام معظم رهبری به ایشان و کارآمدی دکتر لاریجانی بر همگان مشخص است که البته بعضی ها به دنبال آنند که در مسوولیت هایی که دکتر لاریجانی داشت، چالش و بحث ایجاد کنند که با فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد دکتر لاریجانی و کارآمدی های ایشان، همه چیز روشن می شود.

وی با اشاره به نتایج نظرسنجی های صورت گرفته گفت: تاکنون اگر به معدل همه نظرسنجی ها نگاه کنیم آقای هاشمی چه در آراء مثبت و چه در آراء منفی رتبه اول را دارد و در برخی جاها، آقای کروبی رتبه اول را در کسانی که مردم به آنها رای نمی دهند، داراست و در میان کسانی که مردم به آنان رای می دهند آقای لاریجانی و ولایتی نزدیک به هم هستند.

باهنر افزود: مجموعه نظرسنجی ها نشان می دهد که وضع دکتر لاریجانی در میان سایر کاندیداها بسیار خوب است و فقط نیاز به یک یاحسین دارد و باید یک حرکت همگانی جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر همت شود و لشکر عظیم حزب الله با همت راه بیافتد، مشکلات حل می شود، گفت: دکتر لاریجانی در تمام مدت فرآیند تصمیم گیری شورای هماهنگی، متعهدترین فرد در بین سایر افراد موجود به شورا بوده و شورای هماهنگی احتمالا هفته آینده نظرسنجی رسمی خود را اعلام می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نائب رییس مجلس گفت: سیر آراء کاندیداها در نظرسنجی ها معمولا روند مثبتی داشته و تنها یکی از کاندیداها روند رو به رشد را طی روزهای گذشته با سرعت پیموده است که پیش بینی می کنیم این پیشرفت در مقطعی متوقف شده و روند یکسانی را طی کند.

مهندس باهنر در پایان تاکید کرد: امیدوارم که جبهه اصولگرا به وحدت کامل برسد و پس از پیروزی در انتخابات شورا و مجلس هفتم، گام سوم را با موفقیت برداریم که اگر با شکست مواجه شویم، 2 گام پیشین نتیجه ای نخواهد داشت.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005