Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 29 فروردین 1384

وزير اطلاعات: تشويق مردم به عدم حضور در انتخابات براندازي نظام است، ايلنا

وزير اطلاعات گفت : انتخابات را با شعار "حداكثر امنيت"، "صحت و فراگيري كامل" برگزار خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علي يونسي در دومين روز از همايش فرمانداران سراسر كشور با بيان اين كه آمريكايي‌‏ها مدت‌‏هاست كه از روش‌‏هاي ذليل براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي‌‏كند، افزود: آمريكايي‌‏ها هر كجا كه احساس كنند مي‌‏توانند از روش هاي خشن همان طوري كه در عراق استفاده كردند، استفاده كنند، دريغ نخواهند كرد. آمريكايي‌‏ها به دليل پرهزينه بودن اين اقدامات خشن هنوز به اهداف خود نرسيده‌‏اند.
يونسي اظهار داشت: آمريكايي‌‏ها فكر مي‌‏كردند كه مي‌‏توانند عراق را بدون دولت اداره كنند، انتخابات هم كه برگزار شد، با هوشمندي آيت‌‏الله سيستاني و مشاركت مردم، آمريكا را ناكام گذاشت، به طوري كه باب ميل آنان نبود، امروز نيز تأخير در شروع فعاليت دولت مردمي عراق به همين خاطر است.
وزير اطلاعات با بيان اين كه هر جا كه انتخابات نيم بندي برگزار شود، مردم برنده خواهند شد، تصريح كرد: آمريكايي‌‏ها در اقدامات خود تخريب چهره كارگزاران دولت و مسوولان انقلاب اسلامي را هدف قرار داده‌‏اند، تخريب چهره‌‏ها در تمام دوران وجود دارد، اما در زمان انتخابات تشديد خواهد شد.
وي در ادامه به خلاصه روش‌‏هاي براندازي در چند كشور اشاره كرد و گفت: ناكارآمد نشان دادن حكومت از جمله اين روش‌‏هاست. در اين روش و در رقابت سياسي داخلي، دولت ناكارآمد جلوه داده مي‌‏شود، اما در رقابت‌‏هاي سياسي خارجي كل نظام ناكارآمد نشان داده مي‌‏شود.
يونسي ادامه داد: در بسياري از مستندات دشمنان, اظهارات, فيلم‌‏ها و مصاحبه‌‏هاي افراد داخل نظام ملاك قرار مي‌‏گيرد. متأسفانه برخي‌‏ها افشاگري‌‏هاي بي‌‏جايي مي‌‏كنند و فيلم‌‏سازي‌‏هاي نامناسبي مي‌‏كنند.
وزير اطلاعات بزرگ جلوه دادن مشكلات و اختلافات قوميتي را از ديگر راه‌‏هاي براندازي يك كشور عنوان كرد و اظهار داشت: ما مدارك مفصلي داريم كه عده‌‏اي سعي مي‌‏كنند مطالبات سياسي را لاينحل جلوه دهند.
وزير اطلاعات هشدار داد: تبديل مطالبات شهروندي به مطالبات قومي بسيار خطرناك است و دولت بايد به تدريج به رفع مشكلات قوميت‌‏ها بپردازد. برخي جريانات سياسي سعي مي‌‏كنند كه مطالبات قومي را به مطالبات سياسي تبديل كنند كه نظير آن در خوزستان رخ داد كه جملگي توسط جريانات سياسي محكوم شد.
يونسي در ادامه حرمت‌‏شكني را از ديگر شيوه‌‏هاي بر اندازي يك نظام عنوان كرد و افزود: چهره‌‏سازي‌‏هاي كاذب, راديكاليزه كردن فضاي سياسي كشور و فضاي سياسي دانشجويي و تشويق مردم و گروه‌‏ها به افراط و تفريط از ديگر الگوهاي اين شيوه است كه در كشور ما نيز ديده مي‌‏شود و تاكنون نيز خسارات زيادي از اين جهت متحمل شده‌‏ايم.
وي با بيان اين كه جامعه و مردم ما گريزان از افراط و تفريط هستند و از بلايا دوري مي‌‏جويند، اظهار داشت: برخي افراد تلاش مي‌‏كنند كه بازداشت شوند تا معروف گردند. وزارت اطلاعات با اطلاعاتي كه دارد از انگيزه اين افراد آگاه است و به دام نخواهد افتاد.
وزير اطلاعات افزود: افشاگري‌‏هاي كاذب، شايعه‌‏سازي و تشويق مردم به عدم حضور در انتخابات از ديگر شيوه‌‏هاي براندازي يك نظام است كه البته در كشور ما كارايي ندارد.
وي در ادامه ضمن محكوم كردن اقدامات آمريكا در منطقه خاورميانه، گفت: آمريكايي‌‏ها به دليل حضوري كه در كشورهاي منطقه و آسياي ميانه دارد، قدرت نوين را ايجاد كرده است كه مي‌‏تواند موج ايجاد كند، اما در ايران قدرت موج آفريني ندارد.
وزير اطلاعات تصريح كرد: كساني كه به فكر ايجاد التهاب و امواج مورد نظر خود هستند، فرمان‌‏شان در دست خودشان نيست و ممكن است خود در اين امواج غرق شوند.
يونسي با تأكيد بر اين كه امروز وزارت اطلاعات قابليت پيشگيري از ده بحران را دارد، افزود: ما بزرگ‌‏ترين بحران‌‏هاي منطقه‌‏اي و داخلي را با كمترين هزينه حل كرده‌‏ايم.
وي ادامه داد: مردم ما از هرگونه مركزگريزي گريزانند، مردم ما عاقل و نتيجه محورند. ممكن است معترض هم باشند، اما مشكل نمي‌‏آفرينند.
يونسي تصريح كرد: ما حركات واگرايانه و مشكوك را زير نظر داريم و با تسلط اعلام مي‌‏كنيم كه نگران نباشيد، دشمن قدرت ايجاد بحران در پيوند با اپوزيسيون داخلي را ندارد. دشمنان ما به اندازه كافي ناتوان و فاقد عنصر واحد رهبري هستند، در داخل كشور اپوزيسيوني كه بتواند آشوب ايجاد كند، وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا" وزير اطلاهات در ادامه سخنان خود، مقوله امنيت را ركن اصلي برگزاري يك انتخابات آزاد و عادلانه دانست و گفت: با اطمينان كامل عنوان مي كنيم كه همانند گذشته انتخابات دوره نهم رياست جمهوري را در كمال آرامش و امنيت برگزار خواهيم كرد و اين ضعف شديد گروه هاست كه وعده ناامني مي‌‏دهند.
وي افزود: تسلطي كه وزارت اطلاعات به طور كامل به تحركات احتمالي دارد و همچنين همكاري نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي قابل تقدير است.
وزير اطلاعات اولين هدف دشمنان نظام را برقرار نشدن امنيت ذكر كرد و در خصوص مولفه سلامت و قانوني برگزار شدن انتخابات، گفت: سلامت كارگزاران انتخاباتي مهمترين تضمين برگزاري يك انتخابات قانوني است. همچنين رقابت شديدي كه به شيوه‌‏هاي مختلف در ميان نامزدهاي انتخاباتي مشاهده مي‌‏شود، خود تضمين كننده انتخابات است.
وزير اطلاعات در ادامه با تأكيد بر عدم امكان تقلب گسترده در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: ممكن است جوسازي ها, بحران‌‏سازي‌‏ها و انتشار اخبار كذب در مورد انتخابات وجود داشته باشد، اما امكان تقلب گسترده منتفي است. متأسفانه برخي عوامل داخلي نيز اقدام به ارايه اخبار كذب مي‌‏كنند.
يونسي همچنين تأكيد كرد: كارگزاران انتخاباتي بيش از هر كس ديگري بايد صحت برگزاري انتخابات را اعلام كنند و اجازه شايعه پراكني را ندهند.
وي خطاب به استانداران سراسر كشور، گفت: اگر در جايي تخلف و تقلب انتخاباتي مشاهده كرديد، آن را سريعاً به وزارت اطلاعات گزارش دهيد تا با امكانات وسيع خود آن را كشف كنيم.
وزير اطلاعات در ادامه با بيان اين كه ما ملتي رشيد و هوشمند و به ساز و كارهاي انتخاباتي آشنا داريم، افزود: بارها انتقال قدرت به رقيب در كشور ما به صورت قانوني صورت گرفته است. يعني برگزار كننده انتخابات كه دولت باشد، خودش به عنوان مجري، انتخابات را برگزار و قدرت را تحويل داده است. اين امر يعني صحت و اطمينان كارگزاران انتخابات.
يونسي با اشاره به اين كه فراگير بودن انتخابات (مشاركت حداكثري ) هم استراتژي است و هم تاكتيك، افزود: دولت , وزارت كشور و شوراي نگهبان موظفند كه براي انتخابات فرصت قانوني انتخاب كردن و انتخاب شدن را فراهم كنند. نمي‌‏توان اين فرصت را از مردم گرفت. سلب هر فرصتي به منظور سلب امنيت ملي و ناديده گرفتن منافع ملي و دعوت دشمن به دخالت در امور كشور است.
وزير اطلاعات اضافه كرد : ما انتخابات را نه فقط يك تاكتيك كه اگر دشمن حضور داشت بايد حضور حداكثري داشته باشيم بلكه اگر دشمني هم وجود نداشت مردم را بايد براي تعيين سرنوشت خود سهيم كنيم اين شاكله نظام جمهوري اسلامي است، معني قانون اساسي و مردم سالاري ديني نيز همين است.
يونسي تاكيد كرد : اين وظيفه ماست كه مقدمات برگزاري يك انتخابات آزاد را فراهم كنيم، راهي جز دعوت مردم نداريم. هر اقدامي كه باعث دلسرد شدن و انزواي مردم شود به زيان امنيت ملي است، نمي‌‏توانيم به جاي مردم تصميم بگيريم.
وي اضافه كرد: تاكنون اين مردم بودند كه ما را نجات دادند و جنگيدند و نيروهاي مسلح را ياري رساندند.
وزير اطلاعات با بيان اين كه قدرت ناشي از اراده ملي است كه از صندوق‌‏هاي رأي بيرون مي‌‏آيد، خاطر نشان كرد: بايد اين فرصت را فراهم كنيم كه مردم با اشتياق از حق خود دفاع كنند. امروز در آزموني سخت قرار گرفته ايم كه بايد با مردم باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يونسي با بيان اين كه امروز وزارت اطلاعات به لطف خدا هنر تخليه فشارهاي اجتماعي را در زمان مقرر دارد، افزود: هر دولتي بايد اين هنر تخليه را داشته باشد. امروز فضاي سياسي ما يك فضاي تدبير و دورانديشي است، به طوري كه احزاب همديگر را تحمل مي‌‏كنند و در كنار هم به بحث مي‌‏پردازند و رقابت‌‏شان مهار شده است، اينها از مزاياي نسبي ماست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21235

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير اطلاعات: تشويق مردم به عدم حضور در انتخابات براندازي نظام است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005