Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 29 فروردین 1384

ابراهيم يزدي: چگونه جنتي كه هيچ سمتي در قوه قضاييه ندارد از پرونده هايي صحبت مي كند كه در محافل قضايي و رسمي صحبتي از آن نشده است، رويداد

دبير كل نهضت آزادي ايران گفت: چگونه جنتي كه هيچ سمتي در قوه قضاييه ندارد از پرونده هايي صحبت مي كند كه در محافل قضايي و رسمي صحبتي از آن نشده است، بنابراين چنين اظهاراتي معناي ديگري جز تشويش افكار عمومي در آستانه انتخابات ندارد .

ابراهيم يزدي در گفتگو با خبرنگار رويداد افزود: آقاي جنتي خود را بالاتر از قوه قضائيه مي‌داند و زماني كه به عنوان دبير شوراي نگهبان براي اتهاماتي كه به افراد مختلف وارد شده به دادگاه دعوت شد با بي اعتنايي از حضور در دادگاه امتناع كرد.

وي با اشاره به بخشي از اظهارات جنتي درباره شيوه‌ي حكومت پيامبر گفت : چگونه است كساني كه خود را جانشين پيامبر مي‌دانند اينگونه حكم صادر مي كنند، آيا اينها خود را بالاتر از پيامبر مي دانند كه اينگونه عمل مي كنند؟

دبير كل نهضت آزادي با اظهار بي اطلاعي از صدور هرگونه حكم اعدام براي فعالان سياسي گفت : اظهارات آقاي جنتي تنها تشويش افكار عمومي است.

يزدي با بيان اينكه اظهارات جنتي و نزديكي زمان برگزاري انتخابات نسبت خاصي با هم دارند، گفت : دبير شوراي نگهبان سخناني مي گويد كه تهديد آميز است و با مشاركت همگاني مغايرت دارد .

وي همچنين تصريح كرد: برخي افراد اگر امكان پيدا كنند در هر زمان كه بخواهند بدون توجه به وجود يا عدم وجود حكم كار
خود را مي كنند . اما سير تحولات سياسي در ايران به سمتي مي رود كه اين حركات امكان پذير نيست .

دبير كل نهضت آزادي در ادامه گفت و گو با رويداد درباره شكايت خود از شوراي نگهبان گفت : در زمان رد صلاحيتم در نامه اي به شوراي نگهبان خواستار ارايه مستندات قانوني براي دلايل رد صلاحيت خود شدم چرا كه طبق قانون كساني مرتد شناخته مي شوند كه در دادگاه محكوم شوند واين افراد حق مشاركت و كانديداتوري ندارند بنابراين شوراي نگهبان بايد اطلاع دهد كه در كدام دادگاه به ارتداد محكوم شده‌ام .

وي افزود : شوراي نگهبان از ارايه مستندات براي اعلام ارتداد من خودداري كرد بنابراين به دادگاه شكايت كردم اما از حضور در آنجا هم امتناع ورزيدند و خود را بالاتر از حضور در دادگاه دانستند و در نهايت قوه قضائيه از پيگيري پرونده من اظهار عجز كرد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كانديداي نهضت آزادي در انتخابات رياست جمهوري از شوراي نگهبان خواست تا به جاي اين‌گونه روش‌هاي مخرب و بي‌نتيجه وظايف قانوني خود را انجام دهد و اگر خود را پاسخ‌گوي وجدان عمومي جامعه مي‌دانند، استعفا دهند .

يزدي در خاتمه با تاكيد بر وظيفه پاسخ‌گويي همه افراد و نهادها به ميزان اختيارات و مسئوليت‌هايشان گفت: شكايت خود را تقديم خدا مي كنم .

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005