Click for Amazing Phone Card








جمعه 26 فروردین 1384

تاج‌‏زاده: غني‌‏سازي دموكراسي مهمتر از غني‌‏سازي اورانيوم؛ بدون انتخابات‌‏ و مطبوعات آزاد تحقق دموكراسي امكان‌‏پذير نيست، ايلنا

اردبيل- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي جبهه مشاركت ايران اسلامي، گفت: اگر مي‌‏خواهيم دموكراسي در كشور تحقق يابد، بايد انتخابات آزاد برگزار كنيم و در غير اين صورت تحقق دموكراسي بدون انتخابات آزاد، ممكن نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، مصطفي تاج‌‏زاده كه به دعوت جبهه مشاركت استان اردبيل عصر ديروز در جمع مردم اردبيل سخن مي‌‏گفت با بيان اين كه جامعه مدني در كشور ما فوق‌‏العاده ضعيف است، گفت: در ايران احزاب، مطبوعات و نهادهاي مدني فوق‌‏العاده ضعيف عمل مي كنند و تأثيرگذاريشان در زندگي روزمره مردم و تنوير افكار عمومي چندان خوشايند نيست.
وي افزود: در كشور ما برخلاف كشورهاي اروپايي قدرت در ثروتمندتر شدن و قوي‌‏تر شدن دولت خلاصه شده است و كار به جايي رسيده كه حاكميت حتي براي خصوصي‌‏ترين مراحل زندگي نيز برنامه مي‌‏دهد تا جايي كه در مجلس مي‌‏خواهند براي طرز لباس پوشيدن مردم هم تعيين تكليف كنند.
وي تصريح كرد: مردم ايران تنها دولت را مسوول ارايه خدمات مي‌‏دانند و آشنايي چنداني با خصوصي‌‏سازي و توانمندي‌‏هاي بخش خصوصي و اعمال قدرت خود ندارند و اين موضوع قدرت مطلقي به نام دولت پديد آورده است و به علت ساختار مقتدر خود، نامحدود و استبداد پرور است.
تاج‌‏زاده گفت: دولت كه نامحدود باشد و همه نهادها و تشكل‌‏ها اعم از راديو, تلويزيون, قدرت سياسي, اقتصادي، انتظامي و غيره در انحصارش باشد، ساختارش ناخودآگاه استبدادپرور است.
وي گفت: ما هنوز علي‌‏رغم صد سال تلاش جنبش‌‏هاي متعدد اعم از مشروطه، نهضت ملي، انقلاب اسلامي و دوم خرداد و داشتن مردمي آگاه، شجاع و انقلابي نتوانسته‌‏ايم دمكراسي را نهادينه كنيم، تنها راه نهادينه كردن دموكراسي، انتخابات آزاد و مطبوعات آزاد است و مهمتر از همه رشد فضايل اخلاقي است.
اين عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي يكي از راه‌‏هاي رشد فضايل اخلاقي در جامعه را بسط آزادي اعلام كرد و گفت: از آنجا كه قدرت ذاتاً فساد آور است، آن را تنها مي‌‏توان از طريق قدرت مهار نمود، لذا وجود افكار قوي، مطبوعات آزاد و آزادي بيان و انديشه مخالف واجتماعات غيره به سبب ايجاد يك سيستم نظارت قوي از طريق مردم حتي افراد فاسد را نيز به جهت ترس از دست دادن موقعيت مجبور به رعايت فضايل اخلاقي و حريم جامعه مي‌‏نمايد.
تاج زاده تصريح كرد: براي تحقق دموكراسي دو راه بيشتر نداريم، يكي اطلاع رساني و ديگري تنوير افكار عمومي ديگر است.
وي افزود: در جامعه، احزاب و گروه‌‏ها و مطبوعاتي كه جاي پاي در قدرت ندارند، آسيب پذيرند. به اين معني كه احزاب متكي به دولت بوده و بعد از سركار آمدن دولت ديگر احزاب از صحنه خارج مي‌‏شوند.
عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي تصريح كرد: آيا در اين كشور فردي متكي به قدرت وجود دارد كه توان خلاف ديگري را نداشته باشد.
وي گفت: در كشور ما حذف رقيب از صحنه سياست ديگر مد شده است.
تاج زاده گفت: ما چاره‌‏اي جز شركت گسترده در انتخابات نداريم و نهايتاً بايد فرد مورد نظر خود را انتخاب كنيم و از اختياراتي كه قانون پيش بيني كرده، تبعيت كنيم.
وي در خصوص كانديداتوري دكتر معين، گفت: معين اعلام كرده كه معاون حقوق بشر براي كابينه خود انتخاب مي‌‏كند و با اين شيوه مي‌‏خواهد دفاع از حقوق بشر را حداقل را در دولت نهادينه كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تاج زاده افزود: آيا بهتر نيست ما به جاي اين كه به خارجي‌‏ها پيام و امتياز دهيم، به ملت خود جواب بدهيم. مي‌‏گوييم اگر به مردم پاسخگو باشيم، مي‌‏توانيم در برابر فشارهاي خارجي نيز مقاومت كنيم.
وي افزود: اگر كسي مي‌‏خواهد در جهان امروز مستقل از آمريكا زندگي كند، جز با بسط دموكراسي نمي‌‏تواند اين كار را انجام دهد.
وي با بيان اين كه راه مقابله با آمريكا غني‌‏سازي دموكراسي است، گفت: غني سازي دموكراسي در كشور مهمتر از غني‌‏سازي اورانيوم است زيرا كه كرامت انساني است كه انسان‌‏ها را نگه مي‌‏دارد.
تاج‌‏زاده افزود: ما، 25 سال در كشور در حالي كه بمب اتم نداشتيم به جهت حمايت و پشتيباني مردم، امنيت داشته‌‏ايم، اما كشورهايي نيز بوده‌‏اند كه بمب اتم داشته‌‏اند، اما چون حمايت و رضايت مردمي نداشته‌‏اند، فروپاشيده‌‏اند.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005