Click for Amazing Phone Card








جمعه 26 فروردین 1384

نتايج نهايي نظرسنجي بزرگ «بازتاب» درباره كانديداهاي رياست‌جمهوري، بازتاب

با گذشت يك ماه از آغاز نظرسنجي بزرگ «بازتاب»، درباره كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري، اين نظرسنجي پايان يافت و نتايج آن منتشر شد.
در اين نظرسنجي كه بيش از 55 هزار و پانصد كاربر اينترنتي در آن شركت كرده‌اند، با استفاده از نرم‌افزارهاي معتبر بين‌المللي، نتايج آرا بررسي شده و پس از حذف آراي تكراري داده شده به يك كانديدا از يك رايانه و همچنين تقسيم آرا بر حسب زمان و مكان شركت‌ در نظرسنجي، نتايج آن در ايران و خارج از كشور به تفكيك اعلام مي‌شود.
در ايران، اكبر هاشمي رفسنجاني با به دست آوردن 6/21 درصد كل آراي شركت‌كنندگان، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
مصطفي معين با 6/16 درصد در مكان دوم قرار دارد و محمدباقر قاليباف، با كسب 8/13 درصد كل آراي داخل كشور، در رتبه سوم ايستاده است.
محمود احمدي‌نژاد با 3/11 درصد در رتبه چهارم قرار دارد؛ علي لاريجاني با 1/7 درصد، علي‌اكبر ولايتي با 7/6 درصد و محسن رضايي با 3/6 درصد در فاصله‌اي نسبتا نزديك، رتبه‌هاي پنجم تا هفتم را از آن خود كرده‌اند، احمد توكلي نيز با 8/5 درصد در مكان هشتم جاي گرفته است.
همچنين محمدرضا عارف و مهدي كروبي، هر دو با 8/3 درصد آرا، در رتبه‌هاي بعدي، محسن مهرعليزاده با 2 درصد در رتبه يازدهم و غلامعلي حداد عادل با 4/1 درصد آراي داخل در رتبه دوازدهم قرار دارند.
گفتني است، غلامعلي حداد عادل اعلام كرده است كه در انتخابات رياست‌جمهوري كانديدا نخواهد شد و محمدرضا عارف نيز تاكنون درباره اين موضوع صحبت نكرده است.
در ميان شركت‌كنندگان خارج از كشور، مصطفي معين با 4/30 درصد آرا در رتبه نخست قرار دارد، هاشمي رفسنجاني با 20 درصد در رتبه دوم، محمدباقر قاليباف با 4/9 درصد در رتبه سوم، علي‌اكبر ولايتي با 6/8 درصد در رتبه چهارم، محمود احمدي‌‌نژاد با 5/7 درصد در رتبه پنجم، محمدرضا عارف با 8/5 درصد در رتبه ششم، محسن رضايي با 6/5 درصد در رتبه هفتم، علي لاريجاني با 3/4 درصد در رتبه هشتم، احمد توكلي با 5/2 درصد در رتبه نهم، مهدي كروبي و محسن مهرعليزاده با 4/2 درصد در رتبه بعدي و حداد عادل با 1/1 درصد در رتبه دوازدهم جاي دارند.
با توجه به آن‌كه 97 درصد آراي انتخابات رياست‌جمهوري در داخل كشور به صندوق‌ها ريخته مي‌شود، در بخش تحليل نتايج نظرسنجي، آراي ايران مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
در ميان گروه‌‌هاي سياسي، هفت كانديداي اصولگرا، بدون احتساب آراي هاشمي رفسنجاني، 4/52 درصد آرا و چهار كانديداي اصلاح‌طلبان، 26 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.
در ميان ائتلاف‌هاي انتخاباتي نيز «ائتلاف 1+4» مركب از احمدي‌نژاد، توكلي، رضايي، قاليباف و ولايتي، با اختصاص 9/43 درصد آرا، اكثريت نسبي را از آن خود كرده است.
در مقايسه با نتايج اوليه نظرسنجي «بازتاب» كه بر اساس نتايج دوازده روز نخست بود، محمدباقر قاليباف با افزايش 3 درصدي در آراي خود، از رتبه چهارم به سوم تغيير مكان يافته اما آراي ديگر كانديداها، دچار نوساني كمتر از يك درصد شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتني است، نظرسنجي بعدي «بازتاب»، پس از 24 ارديبهشت ماه و روشن شدن وضعيت ثبت‌نام كانديداهاي رياست‌جمهوري انجام خواهد شد.
ستاد انتخاباتي كانديداهاي رياست‌جمهوري مي‌توانند در صورت تمايل، مشروح نتايج آراي كانديداي خود و توزيع زماني و مكاني آراي وي را دريافت كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21052

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نتايج نهايي نظرسنجي بزرگ «بازتاب» درباره كانديداهاي رياست‌جمهوري، بازتاب' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005