Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 24 فروردین 1384

آرمین :در انتخابات حرکت دموکراتیک را به مخالفان آزادی تحمیل کنیم، امروز

محسن آرمين گفت: انتخابات فرصتي است تا حركت و رويكرد دموكراتيك را به مخالفان آزادي تحميل كنيم.
به گزارش ایسنا محسن آرمين، عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در همايش «انتخابات رياست جمهوري و گزينه‌هاي پيش رو» در شيراز افزود: راه رسيدن به آزادي در كشور ما مشكل است، اما اگر اراده گام برداشتن در راه آزادي را داريم بايد ظرفيت گام برداشتن در راه مشكل را هم ايجاد كنيم.
وي با بيان اين مطلب كه اولين مانع رسيدن به آزادي در كشورهايي مانند ما، دولت به مفهوم عام آن است، خاطرنشان كرد: دولت به مفهوم حاكميت در كشورهايي مانند ما كانون قدرت هستند و همه قدرت در آنها جمع شده است و دولت بدين وسيله نهادهاي عمومي را محدود مي‌كند و يا خود در حوزه‌هاي عمومي دست به نهادسازي مي‌زند.
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي اظهار عقيده كرد: در كشورهايي مانند ما دولت به گونه‌اي به كانون قدرت تبديل شده كه خود ما هم باور كرده‌ايم كه بايد خواسته‌هايمان را از دولت بخواهيم و هر چقدر قدرت دولت زياد است در مقابل قدرت نهادهاي مدني ناچيز است.
آرمين با اشاره به اين نكته كه اعمال اراده و مشاركت در فرآيند تصميم گيري صرفاً محدود به كانال انتخابات نيست، يادآورشد: آنچه مي‌تواند روند را به سوي انتخابات دموكراتيك ببرد، وجود نهادهاي مدني و كاناليزه شدن مطالبات مردم از طريق نهادهاي مدني است كه اگر اين روند شكل گرفت مي‌توانيم شاهد انتخاباتي مقبول باشيم.
وي رسيدن به دموكراسي را بسيار دشوار ارزيابي كرد و ادامه داد: ما از يكصد سال گذشته مراحل مختلفي براي رسيدن به آزادي سپري كرده‌ايم، اما مي‌توانيم بگوييم كه از مرحله طرح دموكراسي وارد مرحله گذار دموكراسي شده‌ايم.
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي مرحله گذار به سوي دموكراسي را مرحله‌اي ناپايدار توصيف كرد و گفت : اگر ملتي موفق شود مرحله گذار را با سلامت طي كند آن زمان به مرحله تثبت رسيده است و آنگاه مسير قابل برگشت نيست و اين وظيفه همه ماست كه با تلاش، تحمل، بردباري، درايت و تدبير از اين مرحله عبور كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مجيد تولايي سردبير نشريه نامه با اشاره به وجود دو رويكرد و نگرش به انتخابات تصريح كرد: يك رويكرد مختص كساني است كه انتخابات به عنوان هدفي براي رسيدن به قدرت يا گرفتن مهم از قدرت مي نگرند و رويكرد ديگر مختص كساني است كه با انتخابات به عنوان يك فرصت مي‌نگرند، فرصتي كه در چارچوب آن بتوانند مطالبات جنبش دموكراسي خواهي را مطرح و حاكميت را به چالش بطلبند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20967

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آرمین :در انتخابات حرکت دموکراتیک را به مخالفان آزادی تحمیل کنیم، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005