Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 23 فروردین 1384

جلایی پور: اصلاح طلبان و طرفداران تحریم انتخابات، در هدف اشتراک و در روش تفاوت دارند، امروز

هم اکنون سه طیف اصلاح طلبان، محافظه کاران و تحریمیان در حال فعال شدن در عرصه انتخابات هستند.
به گزارش خبرنگار سایت امروز حمیدرضا جلایی پور در جلسه گفت وگو با اعضای جبهه مشارکت حوزه شرق تهران با بیان این مطلب به مقایسه مبانی تفکر این سه جریان پرداخت.
این فعال سیاسی در نقد طیف محافظه کار گفت: محافظه کاران یا به اصطلاح اصولگرایان قائل به دموکراسی نبوده و به دنبال حکومتی مقتدر می باشد. آنان معتقدند با رفتن خاتمی خواهند توانست دولتی مقتدر تشکیل داده و مشکلاتی از قبیل فقر، فساد و تبعیض را حل کنند. در برابر چنین تحلیلی، اصلاح طلبان بر این باورند که دولت بزرگترین نهاد کشور است و از هر دو نفر یک نفر از دولت حقوق دریافت می کند، بنابراین، اگر جمهوری اسلامی زیربار اصلاحات نرود، خود، می تواند عامل تبعیض شود. لذا راه حل نابسامانی های جامعه اصلاح حکومت است و اصلاحات به نتیجه نمی رسد مگر با استقرار آزادی مطبوعات، قاضی مستقل، آزادی بیان، انتخابات و...
این استاد جامعه شناسی در ادامه به مقایسه اصلاح طلبان و طرفداران تحریم انتخاباتی پرداخت و گفت: تحریمی ها با روش های بیرون از ساز و کار موجود در نظام سیاسی به دنبال دموکراسی هستند و اختلاف عمده آنها با اصلاح طلبان از همین جا نشات می گیرد و گرنه در اهداف تعارضی با هم ندارند. زیرا آنان نیز خواهان استقرار همان اهدافی هستند که اصلاح طلبان درصدد برپایی آن هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جلایی پور تاکید کرد: اصلاح طلبان معتقدند برای تحقق بخشیدن به اهداف خود باید از همن ساز و کارهای موجود استفاده کرد و اصلاحات را تداوم بخشید، اما تحریمی ها بر این باورند که باید با روش هایی خارج از ساختارهای موجود، به اهداف رسید. آنها مباحثی همانند رفراندوم یا تغییر قانون اساسی را مطرح می کنند که البته حرف های قشنگی است اما شواهد و قرائن نشان می دهد، طرح اینگونه مباحث، منجر به از دست رفتن فرصت هایی نظیر انتخابات پیش رو، خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20926

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلایی پور: اصلاح طلبان و طرفداران تحریم انتخابات، در هدف اشتراک و در روش تفاوت دارند، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005