Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 22 فروردین 1384

بيانيه انجمن اسلامى دانشجويان شريف درباره انتخابات : دستيابى به دموكراسى از راهى غيردموكراتيك امرى است ناممكن و نامعقول، شرق

انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه شريف بيانيه اى را در خصوص انتخابات رياست جمهورى منتشر كرد. در اين بيانيه آمده است: «در ساليان اخير همواره با اين پرسش روبه رو بوده ايم كه آيا با استفاده از يك انتخابات غيردموكراتيك كه حداقل شرايط انتخاب كردن و انتخاب شدن آزادانه در آن مهيا نيست مى توان در جهت دستيابى به دموكراسى و آزادى گام برداشت؟» در ادامه اين بيانيه و در پاسخ به اين سئوال آمده است: پاسخ ما بدين سئوال منفى است، تجارب تلخ گذشته همواره بيانگر اين مفهوم بوده است كه محدود كردن جنبش هاى اجتماعى به افرادى معدود _و صدالبته متوسط _ اشتباه فاحش دوران اصلاحات بوده است. در ادامه اين بيانيه با تاكيد بر اين كه ارزيابى انتخابات رياست جمهورى تنها از دو منظر يعنى «بازگشت به جامعه» و «پيشبرد دموكراسى» اهميت مى يابد و هرگونه تحليل و انگيزه اى بايد با توجه به اين دو محور مورد سنجش قرار گيرد، آمده است: بر همين اساس و با بازگشت به پرسش آغازين، بر اين نكته پا مى فشاريم كه اگر شرايط برگزارى يك انتخابات آزاد كه در آن تمامى گروه ها و احزاب و سلايق سياسى موجود در داخل كشور، بتوانند آزادانه كانديداى خويش را به مردم معرفى نمايند، مهيا نگردد بحث در مورد انتخابات، عبث و بيهوده است. چه اينكه دستيابى به دموكراسى از راهى غيردموكراتيك امرى است ناممكن و نامعقول. همچنين به تمامى دوستان دانشجويمان اين نكته را يادآور مى شويم كه عرصه كنونى بهترين فضا در جهت گسترش نفوذ و افزايش آگاهى جمعى است.«بازگشت به دانشگاه» كه همانا جلوه گاه بازگشت به جامعه است، بايد به عنوان مهم ترين استراتژى فعالان دانشجويى مدنظر قرار گيرد. احترام به آزادى هاى فردى و تلاش براى دستيابى به دموكراسى، پيشرفت و عدالت اجتماعى، خواست هاى بنيادين ملت ايران است كه هيچ گاه و در هيچ شرايطى از آن دست برنخواهند داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

• سياست بى طرفى
همچنين به گزارش ايسنا دبير انجمن اسلامى دانشگاه شريف نيز بحث درباره يك كانديدا در تشكل دانشجويى متبوع خود را منتفى خواند و گفت: به دليل تجربه ۸ سال گذشته سعى مى كنيم تا بيشتر به بيان خواسته هاى اصلى مردم بپردازيم. اين فعال دانشجويى با بيان اينكه «از كانديدايى حمايت نخواهيم كرد، لذا از اين نظر انتخاب كانديدايى از جناح راست يا چپ براى ما در قالب مجموعه برابر است»، عنوان كرد: با وجود اينكه از نظر تك تك افراد انجمن انتخاب كانديدايى از جناح هاى مختلف تفاوت مى كند، اما مجموعه ما سياست بى طرفى را پيشه كرده است.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005