Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 21 فروردین 1384

توکلي: اگر توليد در كشور مقرون به صرفه شود ،سرمايه های انسانی و نقدی ايرانيان راه خارج را پيش نمي‌گیرد

دکتر احمد توکلی نامزد انتخابات رياست جمهوري افزود: در سالهاي 1370 تا 1380 در نتيجه انحراف در سرمايه‌گذاري، 67 درصد از سرمايه‌گذاريهاي انجام شده در بخش خدمات متمركز شد و از بخشهاي اشتغالزاي صنعت و كشاورزي به طور نسبي غفلت شد و اين در حاليست كه از هر يك ميليارد ريال سرمايه‌گذاري در بخش خدمات و قيمتهاي سال 1381، تنها 19 شغل ايجاد مي‌شود حال آنكه اين رقم در بخش كشاورزي‌ها و در بخش صنعت و معدن 45 شغل است.

دکتر توکلی از افزايش توليد رشد سرمايه‌گذاري به عنوان راه‌حل فوري براي مبارزه با معضل غفلت شده بيكاري در كشور ياد كرد و افزود: در قدم اول بايد استفاده حداكثري از ظرفيت توليدي موجود كشور را در دستور كار عملي قرار داد و در قدم دوم بايد فكر رشد سرمايه‌گذاري بود.

نامزد انتخابات رياست جمهوي اظهار داشت: اگر بازده توليد كشور بالا رود و سرمايه‌گذار تشويق و حمايت شود، حجم تنوع سرمايه‌گذاري بالا مي‌رود، هم جريان تاسف بار فرار سرمايه‌هاي از كشور معكوس مي‌شود و هم زمينه براي جذب سرمايه ايرانيان خارجي از كشور و نيز سرمايه‌گذاي خارجي فراهم مي‌شود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با اعلام اين مطلب كه از 147 واحد احداث شده در يكي از قطبهاي صنعتي كشور تنها 16 واحد فعال در ظرفيت معقول وجود دارد، گفت: تا زمانيكه نگاه دولت به صنعت و كشاوزي اصلاح نشود، حمايت عملي از توليد‌كنندگان وجود نداشته باشد و دولت از مهار قاچاق كالا به كشور عاجز باشد توليد جواب نخواهد داد.

دکتر احمد توکلی افزود: براي اينكه توليد راه بيفتد، بايد دست و پاي توليد كننده باز باشد، بساط انحصارات دولتي برچيده شود و انباره سرمايه موجود كشور خوب به جریان بیفتد.
و اگر توليد در كشور مقرون به صرفه شود ،سرمايه های انسانی و نقدی ايرانيان راه خارج را پيش نمي‌گیرد.

وی افزود: زمانيكه در نتيجه سوء تدبير دولت سرمايه‌گذاران فعلي زمين‌گير هستند و دولت با سياستهاي غلط بازرگاني توليد كننده را متضرر میکند؛ سرمايه‌گذاري، توليد و ايجاد اشتغال به جايي نخواهد رسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمد توكلي در سفر انتخاباتي خود به استان فارس با قشرهاي مختلف مردم شهرهاي شیراز، فسا، زرين شهر، داراب، ني‌ريز و استهبان ديدار و گفت‌وگو كرد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20875

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توکلي: اگر توليد در كشور مقرون به صرفه شود ،سرمايه های انسانی و نقدی ايرانيان راه خارج را پيش نمي‌گیرد' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005