Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 11 اسفند 1383

ولایتی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف: به حادثه میکونوس هیچ ارتباطی ندارم، مهر

- برخی ها می خواهند هاشمی را از هستی سیاسی ساقط کنند
- در بین افراد مطرح، خود را قوی ترین فرد برای اداره کشور می دانم
- خانه من چند میلیاردی و هزار متری نیست

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، خود را قوی ترین فرد در بین کاندیداهای مطرح دانست.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، علی اکبر ولایتی کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری که به دعوت بسیج دانشجویی عصر امروز در دانشگاه صنعتی شریف حضور یافته بود، گفت : تضادی بین استقلال من از شورای هماهنگی و خروج من از صحنه انتخابات به نفع هاشمی رفسنجانی وجود ندارد و من قبلا به شورا اعلام کرده بودم که تا سقف زمانی مشخصی متعهد هستم ولی شورای هماهنگی تا سقف زمانی تعیین شده، نتیجه را اعلام نکرد و من به اختیار خود از شورا خارج شدم.

وی افزود : هم اکنون، شاهد ظهور کاندیداهای جدید در حوزه ارزشی هستیم و دایره ارزشی منحصر نیست و افرادی مثل قالیباف و سعیدی کیا که از چهره‌های ارزشی هستند نیز به صحنه رقابت انتخاباتی آمده ‌اند و هیچ کس نمی ‌تواند دایره ارزشی را محدود و ورود افراد جدید به آن را منع کند.

ولایتی با بیان اینکه اعلام هیچ مصداقی از کابینه ام از قبل را تعهد نمی کنم و هیچ تعهدی هم به هیچ گروهی حتی گروههای خودی نخواهم داشت، گفت : وابسته سالاری نباید جای شایسته سالاری را بگیرد و از این جهت، سیر و شیوه بنده در اداره وزارت خارجه کاملا مشخص است که معیارهای ما معیارهای اعتقادی و ارزشی و کارآمدی افراد بود.

کاندیدای احتمالی شورای هماهنگی با اشاره به شیوه اقتصادی خود افزود : ما توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی را در کنار هم می بینیم چرا که بدون توسعه اقتصادی، عدالت اجتماعی معنی ندارد و اگر بدون توجه به طبقات فقیر، فقط تولید ثروت را در داخل کشور در نظر بگیریم، این حکومت با یک حکومت غیراسلامی تفاوتی نخواهد داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد ممنوع الخروج بودنش گفت : من به حادثه میکونوس هیچ ارتباطی ندارم و افرادی که این مطالب را مطرح می کنند تحت تاثیر تبلیغات با واسطه یا بی واسطه رادیوهای بیگانه هستند.

وی در مورد احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات گفت : اگر کسانی بیایند که بخواهند وضعیت کشور را به هم بریزند، هاشمی احساس تکلیف می کند و می آید.

ولایتی با بیان اینکه خانه من چند میلیاردی و هزار متری نیست، در مورد وضعیت زندگی خود گفت : من زندگی خودم را از حقوق دانشگاه می گذرانم و در سنوات اخیر نیز هیچ حقوقی از وزارت خارجه دریافت نمی کردم و فقط حقوق استادی دانشگاه بود و زندگی من واقعا اشرافی نیست.

وی افزود : من همواره در ضمن اینکه می توانستم کارهای اقتصادی بسیاری انجام دهم، اما از این کار خویشتنداری کردم و در دریافتی از بیت المال به حداقل اکتفا کردم اکنون نیز در ماه، بیش از 300 ساعت برای نظام و دانشگاه کار می کنم اما حقوقی را می گیرم که بقیه با هشتاد ساعت کار می گیرند.

ولایتی با مطرح کردن این سوال که جدا کردن هاشمی از مجموعه نیروهای ارزشی به چه دلیل است، گفت : بنده این خبر موثق را دارم که از نظر مقام معظم رهبری، آقای هاشمی هم به عنوان یکی از نیروهای ارزشمند و ارزشی هستند و دلیلی ندارد که ایشان را از اصولگرایی جدا کنیم و من تاکید می کنم که اصولگرایی محدود به جمع خاصی نیست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود : آنهایی که به اصول اسلام، انقلاب و ارزشهای اسلام و انقلاب معتقدند، اصولگرا هستند و در اصولگرایی، انحصارگرایی نداریم و هر کس اعلام کند که این اصول را قبول دارد و رفتارش نیز این را تصدیق کند، جزو اصولگراهاست و آقای هاشمی هم همینطور است.

ولایتی با بیان این مطلب که برخی افراد با هاشمی مشکلاتی دارند و می خواهند وی را بی جهت با تبلیغات از هستی سیاسی ساقط کنند، افزود : وظیفه خود می دانم که در مقابل این موج تخریبی بایستم چرا که به صورت غیرمستقیم، ایراد به هاشمی ایراد به نظام است.

کاندیدای احتمالی نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد : با توجه به آگاهی ای که از کار خودم دارم و با توجه به سابقه ای که از خودم در این کشور باقی گذاشته ام، خود را از کسانی که مطرح هستند، برای اداره کشور قوی تر می دانم و این فقط قضاوت شخصی من نیست چون در خرداد 76 طبق نظرسنجی هایی که به عمل آمد من و مهندس موسوی در بین مردم، بالاترین رای را داشتیم و حالا هم که نظرسنجی های مختلف می کنند بعد از آقای رفسنجانی، بالاترین رای را بنده در بین مردم دارم.

وی در مورد پیش بینی هزینه های انتخاباتی خود و نحوه تامین آن گفت : نوع فعالیت هر شخصی کاملا مشخص می کند که هر شخص برای انتخابات، چه مقدار هزینه کرده است و من حتما خودم را مقید به حداقل می دانم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد : کمک افراد، موسسات ، گروهها و احزاب به کاندیداها در انتخابات مرسوم است. مشروع ترین و معمول ترین شکل اداره انتخابات این است که افراد حساب جاری اعلام می کنند و مردم به آنها کمک می کنند، اما باید از هزینه های زائد که باعث کدورت ذهن مردم می شود، پرهیز کرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20779

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ولایتی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف: به حادثه میکونوس هیچ ارتباطی ندارم، مهر' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005