Click for Amazing Phone Card








شنبه 17 بهمن 1383

کروبی در گفت و گوي اختصاصي با سينا: ظرفیت پیاده کردن برنامه های خاتمی در قانون اساسی وجود داشت

تهران، خبرگزاری سینا _ مریم ذوالفقار

دبیر کل مجمع روحانیون مبارز و نامزد نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شعارهایی که آقای خاتمی در زمان نامزدی انتخابات برای ریاست جمهوری مطرح کردند، شعارهایی است که از درون فرهنگ مردم ایران و انقلاب و نظام نشات گرفته است و همین شعارها برای پیشبرد نظام کافی است، اما مشکل اساسی خاتمی پیاده و اجرا کردن این شعارها بود که ظرفیت اجرایی شدن آن در قانون اساسی موجود است.

حجت الاسلام و المسلمين "مهدی کروبی" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار سینا با تقسیم بندی شعارها و برنامه های خود به دو دسته برنامه های "مترقی" و "موجود از گذشته" افزود: برای پیشبرد اهداف نظام، رفع مشکل پیاده کردن ظرفیتهای قانون اساسی ضروری است.

وی با بیان اینکه برنامه های خود، برای اجرایی شدن شعارها و برنامه ها را به زودی اعلام می کند، اظهار داشت: خاتمی ساختار شکن نبود، بلکه شعارهای نویی مطرح کرد که از درون فرهنگ مردم و انقلاب و نظام نشات گرفته بود.

دبیر کل مجمع روحانیون مبارز گفت: شعارها و برنامه خاتمی در درون قانون اساسی موجود بود، اما وی در به اجرا در آوردن این برنامه ها با مشکلات بیشماری مواجه شد.

کروبی، با اشاره به اینکه باید از ظرفیتهای قانون اساسی استفاده کرد، گفت: مهمترین برنامه ای که در نظام باید عملی شود، تامین حقوق شهروندی و حقوق اساسی مردم و عمل به ظرفیتهای قانون اساسی است.

وی پرداختن به مسایل "بانوان"، "اقوام"، "اشتغال"، "جوانان" و "توسعه پایدار سیاسی و اقتصادی" را از اولویتهای بعدی خود در صورت انتخاب شدن در انتخابات ریاست جمهوری دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نامزد نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر حفظ حرمت هر فردی که در انتخابات رای بیاورد، اظهار داشت: قطعا من هم شعارها و برنامه هایی نو دارم که بعدها آن را اعلام خواهم کرد.

رییس مجلس ششم شورای اسلامی، با وجود رد لوایح خاتمی از سوی شورای نگهبان در دور ششم مجلس و مشکلات موجود در راه به تصویب رسیدن این لوایح، پیاده کردن تمامی ظرفیتهای قانون اساسی در نظام را ممکن دانست و افزود: برنامه های خود برای به اجرا در آوردن برنامه ها و طرحها را به زودی اعلام می کنم.

کروبی، با اشاره به اینکه با تصدی پستهای پیشین خود، کارهایی در حوزه های مختلف اجرا کرده است، نظام را بی نیاز از طرح هر شعار نویی دانست و گفت: مردم به شعار نیاز ندارند بلکه مساله اساسی اجرایی کردن شعارها و برنامه هایی است که از دوران انقلاب، برای این مردم به جا مانده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20710

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبی در گفت و گوي اختصاصي با سينا: ظرفیت پیاده کردن برنامه های خاتمی در قانون اساسی وجود داشت' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005