Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 13 بهمن 1383

سحرخيز: انتخابات آينده تفكيكي در بين گروه‌‏هاي اصلاح‌‏‌‏طلب بوجود مي‌‏آورد، ايلنا

* "هاشمي"در دوران اصلاحات، در مورد تعطيلي فله‌‏اي مطبوعات و روزنامه‌‏ها سخني عنوان نكرده است

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، گفت: فضاي شفافي كه توسط اصلاحات در جامعه به وجود آمده است، اين امكان را به محافظه‌‏كاران و اصلاح‌‏طلبان نمي‌‏دهد كه در فضاي كدر و مبهم، وارد عرصه انتخابات شوند.

عيسي سحرخيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار" ايلنا" ضمن تحليل فضاي سياسي كشور در آستانه نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري، تصريح كرد: ديگر هيچ كانديدايي حتي از جريان محافظه‌‏كار هم نمي‌‏تواند نسبت به مسايل كليدي جامعه سكوت كند و يا وارد مباحثي مانند آزادي بيان و انديشه نشود و از سوي ديگر انتظار حمايت افكار عمومي از خود را داشته باشد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا تعدد كانديداهاي اصلاح طلب، موجب دلسردي مردم براي حمايت از اين جريان در انتخابات رياست جمهوري نخواهد شد؟، گفت: البته دغدغه اصلي جامعه، برگزاري انتخابات آزاد است و در عين حال، تعدد كانديداهاي اصلاح طلب فرصتي است كه فضاي انتخاباتي براي گروه‌‏هاي 18 گانه دوم خرداد به وجود آورده است تا صف‌‏بندي‌‏ها و خط‌‏بندي‌‏هاي اين جريان براي افكارعمومي روشن شود.
سحرخيز با بيان اين نكته كه فضاي جامعه عوض شده و اصلاح‌‏طلبان نيازمند يك ائتلاف جديد هستند، تأكيد كرد: گروه هاي 18 گانه به لحاظ برنامه و راهكارهاي راهبردي با يكديگر متفاوت اما در عمل، دچار يك نوع رودربايستي هستند كه فكر مي‌‏كنم انتخابات، فضايي را به وجود آورده تا اين رودربايستي به خط پايان برسد و تفكيكي در اين جريان صورت گيرد.
مدير مسوول ماهنامه توقيف شده "آفتاب" با تشبيه گروه‌‏هاي 18 گانه دوم خرداد به چيني بندزده، تصريح كرد: در فضاي فعلي جامعه، امكان حفظ اين چيني بندزده براي اصلاح‌‏طلبان وجود ندارد و تعدد كانديداهاي اصلاح طلب، فرصت خوبي را به وجود آورد تا ائتلاف جديدي صورت گيرد و صف‌‏بندي‌‏ها كاملاً براي افكارعمومي روشن شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو انجمن دفاع از آزادي مطبوعات همچنين نسبت به اظهارات هاشمي‌‏رفسنجاني درخصوص شكل‌‏گيري چندين روزنامه اصلاح‌‏طلب در دوران رياست‌‏جمهوري وي و تبديل شدن آنها به مادر جنبش رسانه‌‏اي ايران، واكنش نشان داد.
عيسي سحرخيز در واكنش به اين سخن هاشمي‌‏رفسنجاني در مصاحبه اخير خود كه تأسيس روزنامه‌‏هاي سلام، همشهري و ايران در زمان دولت خود را موجب شكل‌‏گيري "مادر جنبش رسانه‌‏اي ايران"، عنوان كرده بود، گفت: هاشمي طي اين هشت سال اصلاحات، در مورد تعطيلي فله‌‏اي مطبوعات و روزنامه‌‏ها سخني عنوان نكرده است، حال چگونه است؛ كه با اين شعار مي‌‏خواهد وارد عرصه رقابت انتخاباتي شود؟
وي درخصوص اين نكته كه مهدي كروبي در جايگاه رياست مجلس ششم بارها از حقوق زندانيان مطبوعاتي و سياسي دفاع كرد، گفت: اصلاحات فضاي جامعه را به سمتي پيش برده است كه حتي آقاي هاشمي هم ديگر نمي‌‏تواند بدون روشن ساختن ديدگاه‌‏هاي خود در زمينه حقوق بشر، رسانه‌‏ها، آزادي بيان و... وارد عرصه شود.
سحرخيز در پاسخ به پرسشي در خصوص علت گرايش طيفي از اصلاح‌‏طلبان به هاشمي، گفت: با توجه به شناختي كه بنده از اصلاح‌‏طلبان دارم، مطمئن هستم اصلاح‌‏طلباني كه الان از ورود آقاي هاشمي به انتخابات حمايت مي‌‏كنند، قطعاً از حضور آقاي كروبي نيز حمايت مي‌‏كنند و اطمينان دارم كه حمايت اصلاح‌‏طلبان از برخي كانديداها به منظور حمايت از ايشان درپاي صندوق‌‏هاي رأي نيست.
سحرخيز افزود: آن گروه از اصلاح‌‏طلباني كه از كانديداتوري افرادي چون كروبي و هاشمي حمايت مي‌‏كنند، معتقدند كه حضور اين افراد ما را به سمت برگزاري يك انتخابات آزاد سوق مي‌‏دهد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20686

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سحرخيز: انتخابات آينده تفكيكي در بين گروه‌‏هاي اصلاح‌‏‌‏طلب بوجود مي‌‏آورد، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005