Click for Amazing Phone Card








جمعه 9 بهمن 1383

شكوري راد: مجموعه‌اي خواهان عدم برقراري عدالت در اطلاع‌رساني كانديداهاست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
علي شكوري راد گفت كه امكانات مساوي نيست ولي شعور مردم بالاتر از آن است كه صرفا تحت تأثير تبليغات در انتخابات قرار بگيرند.
وي افزود: اگر حداقل امكانات رسانه‌اي باشد و همه كانديداها بتوانند صدايشان را به گوش مردم برسانند، مردم فريب تبليغات سرسام‌آور را نمي‌خورند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، رييس ستاد انتخاباتي حاميان مصطفي معين كه براي شركت در انتخابات نظام پزشكي در دانشگاه اميركبير حضور يافته بود، ادامه داد: بايد بخواهيم حداقل امكانات اطلاع‌رساني، چه در صدا و سيما، چه در روزنامه‌ها و چه در سالن‌ها، مساجد و مراكز تجمع به صورت يكسان در اختيار همه قرار گيرد.

نماينده‌ي سابق مجلس ابراز عقيده كرد: مجموعه‌اي وجود دارد كه خواهان برقراري عدالت در اطلاع‌رساني نيست و برنامه‌ريزي‌هايي دارد تا برخي از كانديداها فرصت‌هاي لازم و برخي از تريبون‌ها را نداشته باشند.

وي از مركز رسيدگي به امور مساجد خواست آيين‌نامه‌يي براي اين كه چگونه مساجد در اختيار كانديداها قرار بگيرد، تا همه‌ي نامزدها بتوانند با مردم صحبت كنند، تنظيم و تدوين كند و تأكيد كرد: تريبون‌هاي نماز جمعه هم بايد عادلانه در اختيار همه‌ي كانديداها قرار گيرد و يا در اختيار هيچ يك از آنها قرار نگيرد.

شكوري راد با تاكيد بر پرهيز تريبونهاي نماز جمعه از جهت‌گيري سياسي به نفع شخص يا گروه خاصي گفت: نمازهاي جمعه بايد بر وجهه فراگير تبليغات يعني مشاركت گسترده‌ي مردم متمركز شوند و به نفع كانديداها موضع‌گيري نكنند.

وي ادامه داد: مشخص است كه كانديداهاي موجود چه فكر و جرياني را نمايندگي مي‌كنند و مردم هم تصميم گرفته‌اند كه كشور را چگونه اداره كنند. مردم رويكرد به سياق اصلاح‌طلبي را از دست نداده‌اند، اما ممكن است در مورد روش آن با هم اختلاف نظر داشته باشند.

به گزارش ايسنا عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت درباره‌ي برنامه‌ي سفر به شهرستان‌هاي معين نيز گفت: آقاي نبوي ( مسوول كميته امور استانها) در منزل پيگير موضوع هستند كه ستادهاي استاني تشكيل شود، وقتي ستادها تشكيل شد، برنامه‌ي سفرهاي استاني در دستور كار است، اما فعلا هنوز برنامه‌اي تعيين نشده است.

شكوري راد درباره‌ي اين كه برخي اعضاي كابينه خاتمي مشاركتي بودند و با اين وجود چرا بايد انتظار ايجاد تحول را در عملكرد دولتي كه معين قصد تشكيل آن را دارد ، داشت؟ گفت: ضعف دولت خاتمي در حزبي‌نبودن آن بود، به معناي اين كه انسجام لازم براي پيشبرد برنامه‌ خاص در دولت مشاهده نمي‌شد و وزرا به صورت انفرادي به كار گرفته مي‌شدند، اگرچه برخي از آنها عضو يك حزب اعم از مشاركت، مجمع روحانيون و يا كارگزاران بودند، اما به صبغه‌ي حضور در يك حزب، در دولت حضور نداشتند و عملكردهاي آنها شخصي بوده است. قدم مثبتي كه مي‌توان در دولت آينده برداشت اين است كه دولت يكپارچه‌تر شود و برنامه‌ي مدون‌تري داشته باشد، همچنين مسؤوليت بيشتري در ازاي آنچه كه عمل مي‌كند، داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه دكتر معين بر اساس حمايت‌هاي حزبي كانديدا شده‌ است، گفت: يقينا دعوت جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در پذيرش ايشان نقش بسزايي داشته است. چارچوب‌هاي تعريف شده سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، جبهه‌ي مشاركت و عملكرد معين در وزارت علوم، تمايلي براي اعلام حمايت در اين دو حزب و پذيرش دعوت آنها از سوي معين ايجاد كرد كه به اعلام پذيرش كانديداتوري از سوي معين منجر شد.

شكوري راد درباره‌ي اجماع اصلاح‌طلبان در انتخابات هم گفت: به نظر مي‌رسد تفاهم نانوشته‌اي براي اجماع اصلاح‌طلبان در مرحله‌ي دوم ايجاد شده است، يعني رقابت‌ها در مرحله‌ي اول صورت بگيرد و اصلاح‌طلبان وارد رقابت سازنده باهم شوند. در مرحله‌ي دوم هر يك كه راي بيشتري داشت ، بر وي اجماع داشته باشند.

وي در ادامه درباره‌ي علت استقبال بيشتر پزشكان از انتخابات امسال نظام پزشكي نيز به خبرنگاران گفت: فكر مي كنم بعد از يك دوره‌ي موفق نظام پزشكي در خود سازمان، در شوراي عالي و با توجه به تغيير قانون، سازمان از يك نهاد مشورتي به يك سازمان كارآمد و تصميم‌گير ارتقا يافت و پزشكان به نقش موثر اين سازمان در سرنوشت جامعه‌ي پزشكي اميدوار شده‌اند؛ اين دليلي شده تا پاي صندوق بيايند و در انتخابات شركت كنند، اين مصداق بارزي است كه نشان مي‌دهد هر گاه مردم اميدوار شوند در انتخابات حاضر مي‌شوند.

دكتر شكوري راد گفت:‌ انتخابات در دوره‌هاي قبل، هرگز اين قدر پرشور نبوده، هم رقابت‌ها جدي بوده و هم انتخابات پرشور است.

نماينده‌ي سابق مردم تهران در مجلس درباره‌ي سازمان نظام پزشكي گفت: سازمان نظام پزشكي يك نهاد صنفي است اما كاركردش صرفا در دفاع از صنف نيست. سازمان نظام پرشكي هم مكلف است از حقوق مردم و حقوق جامعه‌ي پزشكي دفاع كند و هم برخي وظايف را به انجام برساند. يعني وظايف اجرايي دارد كه بايد به نيابت از دولت و حاكميت انجام دهد.

شكوري راد به تغييرات در قانون نظام پزشكي و واگذاري برخي اختيارات دولت به اين سازمان اشاره كرد و گفت: اين تجربه‌ي خوبي در واگذاري تصدي‌گري‌هاي دولت به خود مردم و كوچك‌تر شدن دولت و قدرت گرفتن شهروندان است، شهروندان جامعه‌ي پزشكي با اين قانون جديد قدرتمند شده‌اند و بيشتر حاضرند مشاركت كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20665

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شكوري راد: مجموعه‌اي خواهان عدم برقراري عدالت در اطلاع‌رساني كانديداهاست، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005