Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 7 بهمن 1383

بيانيه 246 روزنامه‌‏نگار و خبرنگار: دولتي تحول‌‏گرا, پاسخگو و انتقادپذير مي‌‏خواهيم، ايلنا

* دولت‌‏آينده بايد پذيراي انتقادات باشد تا مردم طعم‌‏خوش مديريت تحولگرا و كارآمد را بچشند


تهران- خبرگزاري كار ايران

جمعي از روزنامه‏نگاران و خبرنگاران رسانه‏هاي سراسري در آستانه انتخابات رياست جمهوري , با انتشار بيانيه اي اعلام كردند: دولتي مي خواهيم تحول‌‏گرا, پاسخگو و انتقادپذير.

به گزارش" ايلنا" متن اين بيانيه كه به امضاي 246 روزنامه نگار و خبرنگار رسانه هاي سراسري اعم از مطبوعات و خبرگزاريها رسيده، بدين شرح است:
جمهوري اسلامي ايران در حالي به آستانه برگزاري انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري نزديك مي شود كه با اعلام آمادگي چهره هاي سرشناس جريانهاي سياسي مختلف كشور, اين دوره از انتخابات رياست جمهوري از نظر تعدد نامزدهاي انتخاباتي ظاهري متفاوت با دوره هاي قبلي پيدا كرده است.
از سوي ديگر حضور چهره هاي جوانتر كه به نسل دوم انقلاب تعلق دارند بر اين ويژگي متفاوت افزوده است. حضور گسترده جريانهاي سياسي مختلف كه عموما با كارنامه كاري مشخص , چهره واقعي نزد افكار عمومي پيدا كرده‌‏اند, موجب شده تا ارزيابي و تحليل وجوه تمايز، برنامه ها و ميزان كارآمدي آنان در اين دوره بيش از پيش امكان پذير باشد.
روزنامه نگاران و خبرنگاران به عنوان سربازان ركن چهارم دموكراسي - مطبوعات - در دوره هاي پيشين رياست جمهوري همواره با پذيرش قواعد بازي , تلاش كرده‌‏اند تصويري واقعي از رويدادها ارايه داده, با تيزبيني به نقد عملكرد افراد و نهادهاي مسوول بپردازند و مطالبات مردم را خواستار شوند. هرچند كه در اين راه دشوار، رنجها و خسارتهاي فراواني متحمل شده‌‏اند و هزينه هاي سنگيني پرداخته‌‏اند. تعلق وابستگي مالكيت مطبوعات به نهادهاي عمومي و مراكز قدرت نيز از سوي ديگر, ضربه پذيري روزنامه نگاران و خبرنگاران و شدت هزينه هاي پرداختي را دو چندان كرده است و مسلما تاثير اين حركت بر كاركرد مطبوعات انكار ناپذير است. در چنين شرايطي خبرنگاران و روزنامه نگاران به عنوان نمايندگان پرسشگر مردم با آگاهي به وضعيت سياسي, اقتصادي و اجتماعي جامعه امروز ايران و با توجه به مشكلات و نقص هاي موجود در بدنه اجرايي دولتهاي گذشته و آنچه كه امروز مردم ايران با آن دست به گريبان هستند، اميدوارند دولت آينده, دولتي تحول گرا, پاسخگو و معتقد به رسيدگي به خواست ها و نيازهاي مردم باشد و انتظارات خود را از دولت آينده به شرح ذيل اعلام مي داريم:
1- دولت آينده، به عنوان دولتي تحولگرا و كارآمد بايد مناسبات محافظه‌‏كارانه را در هم شكند، هيچ مشكلي را لاينحل نداند و با بهره گيري از حداكثر ظرفيت داخلي به آباداني ميهن همت گمارد.
2- بهره گيري از نخبگان و جوانان متخصص و برومند را به سپردن كارها به منسوبان حزبي و خويشاوندي ترجيح دهد و برآوردن تخيلات ، توهمات و منفعت طلبي هاي سياست بازان را جايگزين درمان دردهاي واقعي جامعه همچون فقر, فساد و تبعيض نكند و اعتماد ملت را به بيگانگان نفروشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

3- دولت آينده در انجام خدمت صادقانه خود بايد از نقد برنامه ها و فعاليتهايش توسط خبرنگاران و روزنامه نگاران نهراسد و در فضايي سالم و كارآمد بدون ايجاد انسداد و رعب براي منتقدان خود، پذيراي انتقادات باشد تا مردم نجيب و شكيباي كشور پس از سالها, طعم خوش مديريت تحولگرا و كارآمد را بچشند.
ما روزنامه نگاران و خبرنگاران به عنوان شخصيتهايي حقيقي و فارغ از تعلقات رسانه هاي محل فعاليتمان، برآن شده ايم تا زمان انتخابات دولت آينده و همچنين آغاز دوره كاري آن, علاوه بر فعاليت رسانه‌‏اي، به نقد برنامه هاي دولت جديد پرداخته و با نشان دادن ضعف ها , نقص ها و ارايه راهكارهاي پيشنهادي متخصصان از يك‌‏سو و نمايان كردن نقاط قوت و فعاليتهاي مثبت بدنه اجرايي كشور, ياري رسان دولت آينده باشيم و اميدواريم كه دولت آينده تلخ و شيرين قلم روزنامه نگاران را به عنوان دلسوزان جامعه و حلقه ارتباطي ميان دولت و مردم پذيرا باشد.
روزنامه نگاران قبل از هر چيز صداي مردمي هستند كه پس از سالها تجربه هاي تلخ, به تحولگرايي ايمان پيدا كرده اند و بدنبال مصاديق كمياب آن در بدنه مديريت كشور مي‌‏گردند. قطعا دولتي كه به تحولگرايي, پاسخگويي, ارتباط تنگاتنگ با مطبوعات و مردم و پيشرفت و آباداني ميهن بينديشد و اين انديشه را به اجرا بگذارد، مورد حمايت روزنامه نگاران و خبرنگاران خواهد بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20659

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه 246 روزنامه‌‏نگار و خبرنگار: دولتي تحول‌‏گرا, پاسخگو و انتقادپذير مي‌‏خواهيم، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005