Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 29 دی 1383

اعلام آمادگى محسن رهامى براى نامزدى رياست جمهورى، شرق

گروه سياسى: «محسن رهامى» دبير انجمن اسلامى مدرسين دانشگاه ها گفته است كه در صورت نبودن «اجماع در جبهه اصلاحات» به راحتى نمى توانم پيشنهاد اقشار مختلف مردم بخصوص دانشجويان ودانشگاهيان را براى نامزدى در نهمين دوره انتخابات رياست جمهورى رد و از پذيرش مسئوليت شانه خالى كنم. وى در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد كه اگر در جبهه اصلاحات، ائتلاف و اجماع صورت بگيرد به نفع آن اجماع كانديدا نخواهم شد.رهامى با بيان اينكه «دو سه ماه پيش گروهى از اصلاح طلبان از من خواستندتا نامزدى خود را اعلام كنم»، افزود: زمانى كه با اين دعوت مواجه شدم، درخواست كردم تا زمانى كه ميرحسين موسوى به دعوت مجمع روحانيون مبارز پاسخى نداده، اسمى از من آورده نشود چرا كه معتقدم حضور كانديداهاى متعدد مانع دستيابى به اجماع مى شود. اين استاد دانشگاه تصريح كرد : ميرحسين موسوى مى توانست منشا يك اجماع ملى باشد، اما بعد از وى نتوانستيم كسى را كه واجد چنين منشايى باشد، پيداكنيم. اين حقوقدان افزود: چنانچه جريان هاى مختلف ملى نتوانند روى فردى مانند موسوى اجماع كنند، در روزهاى آينده نظر نهايى خود را اعلام خواهم كرد. رهامى در مورد دلايل دعوت از وى براى اعلام نامزدى در انتخابات رياست جمهورى اظهار داشت: در آخرين ديدارى كه روز جمعه گذشته صورت گرفت، تعدادى از نمايندگان، بخشى از نيروهاى اصلاح طلب و جمعى از دانشجويان و دانشگاهيان با اشاره به خمودى و بى تفاوتى برخى نخبگان و عدم امكان جذب بدنه دانشجويى توسط كانديداهاى موجود، از من خواستند كه در انتخابات شركت كنم. وى خاطرنشان كرد: به اعتقاد مدعوين من، كانديداهاى موجود اقشار مختلف مردم به ويژه دانشجويان را اقناع نكرده و اين مسئله باعث شده تا آنها به راحتى از كنار نامزدهاى حزبى عبور كنند. همچنان كه محسن رهامى تاكيد كرده است پس از انصراف ميرحسين موسوى از حضور در عرصه انتخابات آينده و از ميان رفتن اجماع در ميان اصلاح طلبان علاوه بر مهدى كروبى و مصطفى معين كانديداهايى نيز اعلام آمادگى خود را براى حضور در عرصه انتخابات آينده در جريان اصلاح طلبى اعلام كرده اند.محسن مهرعليزاده رئيس سازمان تربيت بدنى حضور خود در عرصه انتخابات آينده را به صورت رسمى اعلام كرده است و مصطفى كواكبيان دبيركل حزب مردم سالارى نيز آمادگى خود را براى حضور در عرصه انتخابات آينده به صورت تلويحى اعلام كرده است. اما اكنون محسن رهامى علاوه بر اعلام تمايل خود به حضور در عرصه انتخابات آينده، برنامه هاى خود را نيز به صورت مقدماتى اعلام كرده است. اين حقوقدان، دولت آينده اش را (در صورت انتخاب) دولتى ملى و ائتلافى خوانده كه در آن زنان، دانشگاهيان و اقوام از جايگاهى خاص برخوردارند، جايگاهى كه تاكنون نداشته اند و بايد برخوردار باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وى با تاكيد بر اينكه «حضور صددرصدى اقوام در كابينه خاتمى هيچ است و يا بسيار كمرنگ»، تصريح كرد: اين امر بيانگر آن است كه تيم مديران دولت خاتمى و مديريت كلان كشور مظهر حضور افرادى از چند شهر بزرگ از جمله تهران، اصفهان و تا حدودى تبريز است و لاغير. رهامى گفت: در طرح دولت من حضور زنان ،دانشگاهيان ، اقوام و قبايل مختلف اعم از سنى، كرد، بلوچ ، تركمن، آذرى و ساير اقوام در بدنه دولت، نمادوحدت ملى قلمداد شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20639

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلام آمادگى محسن رهامى براى نامزدى رياست جمهورى، شرق' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005