Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 23 دی 1383

جميله كديور: نزاع داخلي ميان هر يك از جناحها به منزله‌ي دستيابي به قدرت است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

جميله كديور با بيان اينكه فرصت زيادي تا ثبت‌نام و اعلام نامزدي كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري باقي است، اضافه كرد: از آنجاكه همچنان شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب از يكسو و جبهه‌ي اصلاحات از سوي ديگر رأي نهايي و قاطعانه‌ي خود را براي معرفي كانديداهايشان عنوان نكرده‌اند، نمي‌توان از هم‌اكنون به تحليل رقابت ميان كانديداهاي دو جناح و يا حتي درون هر يك از جناحها پرداخت.

دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران زن ايران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در عين‌حال رقابت ميان كانديداها را در هريك از جناحهاي سياسي نشانه‌ي عدم توسعه‌يافتگي فعاليتهاي سياسي در جامعه‌ي ايران دانست و افزود: نزاع داخلي ميان هر يك از جناحهاي سياسي به منزله‌ي دستيابي به قدرت است. حال آنكه بايد ميان گروههاي همسو، روي بهترين كانديدا براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده كه امكان كسب بيشترين آرا را دارد، اجماع شود.

كديور احزاب سياسي ايران را نوجوان و توسعه‌نيافته خواند و ارائه‌ي يك كانديدا از سوي هريك از اين احزاب را نشان‌دهنده‌ي همين توسعه‌نيافتگي آنها دانست.

اين نماينده‌ي پيشين مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه قدرت امر شيريني است، خاطرنشان كرد: به علت همين امر است كه احزاب و يا چهره‌هاي مطرح حاضر نيستند به راحتي از آن بگذرند.

وي به هم‌سطح بودن كانديداهايي كه تاكنون در عرصه‌ي انتخابات رياست‌جمهوري مطرح شده‌اند، اشاره كرد و يادآور شد كه تاكنون كانديداي شاخصي كه از سطح بالاتري برخوردار باشد، در عرصه حضور نيافته است. در صورت حضور چنين كانديدايي اجماع بر وي و كسب حداكثر آرا از سوي او قطعي خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كديور در تشريح منظور خود از طرح اينكه در واپسين لحظات انتخابات و ثبت‌نام كانديداها ممكن است كانديدايي وارد عرصه شود كه فضا را به نفع خود تغيير دهد، به ايسنا گفت: طرح احتمال كانديداتوري كساني همچون موسوي خوئيني‌ها، محقق داماد، هاشمي رفسنجاني و عارف بيانگر آن است كه هنوز احزاب، گروهها و جناحهاي سياسي منتظر بروز اتفاق ديگري مشابه آنچه كه در دوم خرداد پيش آمد و منجر به اجماع بر كانديداتوري محمد خاتمي شد، هستند.

وي با بيان اينكه در جبهه‌ي اصلاحات به دنبال اجماع بر يك كانديداي خاص و يا اعلام كانديداتوري شخصي در حد ميرحسين موسوي هستند تا مورد اجماع تمامي گروههاي اصلاح‌طلب قرار گيرد، اظهار عقيده كرد: مطمئنا ما كساني در حد ميرحسين موسوي كم نداريم، ولي از آنجا كه احزاب به دنبال طرح كانديداهايي هستند كه در چارچوب فكري آنها، منافع خود را دنبال مي‌كنند به حضور چنين كساني توجه ندارند. حال اگر تمامي گروهها و جريانهاي سياسي به مصالح و منافع ملي بينديشند، مطمئنا شايستگاني را خواهند يافت.

دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران زن، با بيان اينكه تنها مي‌توان اميدوار بود كه چنين دورانديشي‌اي از سوي جناحهاي سياسي صورت گيرد، عدم اعلام موضع قطعي حزب متبوعش تا اين زمان نسبت به هر يك از كانديداهاي مطرح در عرصه‌ي انتخابات آتي را به همين علت دانست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20615

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جميله كديور: نزاع داخلي ميان هر يك از جناحها به منزله‌ي دستيابي به قدرت است، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005