Click for Amazing Phone Card








جمعه 18 دی 1383

لاريجاني: ساختاري دموكراتيك در دو جريان حاكم دوم خردادي و اصولگرا در حال شكل‌گيري است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس سياسي
لاريجاني حضور حداكثري مردم در انتخابات رياست جمهوري را عامل اقتدار بري ايران در مقابل تهديدات دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر لاريجاني روز جمعه پس از سخنراني در جمع اعضاي گروههاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي در استان فارس طي گفت‌وگويي با خبرنگاران با بيان اين‌كه براي موقعيت ژئواستراتژيك در منطقه به حضور حداكثري مردم در انتخابات نياز داريم، خاطرنشان كرد: نظر رهبري در مورد حضور حداكثري مردم نقطه‌ي فوق‌العاده‌اي است كه بايد به آن توجه كنيم.

وي در مورد تنوع‌بخشي به انتخابات و تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي گفت: به نظرم صحنه‌ي امروز متنوع است و هر دو جريان نامزدهاي مختلفي دارند، در نيروهاي اصولگرا هم از نظر تعداد كمبود نداريم، لذا اصل تنوع را قبول داريم و انتخاباتي رقابتي را پيش‌بيني مي‌كنيم.

لاريجاني در مورد حضور خود به عنوان يكي از كانديداها گفت: خودم هنوز نمي‌توانم نظري جدي بدهم اما نيروهاي اصولگراي نوانديش از ساز و كار دموكراتيكي برخوردار هستند و بايد پروسه براي حضور كانديداي نهايي طي شود.

وي با بيان اين‌كه اين انتخابات متفاوت از ديگر انتخابات برگزار مي‌شود، تصريح كرد: ساختاري دموكراتيك در دو جريان حاكم دوم خردادي و اصولگرا براي انتخاب كانديدا نهايي در حال شكل‌گيري است.

وي با تاكيد بر نقش رسانه‌ها در برگزاري انتخابات گفت: مسير فعلي، مسير خوبي است و نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد كه حضور مردم سير صعودي مطلوبي دارد، بايد تلاش كنيم فضاي مودبانه و منصفانه در انتخابات داشته باشيم؛ چراكه رفتار تند و راديكال بر روي مردم تاثيرات مخربي به جاي خواهد گذاشت.

لاريجاني در پاسخ به سوالي درباره‌ي حدود اختيارات رياست جمهوري گفت: رييس‌جمهور نفر دوم مملكت و مسوول اجرايي كشور است و ظرفيت‌هاي زيادي براي هدايت امور اجرايي در اختيار دارد و بايد افراد تلاش كنند كه از اين ظرفيت‌ها استفاده كنند.

وي ادامه داد: آن‌قدر كار هست كه اگر كسي عزم كار كردن داشته باشد ديگري نمي‌تواند مانع آن شود، لذا ابزارهاي متعددي براي حل كاستي‌هاي مردم وجود دارد.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد تلاش اصلاح‌طلبان براي حضور هاشمي رفسنجاني گفت: اصولا فضاي انتخابات نبايد غيرصميمانه باشد. در زمان انتخابات مجلس ششم برخورد با آقاي هاشمي رفسنجاني كار ناصحيحي بود؛ چرا كه براي ايرانيان با لطافت روحي كه دارند و اخلاقيات در بطن هويت ايراني، شايسته است رفتار اخلاقي در انتخابات از خود بروز دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: در شرايط فعلي كشور هركس سكاندار شود يك هدف مهم دارد و آن هم اين‌كه كشور ما را از نظر قدرت قابل مقايسه به قدرت برتر در منطقه تبديل كند كه مولفه‌ي اصلي آن اقتصاد است.

وي كارآمد كردن دولت را مساله‌ي عمده‌ي رييس‌جمهور آينده دانست و گفت: نقشه‌ي مردم‌سالاري ديني نقشه‌ي خوبي است ولي مشكل اصلي پيدا كردن راه اين نقشه است.

لاريجاني ادامه داد: رييس‌جمهور و يا مدير اجرايي كشور بايد به سمت معيشت مردم حركت كند تا مردم رزق حلال داشته باشند و به آينده اميدوار باشند و رفتار حاكمان براي آنان قابل پيش‌بيني باشد.

وي بر ضرورت واگذاري امور به مردم تاكيد كرد و با بيان اين كه اگر دولتي توسعه‌گرا و اختيارمند دنبال مي‌كنيم بايد در برخورد با مردم شفاف باشيم، افزود: بسياري از مقررات كشور براي مردم دست و پاگير است و در آينده بايد مقررات‌زدايي كنيم و بخشي از قوانين كهنه نيز متناسب با شرايط امروز كشور تغيير دهيم.

وي توجه مديران به توليد داخل براي استفاده از ظرفيت جوانان را يادآور شد و گفت: ورود تكنولوژي بايد با حساب و كتاب صورت گيرد و به جاي فناوري فرسوده، فناوري نوين را وارد كنيم.

لاريجاني برون‌گرايي اقتصادي را از برنامه‌هاي دولت آينده برشمرد و گفت: اگر اقتصاد برون‌گرا نداشته باشيم توليد ناخالص ملي افزايش نخواهد يافت.

لاريجاني در پايان خاطرنشان كرد: صداقت و خدمت در هر دو جريان كشور وجود دارد ولي ايران به هوايي تازه در سياست، فرهنگ و اقتصاد نياز دارد و مردم به دنبال نسل نويني در كشور هستند كه حركت علمي و نوآورانه از مختصات آن است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20600

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: ساختاري دموكراتيك در دو جريان حاكم دوم خردادي و اصولگرا در حال شكل‌گيري است، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005