Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 15 دی 1383

آخرين اخبار انتخاباتي؛ كروبي: به نفع كسي كنار نمي‌روم؛ ولايتي: با آقاي هاشمي اختلاف‌نظر نداريم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

*** مهدي كروبي:
درچارچوب قانون اساسي مي‌توان بسياري از مشكلات راحل كرد
به زودي راهكارهاي خود براي اجرايي شدن ايده‌ي دولت مقتدر را در معرض قضاوت عموم قرارخواهم داد
به نفع كسي كنار نمي‌روم و انتظار هم ندارم كسي به نفع من كنار رود

روز سه‌شنبه مديران مسوول و سردبيران روزنامه‌هاي شرق، همبستگي، مردمسالاري، اعتماد، آفتاب يزد و اسرار با حضور در دفتر حجت‌الاسلام و المسلمين كروبي با وي ديدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در در بخشي از اين ديدار حجت‌الاسلام و المسلمين مهدي كروبي گفت: من هم مانند هر كانديداي ديگر با هدف پيروزي كانديدا مي‌شوم كه البته تصميم‌گيري در اين مورد با مردم است. مي‌خواهم در رقابتي جدي پيروز شوم نه انتخاباتي كه مردم گمان كنند نتيجه آن از پيش تعيين شده است.

رييس مجلس ششم سپس اظهار داشت: من معتقدم با همين قانون اساسي موجود كه البته آن را وحي منزل هم نمي‌دانم، امكان تشكيل يك دولت مقتدر وجود دارد. از تمام اختيارات خود براي حل مشكلات مردم استفاده خواهد كرد و هم اگر لازم باشد با استفاده از مذاكره و سپس پافشاري بر اختيارات و وظايف، مشكلات موجود را در روند حل شدن قرار خواهم داد.

پس از اظهارات كروبي، يكي از حاضران گفت: شما از تشكيل دولت مقتدر صحبت كرديد. مردم هم خاطراتي از رفتار مقتدرانه‌ي شما دارند. مثلا برخورد محكم شما با برخي مخالفان كانديداتوري آقاي خاتمي، حمايت‌هاي مكرر شما از برخي زندانيان، برخورد شما در مسائلي مانند پرونده آقاجري، لقمانيان، بودجه‌ي شوراي نگهبان، نظارت استصوابي، ديدار با سناتورهاي آمريكايي و هم‌چنين مسائل شوراي شهر تهران، نشان داد كه شما در صورت لزوم نه با دوستان نه با رقبا و ساير نهادها رودربايستي نداريد اما اكنون مايلند بدانند كه راهكارهاي شما براي تشكيل دولت مقتدر چيست؟

كروبي در پاسخ گفت: چهره‌ي ‌من براي مردم شناخته شده است. من مدعي هستم كه در چارچوب قانون اساسي مي‌توان بسياري از مشكلات را حل كرد و در 26 سال گذشته، چه زماني كه مسووليت‌هاي مختلف داشته‌ام و چه زماني كه از مناصب حكومتي كنار بوده‌ام هر وقت بحث حقوق اساسي مردم مطرح شده من با جديت به دفاع پرداخته‌ام و اكنون هم ادعا مي‌كنم راهكارهايي در اختيار دارم كه با همين مجلس و ساير نهادها هم مي‌توانم بسياري از نقائص را برطرف كنم. البته براي پيشبرد اين اهداف هر گاه لازم باشد؛ پافشاري بر اختيارات و هرگاه ضرورت داشته باشد با مذاكره و تعامل امور را به پيش خواهم برد.

كروبي در پايان گفت: با توجه به نقش اساسي مطبوعات در پيگيري خواسته‌هاي مردم، من ترجيح دادم كانديداتوري خود را در جمع تعدادي از مديران مطبوعات كه از قبلا درخواست جلسه كرده بودند، اعلام كنم. اما اجازه بدهيد مشروح برنامه‌هاي خود را در جلسه‌اي كه اصحاب همه‌ي مطبوعات و رسانه‌ها حضور دارند، اعلام مي‌كنم كه اين جلسه در آينده‌ي نزديك برگزار خواهد شد در آن جلسه راهكارهاي خود براي اجرايي شدن ايده‌ي دولت مقتدر را در معرض قضاوت عموم قرار خواهم داد.

مهدي كروبي تصريح كرد: از حضور همه حتي هاشمي در عرصه‌ي انتخابات استقبال مي‌كنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي در حاشيه ديدار اعضاي مجمع اسلامي بانوان، با بيان اين مطلب، تصريح كرد: به نفع كسي از عرصه‌ي انتخابات كنار نمي‌روم و انتظار هم ندارم كسي به نفع من كنار برود.

وي هم‌چنين درباره‌ي اجماع گروه‌هاي دوم خردادي بر كانديداي واحد گفت: طبيعي است در هر كاري اجماع صورت گيرد خوب است.

دبير كل مجمع روحانيون مبارز افزود: اما در انتخابات هر فردي براي موفقيت مي‌آيد لذا اگر افراد متعدد باشند رقابت جدي‌تر مي‌شود و بركاتي را به دنبال خواهد داشت.

وي ادامه داد: تعدد كانديداها ممكن است در بخش‌هايي مضر باشد اما در جهتي مفيد است و فعاليت عرصه‌ي انتخاباتي را به لحاظ آنكه هر كس براي پيروزي وارد اين عرصه مي‌شود، رونق مي‌دهد.

كروبي هم‌چنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي گروه‌هايي كه خاتمي در مراسم 16 آذر دانشگاه تهران از آنها گلايه كرده بود، گفت: از گوينده سوال كنيد.

دبيركل مجمع روحانيون مبارز، تاكيد كرد كه بايد جلو حركت‌هايي كه راي و حضور مردم را كمرنگ مي‌كند، گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت الاسلام و المسلمين مهدي كروبي، هم‌چنين طي سخناني در جمع اعضاي شوراي مركزي مجمع اسلامي بانوان، با تاكيد بر اهميت انتخابات آتي رياست جمهوري و تاثير باشكوه برگزار شدن آن براي نظام، شرايط حساس منطقه را يادآور شد و خاطرنشان كرد كه با توجه به اين كه انتخابات رياست جمهوري بسيار سرنوشت‌ساز است، اگر اين انتخابات با شكوه برگزار شود، يك سلسله فشارها از سر ما برداشته خواهد شد، اما در صورت وقوع عكس اين اتفاق فشارها مضاعف شده و دود آن به چشم توده‌هاي مردم مي‌رود.

وي با بيان اين كه اصل برگزاري انتخابات فارغ از گرايش و سليقه‌هاي سياسي مهم است، بار ديگر بر باشكوه برگزار شدن آن تاكيد كرد.

دبيركل مجمع روحانيون مبارز، اظهار داشت كه طبيعتا افرادي كه در عرصه‌ي كانديداتوري رياست جمهوري حاضر مي‌شوند، براي پيروزي در اين راه قدم گذاشته‌ و در اين مسير تلاش معقول، منطقي و مشروعي را انجام مي‌دهند.

كروبي با بيان اين كه مهم‌تر از همه‌ي اين مسايل، توجه به شرايط حساس كشور و منطقه است، در ادامه فضاي انتخابات سال 76 را يادآور شد و با بيان اين كه اين انتخابات خطراتي را از كشور رفع كرد، افزود: در حال حاضر نيز اوضاع منطقه حساس است، به همين جهت در آستانه‌ي انتخابات شاهديم كه تعداد زيادي خبرنگار به ايران آمده‌اند تا از اينكه چه كسي در انتخابات آتي پيروز و چه تعداد از مردم پاي صندوق‌هاي راي حاضر مي‌شوند، گزارش تهيه كنند.

وي با بيان اين كه در حال حاضر عده‌اي منتظرند تا بگويند نظام از جايگاه قبلي خود در بين مردم برخوردار نيست، خاطرنشان كرد كه در اين راستا رسانه‌هاي خارج از كشور مردم را تشويق به عدم شركت در انتخابات مي‌كنند.

وي در ادامه از اعضاي مجمع اسلامي بانوان حضور در بين اقشار و گروه‌هاي مختلف جامعه و تشويق مردم نسبت به شركت در انتخابات را خواستار شد.

دبيركل مجمع روحانيون مبارز، هم‌چنين با يادآوري فرمايشات مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر حضور حداكثري مردم در انتخابات، نقش رسانه‌ي ملي در اين مسير را يادآور شد و گفت: در حال حاضر رسانه‌ي ملي كاملا در اين جهت حركت مي‌كند و برنامه‌هايي كه از اين رسانه پخش مي‌شود در فضاي انتخاباتي است.

كروبي هم‌چنين با تاكيد بر لزوم تقويت حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف به خصوص كابينه‌ي آينده، وضعيت امروز زنان را در مقايسه با ديدگاه تاريخي كه بر عدم مشاركت زنان در عرصه‌هاي اجتماعي تاكيد داشت، بهتر دانست و گفت: البته از اين لحاظ هنوز زنان جامعه‌ي ما در وضعيت مطلوب قرار ندارند.

وي در ادامه با يادآوري خاطراتي از دوران حيات امام(ره) و تاكيد ايشان بر شركت هر چه بيشتر زنان در عرصه‌هاي اجتماعي، گفت: اگرچه وضعيت امروز مطلوب نيست اما بايد اين وضعيت را با آن ديدگاه و تفكري كه در جامعه نسبت به زنان وجود داشت، بسنجيم.

به گزارش ايسنا، پيش از سخنان حجت الاسلام و المسلمين مهدي كروبي، دبير كل مجمع اسلامي بانوان و اعضاي شوراي مركزي اين تشكل ضمن استقبال از موافقت كروبي با قبول كانديداتوري در انتخابات از وي اعلام حمايت كردند.

در اين نشست اعضاي شوراي مركزي مجمع اسلامي بانوان با تاكيد بر ضرورت توجه هر چه بيشتر رييس‌جمهور آينده به مسائل زنان، از كروبي خواستند در صورت موفقيت در انتخابات تلاش بيشتري را در به جايگزيني توانمندي‌هاي زنان خصوصا در كابينه داشته باشد.

*** محسن رضايي:
اگر برخي بزرگان، ديگران را در رودربايستي از صحنه خارج نكنند، انگيزه‌ي مردم براي مشاركت بالا مي‌رود

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر برخي بزرگان سياسي كشور نخواهند براي حضور خود در عرصه، ديگران را در رودربايستي قرار داده و از صحنه خارج كنند، قطعا ملت در يك انتخابات رقابتي، حضور پرشوري خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محسن رضايي طي سخناني در جمع اعضاي شوراي مركزي سازمان دفاع از منافع ملي ايران و كميته‌ي سياسي ستاد رياست جمهوري اين سازمان، هم‌چنين جمعيت صالحان حضرت مهدي (عج)، انتخابات را يك مسووليت ملي و اسلامي عنوان كرد و در عين حال مشاركت در اين عرصه را انجام تكليف اجتماعي و الهي برشمرد.

وي با تاكيد بر اين‌كه بايد ايران را به عنوان خانه‌ي خود از همه‌ي ابعاد بسازيم تا هم خودمان به آن افتخار كنيم و هم حضرت مهدي (عج)، افزود: انقلاب باشكوه اسلامي ايران به معناي واقعي كلمه مردمي بود و در پيروزي آن تمام اقشار كشور نقش شاياني داشتند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه با پيروزي انقلاب اسلامي، مردم ثابت كردند، مي‌توانند اقدامات بي‌نظيري به انجام رسانند، يادآور شد: در اداره‌ي جنگ و آزادسازي پنج استان اشغالي مردم با تمام نيرو براي آزادسازي آن‌ها به صحنه آمدند.

اين فعال سياسي با تاكيد بر اين‌كه به اصولگرايي انقلابي معتقد است، گفت: بايد به اصول مردمي و اسلامي انقلاب برگرديم تا ملت و انقلاب در راس امور باشند و نه قدرت و جناح‌هاي سياسي.

رضايي تاكيد كرد: بايد اصلاحات سياسي در كشور صورت گيرد تا سياست و قدرت، نوكر و خدمتگزار مردم باشند، طي 15 سال گذشته قدرت‌طلبي و جناح‌بندي‌هاي سياسي جايگزين مردم شده و آسيب بزرگي به كشور و ملت وارد كرده است، لذا قدرت و سياست بايد مجددا به مردم برگردد، تا يك ايران اسلامي كه الگوي توسعه و شكوفايي است را بنا كنيم.

وي كه يك عضو از پنج كانديداي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي است، با بيان اين‌كه براي اداي يك وظيفه‌ي ملي به صحنه‌ي انتخابات قدم گذاشته‌ است، گفت: بستر و ابزار اين فعاليت ملي گروههاي سياسي است، اما من فقط به مردم و رهبر انقلاب تعهد خواهم داد و براي استحكام رابطه‌ي دولت و ملت تلاش خواهم كرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، سند چشم‌انداز 20 ساله را اولين اقدام براي ساختن خانه‌ي بزرگ ايران عنوان كرد و گفت: افق 20 ساله‌ي ايران در اين سند ترسيم شده است و از اين پس دوگانگي در كشور وجود نخواهد داشت.

رضايي افزود: با تصويب سند چشم‌انداز 20 ساله‌ بايد ايران پيشگام تمدن نويني در جهان اسلام باشد و بتواند در داخل رفاه و توسعه‌ي مردم را تامين نمايد و در سطح بين‌المللي تعاملات مثبت و سازنده‌اي را با ديگر كشورها در پيش بگيرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: هرچه مجلس و دولت به عنوان ابزار سخت‌افزاري تحقق برنامه‌هاي ملي به اين سند اعتقاد بيشتري داشته باشند و شايستگان به سر كار آيند، كمتر از 20 سال ما به اين چشم‌انداز خواهيم رسيد.

رضايي بر انتخابات آتي رياست جمهوري اشاره كرد و با بيان اين‌كه انتخابات هميشه در ايران با فراز و نشيب روبه‌رو بوده است، ادامه داد: تا قبل از دوم خرداد 76 مشاركت مردم در عرصه‌هاي مختلف كم بود اما از اين تاريخ به بعد اين مشاركت اوج گرفت و مجددا در انتخابات شوراها تنزل پيدا كرد و خوشبختانه از آن پس مجددا اوج گرفته است. لذا اگر جناح‌هاي سياسي در انتخابات رياست جمهوري نهم خود را به مردم تحميل نكنند و فضا براي يك رقابت دوستانه باز باشد و برخي بزرگان براي اين‌كه خودشان در عرصه حضور داشته باشند، ديگران را در رودربايستي از صحنه خارج نكنند، قطعا مردم با انگيزه‌ي بالا به پاي صندوق‌هاي راي خواهند آمد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، يكي از مشكلات انتخابات را در اين مقطع زماني، انتقال پيام و اهداف و برنامه‌ها به مردم عنوان كرد و در پايان افزود: از آن‌جا كه بنده براي انتقال اهداف و برنامه‌هاي خود هيچ نشريه و تريبون خاصي ندارم، از همه‌ي گروهها، احزاب، اشخاص و مطبوعات مي‌خواهم افكار و برنامه‌هاي من را نقد كنند تا گامي براي آگاهي خشي و برگزاري انتخابات پرشور و رقابتي برداشته شود.


*** ولايتي:
تفكيك سرمايه نيروهاي مجرب و جوان مبتكر به نفع كشور نيست
مصلحت نيست كه نيروهاي اصولگرا و ارزشي بين خود و هاشمي جدايي بيندازند
علي‌اكبر ولايتي گفت: براي رسيدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله و پيشبرد اقتصادي كشور بايد از اشخاص مجربي كه تصوير خوبي از خدمتگزاري را در پرونده‌ي خود دارند، در كنار جوانهاي پرارزش و مبتكر بهره جست؛ تفكيك اين دو سرمايه به نفع كشور نيست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) وي در جمع خبرنگاران در بوشهر، افزود: اولويت دولت پيش از هر چيز بايد پيشبرد وضعيت اقتصادي كشور و رفع مشكلات معيشتي مردم، همچنين تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله نظام باشد و معيار ما چهار ركن ارزشي نظام يعني اعتقاد به اسلام، انقلاب، ولايت فقيه و رهبري، در كنار موضوع مهم كارآمدي است.

يك كانديدا از پنج نامزد شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب در پاسخ به سؤالي در مورد حضور هاشمي در انتخابات گفت: هاشمي از پيشكسوتان و افراد برجسته انقلاب و نظام است و همچنان نقش اساسي در اداره امور كشور دارد، بنابراين وظيفه‌ي همه‌ي ما به عنوان خدمتگزاران نظام، حفظ حرمت بزرگان و پيشكسوتان است. آقاي هاشمي بارها اظهار داشته‌اند كه ترجيح مي‌دهند فرد ديگري در اين پست خدمت كند مگر اينكه شرايط به نحوي باشد كه حضور ايشان را ضروري نمايد، اگر شرايط كشور طوري ‌باشد كه به وجود ايشان نياز باشد، از وي حمايت خواهيم كرد.

ولايتي افزود: مصلحت نيست كه نيروهاي اصولگرا و ارزشي بين خودشان و هاشمي جدايي بيندازند، ما در اصول انقلاب و نظام و حفظ ارزشها با آقاي هاشمي اختلاف‌نظر نداريم، اختلاف سليقه هم در بعضي موارد بين نيروهاي هم‌جهت امري طبيعي است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، درباره عملكرد دولت خاتمي، اظهار داشت: بناي دولت آقاي خاتمي اجراي برنامه سوم بوده و در اين زمينه خدمات قابل توجهي صورت گرفته است، اگر ناكامي‌هايي هم وجود داشته، معلول عللي از جمله ناتواني بعضي از مديران، بوركراسي و مشكلات بودجه بوده است كه بايد با راهكارهاي مناسب براي رسيدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله اين علل به ويژه مديريت كارآمد را مورد توجه ويژه قرار داد.

وي درباره‌ي اتهامات برخي مقامات كشورهاي عربي به ايران در مورد دخالت در امور عراق نيز گفت: كساني كه چنين اتهاماتي را به ايران مي‌زنند در حقيقت نگران سرنوشت خود هستند، زيرا فاقد اعتماد به نفسند و گرنه يك حكومت انتخابي و دموكرات در عراق علاوه بر اينكه به نفع مردم اين كشور است به نفع همه كشورهاي منطقه نيز هست، البته ترس اين افراد از القائات بيگانگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ولايتي گفت: اگر مشكلات داخلي از جمله مساله اقتصادي و معيشتي مردم را حل كنيم و در همين راستا با آباداني و توسعه همه‌جانبه در چارچوب اهداف چشم‌انداز 20 ساله گام برداريم، باعث بالارفتن مقاومت مردم مي‌شويم.

وي كه در جمع استادان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي بوشهر سخن مي‌گفت، افزود: اگر بخواهيم با فشارهاي آمريكا مقابله كنيم، بايد از درون كشور شروع كنيم.

وي افزود: مردم به نظام اميدوار هستند و اگر ما بتوانيم اين اميدواري را افزايش دهيم، حضور آن‌ها افزايش مي‌يابد، اين حضور حداكثري هم استحكام و قدرت نظام را افزايش خواهد داد.

ولايتي ادامه داد: مردم بايد مطمئن شوند كه حضورشان تاثيرگذار است و بعد از اين اطمينان به كسي راي خواهند داد كه بتواند بهتر از ظرفيت‌ها براي رسيدن به اهداف نظام بهره گيرد.

وي تصريح كرد: منافع ملي اقتضا مي‌كند كه تبعيض نباشد و شايستگان در مديريت‌هاي اجرايي قرار گيرند و منشاء خدمت به مردم شوند.

ولايتي استان‌هاي جنوبي كشور را پيشاني نظام خواند و تاكيد كرد: آباداني ايران به آباداني جنوب بستگي دارد كه مزيت‌هاي نسبي فراواني دارد و بايد از اين ظرفيت‌ها و مزيت‌ها به درستي بهره‌برداري شود.

وي درباره نقش پژوهش در دانشگاه‌ها گفت: پژوهش بايد در دانشگاه‌ها نهادينه شود، زيرا بدون پژوهش، ما مصرف كننده‌ي علم هستيم. براي اين كه توليدكننده‌ي علم باشيم، بايد پژوهش را در دانشگاه‌ها تقويت كنيم.

*** نشست گروههاي حامي معين روزجمعه برگزارمي‌شود
شكوري راد:
كروبي و طرفدارانش درزمره‌ اصلاح طلبان ودوستان خوب ما هستند
تمام تلاشمان را درحمايت معين به كارمي‌بريم
رييس ستاد انتخابات دكترمعين گفت: يقينا درمورد شخصيت ارزنده‌اي نظير آقاي كروبي اصل بر نهايت احترام واستقبال از افزايش سطح مشاركت و تحقق همكاري و رقابت دموكراتيك خواهد بود، در عين آنكه تمام تلاش خود را در حمايت از دكتر معين و تبليغ شايستگي‌هاي ايشان در همه‌ي مراحل به كار خواهيم برد.

علي شكوري‌راد در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد نشست روز جمعه‌ي گروه‌هاي حامي دكتر معين كه خبر برگزاري آن به صورت غيررسمي در اخبار آمده بود، گفت: اين يك نشست داخلي و تشكيلاتي است و با دعوت از كادرها واعضاي گروههاي حامي و نيز برخي از فعالان سياسي برگزار مي‌شود و ميتينگ انتخاباتي نيست و هدف تبليغاتي ندارد. گروههاي حامي براي سازماندهي اوليه جهت حضور در انتخابات چنين نشست مشتركي را تدارك ديده‌اند.

وي درمورد برنامه‌هاي اين نشست گفت: طبيعي است دراين نشست گزارش برنامه‌هاي اجرايي و اقدامات انجام شده و رويكردهاي انتخاباتي ارائه خواهد شد.

وي افزود: اين نشست فرصتي خواهد بود براي استفاده از نظرات جمع و دكتر معين نيز دراين جلسه سخنراني خواهد كرد و ديدگاه‌هاي خود را با حاضرين درميان خواهد گذاشت.

وي درمورد خبر قطعي شدن نامزدي آقاي كروبي دراين انتخابات گفت : ايشان از شخصيت‌هاي مبرز واثر گذار كشور بوده و هستند، هم ايشان وهم طرفدارانشان در زمره‌ي اصلاح طلبان فعال ودوستان خوب ما هستند. اساس حضور ما در اين انتخابات برمشاركت گسترده مردم در انتخابات، پيشبرد اصلاحات ورقابت سالم است.

*** يك عضو فراكسيون خط امام (ره):
كانديداها بايد مورد احترام قرار گيرند
نمايندگان براي حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح تلاش كنند

يك عضو فراكسيون خط امام (ره) در مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بايد ضمن دعوت از مردم براي حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح تلاش كنند.

محمد قمي، نماينده‌ي مردم پاكدشت در مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره جايگاه انتخابات در قانون اساسي و وصيت‌نامه‌ي حضرت امام (ره) اظهار داشت: توصيه‌هاي مقام معظم رهبري نيز بر حضور پرشور آحاد ملت در انتخابات معطوف است. هم‌چنين ايشان بر ضرورت مشاركت حداكثري تاكيد كردند و هر چه در انتخابات حضور مردم بيشتر باشد به نفع و مردم و نظام است.

قمي بر ضرورت امتناع از تخريب افرادي كه وارد عرصه‌ي انتخابات مي‌شوند، اظهار داشت: كساني كه وارد عرصه مي‌شوند و تنور انتخابات را گرم مي‌كنند حائز اهميت هستند و بايد مورد احترام قرار گيرند.

وي با اشاره به ضرورت توجه نمايندگان براي انتخاب اصلح تصريح كرد: برخي معيارهاي عمومي وجود دارد كه بايد در همه‌ي كانديداها وجود داشته باشد، ولي اصلح كسي است كه در انتخابات سابقه‌ي بيشتري داشته باشد، به امام (ره) و خط امام نزديك بوده و براي مردم دلسوزي كرده است. هم‌چنين تجاربش همراه با خدمت به مردم بوده و خطي و جناحي عمل نكرده است.
اين عضو فراكسيون خط امام (ره) در مجلس شوراي اسلامي، هم‌چنين با اعلام حمايت از كانديداتوري كروبي در انتخابات رياست جمهوري، گفت: ايشان شخصيتي هستند كه به امام نزديكي بيشتري داشتند و اكنون هم مشاور رهبري هستند و در سنگر مجلس خطي عمل نكرده و دلسوز مردم بوده‌اند.

قمي تاكيد كرد: نمايندگان مجلس نيز بايد به جاي تاكيد روي افراد، همراه با حمايت از آنها برنامه‌هايشان را اعلام و بر آن تاكيد كنند تا مردم با مشاهده‌ي برنامه‌ها براي شركت پرشور در انتخابات تشويق شوند.


*** فاطمه خاتمي:
گروهها بايد روي يك كانديداي واحد به جمع‌بندي برسند
يك نماينده دور ششم مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه تعدد آرا موجب حذف افراد اصلح از چرخه‌ي انتخابات خواهد شد، گفت: گروهها بايد روي يك كانديداي واحد به جمع‌بندي برسند.

فاطمه خاتمي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: با وجود اين كه از نظر رقابت سياسي حضور همه ارزشمند است، ولي كثرت افراد به تعدد آراي فرد اصلح لطمه وارد مي‌كند.

وي افزود: مرم هنوز در جو انتخابات قرار نگرفته‌اند، ولي به طور نسبي مي‌توان گفت كه ديدگاه‌هاي آنان متفاوت شده و به دنبال افرادي با كارآمدي و تحصيلات بالا هستند؛ آنها به طور كلي واقع‌بينانه‌تر از پيش به عرصه وارد خواهند شد.

***يك نماينده سابق مجلس:
براي توجه‌دادن مردم نسبت به انتخابات بايد جرقه‌يي نو زده شود
يك نماينده‌ دوره ششم مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه حركت چشمگيري براي گرم كردن تنور انتخابات صورت نگرفته، گفت:‌ «بايد مباحث نو مطرح شود تا جرقه‌اي براي توجه مردم به انتخابات زده شود.»

رجب حسيني‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: «با توجه به اينكه روند انتخابات بين مردم و كانديداها در حالت ابتدايي قرار دارد، طبعا حركتهاي آينده مردم هم به حركت سياسيون و مشخص شدن افراد و برنامه‌هايشان متوقف است.»

وي با اشاره به اينكه “ اصلاح‌طلبان و اصولگرايان مدتي مجلس و دولت را در اختيار داشته‌اند” ، بيان كرد: «نمي‌توان به يقين گفت اگر جناحي در مقطعي خاص با وجود در دست داشتن دولت و مجلس موفق نبود، هميشه ضعيف است چرا كه دو عنصر زمان و مكان اثر خود را بر روند كارشان مي‌گذارند.»

اين نماينده سابق مجلس افزود: اگر اين دو گروه بخواهند مثل گذشته حركت كنند توفيقي نخواهند داشت چراكه با ذهنيت منفي مردم روبرو مي‌شوند، از اين رو هر دو جناح بايد با رويكرد و برنامه جديد وارد عرصه شوند.

حسيني با بيان اينكه بايد به جاي تخريب ديگري، برنامه‌هاي خود را عرضه كنيم، گفت: اگر هر دو گروه با رويكرد تخريبي و منفي به عرصه وارد شوند، ولو اينكه يك گروه موفق شود، بار منفي براي نظام خواهد داشت.

وي همچنين ابراز تأسف كرد: از معايب گروههاي سياسي ما اين است كه گروهي با چماق بي‌ديني گروه ديگري را از صحنه بيرون مي‌كنند و غافل هستند كه اين حركت، جز بدبين كردن مردم به مسؤولان و ايراد ضرر به نظام، نتيجه‌اي نخواهد داشت.

*** حميد قزويني:
موضع دبيركل مجمع نيروهاي خط امام(ره) حمايت از كروبي است
استنباط‌هايي مبني بر اعلام حمايت از هاشمي رفسنجاني را تكذيب مي‌كنم

سخنگوي مجمع نيروهاي خط امام(ره) در پي درج خبر حمايت دبيركل مجمع نيروهاي خط امام(ره)، از كانديداتوري هاشمي رفسنجاني در انتخابات آتي رياست جمهوري در برخي مطبوعات، اين مساله را تكذيب كرد و آن را استنباطي نادرست دانست.

حميد قزويني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ادامه داد: موضع دبيركل مجمع نيروهاي خط امام(ره) حمايت از حجت الاسلام و المسلمين مهدي كروبي است كه اين مساله پيش از اين به طور رسمي اعلام شده است.

وي با ابراز اين عقيده كه شايد درشت كردن اين خبر طي يك هماهنگي مطبوعاتي صورت گرفته باشد، افزود: حمايت حجت‌الاسلام و المسلمين سيد هادي خامنه‌اي از هاشمي رفسنجاني در انتخابات آتي به اين شكل، به هيچ عنوان صحت ندارد، بلكه وي در صحبت‌هاي خود عنوان كرده است كه از هر شخصي كه براي كانديداتوري انتخابات آتي اعلام آمادگي كند، استقبال مي‌كنيم.


*** حميدرضا ترقي:
اصولگرايان براي تصميم‌گيري زمان مي‌خواهند
حميدرضا ترقي گفت: مصاحبه‌هاي نامزدهاي انتخاباتي تأثيري در روند تصميم‌گيري اصولگرايان ندارد؛ ما براي تصميم‌گيري به زمان طولاني احتياج داريم.

عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: شرايط در حال حاضر، شرايط جديدي نيست. مصاحبه‌هاي نامزدهاي انتخاباتي فقط براي اعلام مواضع خودشان است و اين اعلام مواضع تأثيري در تحكيم جايگاه آنها براي رياست‌جمهوري ندارد.

ترقي تأكيد كرد: صحبتهاي نامزدهاي اصولگرايان براي رسيدن به يك شاخص مناسب عمومي لازم است و اصولگرايان نيز توافق بر سر يك كانديدا را تا زماني‌كه نظرسنجي‌ها به حد قابل قبول براي تصميم‌گيري نرسد، به تعويق خواهند انداخت.

*** قائم‌مقام دبيركل جمعيت ايثارگران:
كانديداي خود را اسفندماه معرفي مي‌كنيم
علي دارابي گفت: فرآيند انتخاب نامزد رياست‌جمهوري در جمعيت ايثارگران مرحله‌اي است؛ اسفندماه نيز زماني است كه ما نامزد انتخاباتي خود را معرفي خواهيم كرد.

وي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: ما به نامزدهاي خود فرصت سفرهاي انتخاباتي، نشست با نخبگان، احزاب، رسانه‌ها و مردم را خواهيم داد. البته اين نامزدها ابتدا بايد در فرآيند انتخاب دروني جمعيت ايثارگران پيروز شوند.

دارابي تأكيد كرد: كانديداها بايد برنامه‌ي كاري آينده‌شان همراه با كابينه‌ي انتخابي خود را اعلام كنند كه اين امر به زمان زيادي احتياج دارد. ضمن اينكه اين افراد بايد به سؤالاتي نظير «نقد دو دولت قبلي» پاسخ بدهند و نقاط ضعف و قوت آن را بررسي كنند. با توجه به تمامي اين مراحل، جمعيت ايثارگران از بين 7 نامزد انتخاباتي خود يك نفر را برمي‌گزيند.

قائم‌مقام دبيركل جمعيت ايثارگران گفت: دفاتر جمعيت ايثارگران در شهرستانها در زمينه‌ي انتخابات فعال هستند، نشست‌ها و سخنراني‌هاي متعددي را در اين زمينه برگزار مي‌كنند و در امر اطلاع‌رساني به كانديداها ياري مي‌رسانند.

***محمدنبي حبيبي:
از تصميم شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب حمايت مي‌كنيم
محمدنبي حبيبي گفت: ما در انتظار تصميم شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي هستيم و از تصميم اين شورا حمايت خواهيم كرد.

دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خاطرنشان كرد: به محض انتخاب كانديداي اصولگرايان از سوي شوراي هماهنگي، كميسيون‌هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي نظرات مشورتي ما را به اطلاع نامزد مورد نظر مي‌رسانند.

*** مسؤول واحد سياسي جامعه روحانيت مبارز :
شيب حركت اصلاح‌طلبان به سمت عارف است
جامعه روحانيت، دنباله‌رو جريانها نيست
جامعه روحانيت مبارز نقش پدري خود را همواره اعمال مي‌كرده است.

مسؤول واحد سياسي جامعه روحانيت مبارز، معتقد است كه عليرغم اعلام كانديداتوري حجت‌الاسلام‌والمسلمين كروبي، فضا را هاله‌اي از ابهام پوشانده است و دورنما خيلي قابل ارزيابي نيست.

حجت‌الاسلام علي سعيدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: نحوه‌ي حركت جريان افراطي دوم خرداد مهم است و معلوم نيست كه به چه شكلي مي‌خواهد وارد عرصه‌ي رقابت شود.

به گفته‌ي وي آنچه نوع عملكرد گذشته‌ي دكتر معين و نيز اصرار جرياني در دوم خرداد در مقابل كروبي، مي‌ناميد، نشان‌دهنده‌ي آن است كه علل و عواملي، پشت اين اقدامات قرار دارد.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد كه وضعيت آقاي معين به لحاظ جايگاه اجتماعي، و حمايت طيفي از جناح اصلاح‌طلب يا به منزله‌ي سهم‌خواهي در آينده است (بدين معني كه در آينده با امتيازاتي از وي عبور كرده و روي آقاي كروبي توافق كنند) و يا احتمال دارد كه آنها بخواهند به گزينه‌ي ديگري دست يابند و اصرار روي آقاي معين در جهت مقابله با آقاي كروبي باشد تا در نهايت، براي دستيابي به وفاق، طرفين به حد ميانه‌اي رضايت دهند و بگويند "نه كروبي، نه معين" و شخص ثالثي را مطرح كنند.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، از دكتر عارف به عنوان آن شخص ثالث ياد كرد و با بيان اينكه اين احتمال دور از واقعيت نيست، افزود: شيب حركت اصلاح‌طلبان به سمت عارف است.

به اعتقاد وي اصولگرايان در حركتهاي خود داراي منطق هستند زيرا مصالح نظام را بالاتر از اختلافات موردي (كه حداقلي نيز هست) مي‌دانند و دستيابي به اهداف بلندمرتبه‌اي كه مصالح عالي نظام را تأمين كند، استراتژي آنهاست.

وي افزود: ممكن است در حال حاضر، دورنماي مبهمي در نوع چيدمان كانديداي اصولگرايان به خصوص در جمع بين هاشمي رفسنجاني با ديگر كانديداهاي اصولگرايان، وجود داشته باشد. اما در نهايت، درايت آقاي هاشمي و درك وي از شرايط اجتماعي، به سمتي خواهد رفت كه مصالح عالي نظام و وحدت جناح اصولگرا تأمين و تضمين شود. به ويژه آنكه آقاي هاشمي هميشه از وفاق سخن گفته‌اند و امروز ايجاد اين وفاق در دو جناح كار بسيار مشكلي شده است.

به اعتقاد وي با حضور معين و كروبي وفاق دو جناح روي هاشمي در حال به حداقل رسيدن است. البته هاشمي از اين ايده نيز عبور كرده و گفته است "هرچه نخبگان بخواهند".

سعيدي با بيان اينكه جامعه روحانيت مبارز داراي انديشه‌ها و ايده‌هاي مستقل است، به ايسنا گفت: جامعه روحانيت در ميان اصولگرايان و تشكلهاي همسو، دنباله‌رو نبوده و همواره در مقاطع مختلف، ايده‌هاي خود را بيان كرده و مي‌كند.

وي با بيان اينكه در جامعه روحانيت به جز طرح مباحث كلي و ارزيابي شرايط اجتماعي، فرصت پرداختن به مصاديق نبوده، خاطرنشان كرد: قهرا جامعه روحانيت، رايزني‌هايي داشته و دارد تا همواره بتواند رسالت خط‌ ‌دهي و هدايت‌گري خودش را داشته باشد و هيچ‌گاه نبايد تصور كرد كه اين جامعه‌ دنباله‌روي و تأثيرپذيري از جريانها دارد. اين تشكل مطالعات و بررسي‌هاي خود را انجام مي‌دهد و آنجا كه بايد، تذكراتي بدهد و براي حل مشكلات پادرمياني كند، اين اقدام را انجام مي‌دهد.

سعيدي گفت: جامعه روحانيت در جمع اصولگرايان حركت جريانها را رصد و به خصوص نقش پدري و هدايتگري خود را همواره اعمال مي‌كرده است تا بتواند اين حركت را سامان بخشد.

**** سخنگوي حزب اعتدال و توسعه:
گزينه ما همچنان هاشمي رفسنجاني است
افراد، گروهها و شخصيتها فضاي سياسي كشور را آلوده نكنند
سخنگوي حزب اعتدال و توسعه گفت: افراد و گروههايي را كه اخلاق انتخاباتي را رعايت نمي‌كنند به رعايت ادب انتخاباتي توصيه و صراحتا اعلام مي‌كنيم از گزينه‌ي پيشنهادي خود يعني “هاشمي رفسنجاني”‌حمايت مي‌كنيم.

غلامعلي دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينكه در آخرين نشست دفتر سياسي حزب متبوعش، آخرين تحولات مربوط به انتخابات رياست‌جمهوري نهم مورد توجه قرار گرفت، افزود: در اين نشست “نوبخت” دبيركل حزب و سخنگوي ائتلاف نهم براي فرداي بهتر، گزارشي از دو سفر اخير خود به استانهاي فارس و لرستان ارائه كرد.

وي تمايل فراوان اقشار گوناگون از كانديداتوري هاشمي رفسنجاني را از نكات برجسته و مشهود اين گزارش عنوان كرد و ادامه داد: در اين جلسه اعضاي دفتر سياسي حزب بر اين نكته متفق‌القول بودند كه تمامي احزاب و گروههاي سياسي، همچنين شخصيتهاي سياسي ‌بايد اخلاق انتخاباتي را رعايت كنند و نقد منصفانه را به ستيز دشمنانه ترجيح دهند.

دهقان گفت: صراحتا اعلام مي‌كنيم از گزينه‌ي پيشنهادي خود با تمامي توان حمايت خواهيم كرد و اجازه نخواهيم داد سرمايه‌هاي گرانقدر سياسي كشور مورد طعن و ملامت بي‌مورد قرار گيرند.

دهقان با بيان اينكه اعتدال و توسعه از تمامي احزاب، گروهها و شخصيتهاي سياسي مي‌خواهد فضاي سياسي كشور را در آستانه‌ي انتخابات مهم نهم رياست جمهوري آلوده نكنند، افزود: از همه جناحها و احزاب مي‌خواهيم با طرح جنبه‌هاي ايجابي كانديداهاي خود سبب مشاركت حداكثري آحاد مردم شوند.

*** حضور احمدي‌نژاد در جمع اعضاي جامعه اسلامي نمايندگان ادوار
دبير كميته‌ي سياسي جامعه‌ي اسلامي نمايندگان ادوار از حضور محمود احمدي‌نژاد در جمع اعضاي تشكل متبوعش در دوشنبه‌شب خبر داد و افزود: در اين نشست، احمدي‌نژاد از اصول، ارزشها و برنامه‌هايي كه معتقد است با اجرايي‌كردن آنها مشكلات كشور مرتفع مي‌شود، سخن گفت.

محمد عظيمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن بيان مطلب فوق، افزود: در اين نشست احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالات مختلف در زمينه‌ي چگونگي حل مشكل اشتغال و مباحث فرهنگي و اقتصادي، همچنين مشكلات پيش‌روي جوانان و مسائل مربوط به زنان، ديدگاههاي خود را بيان كرد.

وي با تأكيد بر اينكه در اين جلسه به هيچ عنوان از احمدي‌نژاد در خصوص حضور يا عدم حضور در عرصه‌ي انتخابات سؤالي نشد، افزود: همچنين خود وي هيچ‌گونه صحبتي در اين رابطه نكرد.

دبير كميته‌ي سياسي جامعه‌ي اسلامي نمايندگان ادوار با بيان اينكه پس از آشنايي با ديدگاهها و برنامه‌هاي همه‌ي كانديداها به كانديداي نهايي و مورد حمايتمان خواهيم رسيد، گفت: در اين مقطع هنوز براي اظهار نظر در اين باره زود است و ما هنوز نمي‌توانيم شخص خاصي را معرفي كنيم.

عظيمي در پايان از حضور احتمالي علي‌اكبر ولايتي در روز دوشنبه‌ي هفته‌ي آينده در جمع اعضاي تشكل متبوعش خبر داد.

*** محمد زارع فومني:
حزب همبستگي تا چند روز آينده مواضع خود را اعلام مي‌كند

دبير واحد تشكيلات حزب همبستگي گفت: اجماع بر روي يك كانديدا بهترين و مطمئن‌ترين راه پيروزي، اصلاح‌طلبان است.

محمد زارع فومني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، تاكيد كرد: گروه‌ها بايد از خواسته‌هاي زيادي خود دست بردارند و اگر مي‌خواهند اصلاح‌طلبان نجات پيدا كنند، اجازه دهند تا توافق صورت گيرد.

وي ضمن اشاره به اين مطلب كه حزب همبستگي تا چند روز آينده مواضع خود را اعلام مي‌كند، خاطرنشان كرد: شرط حضور حداكثري مردم در انتخابات رياست جمهوري، تاييد صلاحيت همه‌ي كانديداها از سوي شوراي نگهبان است، چرا كه تنها در اين صورت مي‌توان اطمينان داشت كه نامزد انتخابي، محبوب همه‌ي مردم باشد.

فومني راه افزايش تمايل در مردم به شركت در انتخابات را اين دانست كه گروه‌ها منافع شخصي را كنار گذاشته و به منافع ملي بينديشند زيرا در پي منافع ملي بودن است كه عدالت اجتماعي را در كشور برپا مي‌كند.

وي با بيان اين كه در شرايط كنوني احتمال كانديدا شدن هاشمي زياد است، ابراز عقيده كرد: احتمالا اصولگرايان ولايتي و لاريجاني را كنار خواهند گذاشت و از بين احمدي‌نژاد و توكلي دست به انتخاب مي‌زنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

*** ابوالقاسم رئوفيان:
با لاريجاني، توكلي و ولايتي گفت‌وگو كرده‌ايم
اميدواريم رييس‌جمهور آينده، نامزد پيشنهادي ما باشد
عضو جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري با بيان اين اعتقاد كه مردم به نامزد پيشنهادي از سوي اين جبهه‌ رويكرد خاصي دارند، گفت: اميدواريم اين‌بار رييس‌جمهور آينده نامزد پيشنهادي ما باشد.

سيد ابوالقاسم رئوفيان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار داشت: با آقايان لاريجاني، توكلي و ولايتي گفت‌وگو كرده‌ايم و به زودي جمع‌بندي خود را اعلام خواهيم كرد.

*** رييس ستاد انتخاباتي ائتلاف آزاد جوانان:
از رضايي حمايت مي‌كنيم
شوراي هماهنگي نيروهي انقلاب وظيفه‌ي بزرگي بر دوش دارد

رييس ستاد انتخاباتي ائتلاف آزاد جوانان اظهار داشت: «شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب وظيفه‌ بزرگي بر دوش دارد ولي متاسفانه هنوز نظر اين شورا مشخص نشده است.»

حسن الله‌وردي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: «شوراي هماهنگي هنوز نامزد مورد حمايت خود را معرفي نكرده است و ان‌شاءالله با فكر و درايت بيشتري عمل خواهد كرد.»

وي ادامه داد: «نبايد فكر كنيم كه لايق‌ترين‌ها به ميدان نيامده‌اند. بايد ملاحظات سياسي و جناحي را كنار بگذاريم و بيشتر به مردم اعتقاد داشته باشيم.»

الله‌وردي‌نژاد با انتقاد از اينكه بعضي‌ها بجاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب تصميم خود را اعلام مي‌كنند، تصريح كرد: «انحصار، مردم را از صحنه خارج مي‌كند. بايد به دنبال افرادي برويم كه كارنامه‌ درخشاني دارند.»

رييس ستاد انتخاباتي ائتلاف آزاد جوانان با بيان اينكه ما از رضايي حمايت مي‌كنيم، گفت: «دفاتر ما در شهرستان‌ها فعال شده‌اند و احساس مي‌كنيم 90 درصد آرا بطور قاطع مربوط به محسن رضايي است. مردم كسي كه كارنامه مشخص‌تري دارد را برمي‌گزيزنند.»

*** بهيار سليماني:
جريان‌هاي سياسي چهره‌هايي را مطرح كنند كه موجب مشاركت حداكثري شود

يك نماينده‌ي دوره‌ي ششم مجلس شوراي اسلامي با اشاره به چگونگي برگزاري انتخابات دور هفتم مجلس شوراي اسلامي نسبت به عملكرد كساني كه در كاهش مشاركت مردم نقش داشتند، انتقاد كرد.

بهيار سليماني در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه افراد مورد قبول مردم بايد به تاييد شوراي نگهبان برسند، بر رعايت حقوق و آزادي مردم در انتخابات تاكيد كرد.

وي با اشاره به اين‌كه به انتخابات رياست جمهوري زمان زيادي باقي نمانده خاطرنشان كرد كه جريان‌هاي سياسي بايد چهره‌هايي را مطرح كنند كه موجب مشاركت حداكثري شود.

سليماني در خصوص تصميمات نهايي احزاب دوم خرداد گفت: اين احزاب به جمع‌بندي نهايي نرسيده‌اند و فعلا معين، كروبي و مهرعليزاده قصد كانديداتوري دارند. با اين حال انتظار جامعه فراتر از اينهاست.

وي هم‌چنين گفت: اگر نتوانيم مردم را پاي صندوق راي بياوريم، طمع خارجي‌ها به كشور ما بيشتر مي‌شود. اگر انتخابات سالمي داشته باشيم، رقابت سالم هم به وجود مي‌آيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20591

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين اخبار انتخاباتي؛ كروبي: به نفع كسي كنار نمي‌روم؛ ولايتي: با آقاي هاشمي اختلاف‌نظر نداريم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005