Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 14 دی 1383

مطالبات تدوين شده‌ زنان از سوي كميسيون زنان جبهه‌ مشاركت به دكترمعين تقديم مي‌شود، امروز

كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي پس از تدوين مطالبات زنان در ارائه‌ي اين مطالبات به روساي قواي سه گانه و نهادهاي مرتبط با امور زنان، در نظر دارد تا در مرحله‌ي نخست اين مطالبات را طي نشستي به دكتر مصطفي معين كانديداي اين حزب براي انتخابات رياست جمهوري آتي ارائه دهد.
فاطمه راكعي، رييس اين كميسيون در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه اين مطالبات در حوزه‌هاي مختلف حقوقي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي طبقه‌بندي شده است، افزود: انتظار داريم دولت آينده تا جايي كه به قوه‌ي مجريه مربوط است در تحقق حقوق زنان و خواسته‌هاي آنان بكوشد.
به گفته‌ي وي مطالبات حقوقي زنان عبارت است از: تلاش جهت اجراي قوانين بين‌المللي مرتبط با زنان كه ايران متعهد به آن است، توجه به جايگاه زنان در جامعه‌ي اطلاعاتي، رعايت تساوي جنسيتي و رفع محروميت‌ها و تبعيض‌ها از زنان در تدوين قوانين و مقررات، ارائه‌ي لوايح قانوني جهت اصلاح و تجديدنظر در ساختار كنوني خانواده، منطبق با شرايط كنوني زنان، نظارت لازم بر حسن اجراي قوانين موجود و اجراي اصول معطل مانده از قانون اساسي در موضوع زنان و لغو آيين‌نامه‌ها و قوانين تبعيض‌آميز عليه زنان.
راكعي در تشريح مطالبات اجتماعي زنان كه دولت مي‌تواند در تحقق آنها بكوشد به اين موارد اشاره كرد: زمينه‌سازي جهت توسعه‌ي حضور زنان در نهادهاي مدني و ارتقاي توانمندي‌هاي آنان، تلاش براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي زنان هم‌چون تكدي‌گري و روسپي‌گري و رفع مشكلات زنان مطلقه و بيوه، تلاش براي كاهش خشونت خياباني و خانگي عليه زنان، توجه ويژه به امنيت اجتماعي زنان، اجراي نظام جامع تامين اجتماعي به ويژه در مورد زنان سرپرست خانوار و آسيب‌پذير، توجه ويژه به گسترش و توسعه‌ي ورزش بانوان، لغو تبعيض‌هاي عليه دختران در انتخاب رشته‌هاي دلخواه دانشگاهي، توجه به اشتغال زنان به ويژه زنان فارغ التحصيل دانشگاه‌ها و تامين حقوق اقتصادي زنان از طريق برنامه‌هاي متعادل و اصولي اشتغال.
رييس كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت در تبيين مطالبات فرهنگي زنان از تلاش براي اصلاح سيماي كليشه‌اي و غلط از زن امروز ايراني در خانواده، جامعه، كتب درسي و رسانه‌ها و هم‌چنين حمايت ويژه از زنان فعال و توانمند در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، هنري و مطبوعاتي و رفع هرگونه محدوديت فرهنگي، سليقه‌اي و قانوني جهت حضور و فعاليت زنان در اماكن عمومي ياد كرد.
به گفته‌ي وي آنچه كه كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت به عنوان مطالبات سياسي زنان تبيين كرده است عبارتند از: ارتقاي جايگاه زنان در ساختار مديريتي كشور، اصلاح برنامه‌هاي كلان كشوري به ويژه برنامه‌هاي توسعه متناسب با رويكرد جنسيتي، بازآرايي تشكيلات و ساختار مربوط به زنان در بخش‌هاي مختلف دولتي، فراهم آوردن امكان حضور جدي زنان نخبه در هيات‌هاي سياسي و فرهنگي عازم به كشورهاي خارجي و فراهم آوردن امكان حضور پررنگ زنان نخبه در مجامع و محافل بين‌المللي و حقوق بشري.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي هم‌چنين از عضويت الهه كولايي و فريبا ماشيني در كميته‌ي برنامه‌ريزي و فخرالسادات محتشمي‌پور و زهرا مجردي براي حضور مستمر در ستاد تبليغات هماهنگي گروه‌هاي حامي دكتر معين به عنوان چهار تن از اعضاي كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت، خبر داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20584

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مطالبات تدوين شده‌ زنان از سوي كميسيون زنان جبهه‌ مشاركت به دكترمعين تقديم مي‌شود، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005