Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 2 دی 1383

انصاري‌‏راد: انتخابات تنور نيست كه كسي بخواهد آن را داغ كرده و نان خود را از آن بگيرد، انتخابات حق مردم است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس سابق كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي ، گفت : ردصلاحيت‌‏ها و تجربه تلخ مجلس هفتم ، قدرت انتخاب و آزادي انتخاب را از فعالان سياسي گرفته است .

حسين انصاري‌‏راد در گفت‌‏وگو با خبرنگار" ايلنا" ، ضمن اشاره به فضاي انتخاباتي نهمين دوره رياست جمهوري در جامعه ، گفت : در شرايط فعلي مشكل اصلي انتخابات ، عدم آزادي انتخاب و عدم امكان فعاليت فعالان سياسي است كه موجب يأس مردم در انتخابات هم شده است.
وي افزود : قدرت اظهارنظر و فعاليت آزاد از بسياري از فعالين سياسي كه در داخل كشور حضور دارند ، گرفته شده است و كانديداها منحصر به تعداد معدودي شده‌‏اند كه احتمال رد‌‏صلاحيت‌‏شان وجود ندارد .
انصاري‌‏راد اظهار داشت : جناح راست در انتخابات رياست‌‏جمهوري از كانديداهايي در جناح چپ بيشتر استقبال مي‌‏كند كه نزديك‌‏تر به آنها درتفكر سياسي باشد و طبعاً كساني را كه احساس كنند از نظر تفكر با آنها ناسازگارند ، مورد استقبال قرار نداده و تا حدودي حضور او را نفي مي‌‏كنند .
وي با بيان اين مطلب كه تعبير "داغ كردن انتخابات" يك تعبير نامطلوب است ، گفت : انتخابات تنور نيست كه كسي بخواهد آن را داغ كرده و نان خود را از آن بگيرد ، انتخابات حق مردم است . اگر آزادي كامل وجود داشته باشد و حق حاكميت مردم بر سرنوشت خود ، از طرف حاكمان به رسميت شناخته شود ، انتخاباتي پرشور خواهيم داشت.
انصاري‌‏راد با بيان اين مطلب كه بي‌‏تفاوتي در مقابل انتخابات چيزي را حل نمي‌‏كند ، تصريح كرد : همه اصلاح طلبان براي مصلحت كشور ، نظام ، مسائل ملي ، اخلاقي و ديني بايد در قالب يك نظرسنجي دور هم جمع شده و با گفت‌‏وگو و مذاكره بر سر يك كانديدا به اجماع برسند ، كه در اين صورت پيروزي اصلاح‌‏طلبان قابل پيش‌‏بيني خواهد بود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين مطلب كه شوراي نگهبان از رد صلاحيت كانديداي اصلاح‌‏طلبان هيچ ابايي ندارد ، خاطرنشان كرد: اگر همه اصلاح‌‏طلبان برسر يك كانديدا به يك اجماع برسند ، هزينه ردصلاحيت كانديدا براي شوراي نگهبان سنگين‌‏تر خواهد شد ، اما اين رد صلاحيت امر نامحتملي نيست .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20534

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انصاري‌‏راد: انتخابات تنور نيست كه كسي بخواهد آن را داغ كرده و نان خود را از آن بگيرد، انتخابات حق مردم است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005