Click for Amazing Phone Card








شنبه 28 آذر 1383

مصطفي تاج‌‏زاده:اگر معين رد صلاحيت شود،گزينه بعدي‌‏ ما عدم شركت در انتخابات است، ايلنا

از هر جرياني كه مانع يكپارچه‌‏شدن حاكميت شود، استقبال مي‌‏كنيم

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي ، گفت : در جامعه ايران حذف يك جريان از قدرت به معناي حذف از عرصه اجتماعي است .

به گزارش خبرنگار "ايلنا" ، مصطفي تاج‌‏زاده عصر پنج شنبه در چهاردهمين نشست هسته‌‏هاي دانشجويي جبهه مشاركت ايران اسلامي با بيان اينكه يك استراتژي موفق بايد بتواند همفكري و همدلي تعداد وسيعي از شهروندان را جلب كند ، بيشترين انسجام را در حاميان جريان مربوط به خود ايجاد كند ، بيشترين اختلاف را در جبهه رقيب ايحاد كند و با گفتمان جهاني همسويي داشته باشد و حتي حمايت جهاني را برانگيزد و گفت : چنين استراتژي اگر رويكرد اصلاحي دارد ، نبايد جهتگيري حذفي داشته باشد ، بلكه بايد هدف اصلي‌‏اش تغيير رفتارها باشد ،‌‏نه تغيير افراد .
وي افزود : يك استراتژي موفق بايد بتواند با كمترين هزينه بيشترين دستاورد را داشته باشد ، به ويژه در جامعه‌‏اي كه دولت در تمامي امور دخالت مي‌‏كند ، جامعه مدني و نهادهاي مدني بسيار ضعيف هستند و در نتيجه ضعف نهادهاي مدني و اقتدار دولت ، مردم كمتر احساس پشتوانه و حمايت مي‌‏كنند .
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با بيان اينكه در چنين جامعه‌‏اي مشكل اصلي اين است كه نمي‌‏توان افكار عمومي را به نيرو تبديل كرد ، گفت : آن چيزي كه حكومت را تحت تأثير قرار مي‌‏دهد ، نيروي مردمي است ، نه افطار عمومي .
وي افزود : در جامعه ما تنها جايي كه امكان تبديل افكار عمومي به نيرو را مي‌‏دهد ، صندوق رأي است و اين گزينه هيج آلترناتيوي ندارد.
تاج‌‏زاده با طرح اين سوال كه بايد ديد طرح شعارهاي حداكثري در جامعه مي‌‏تواند به دموكراسي كمك كند و يا طرح شعارهاي حداقلي و حداكثري تلاش براي تحقق اين شعارها است ، اظهار داشت : بايد حداكثر تلاشمان را انجام دهيم تا انتخابات آزاد برگزار شود ، چرا كه در ايران اگر انتخابات را از جامعه حدف كنيم ، امكان سياست‌‏ورزي به روش ديگري وجود ندارد ، بلكه نتيجه‌‏اش حذف از عرصه سياسي است .
وي با تصريح بر اين كه نتيجه اعتقاد به اينكه در ايران مردم مي‌‏خواهند تغييراتي در ساختار سياسي حاصل شود ، اما ساختار نمي‌‏گذارد ، نه بي‌‏عملي و نه كار فرهنگي ؛ بلكه عمل است ، ادامه داد : بايد افكار عمومي از طريق صندوي رأي به نيرو تبديل شود.
وي افزود : در سال 76 افكار عمومي در صندوق رأي به نيرو تبديل شد و اين نيرو به قدري تأثيرگذار شد كه هنوز هم پس از هشت سال تلاش براي تحقق مطالبات مردم كه در آن روز بيان شد ، ادامه دارد .
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با بيان اين كه مشكل كنوني ما عدم اجراي قانون است ، نه نداشتن قوانين خوب ، تصريح كرد : قوانين مشروطه و انقلاب اسلامي قوانيني مترقي و بر پايه حقوق ملت بود ، بنابراين مشكل اصلي ما متن قانون اساسي نيست.
وي افزود : ما با همين قانون انتخابات كه در انتخابات مجلس هفتم بسياري از كانديدا را رد صلاحيت كردند ، توانستيم در انتخابات شوراهاي اسلامي آزادانه‌‏ترين انتخابات را برگزار كنيم.
تاج‌‏زاده در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چرا جبهه مشاركت ، معين را از ميان گزينه‌‏هاي موجود به عنوان كانديداي اين حزب انتخاب كرده است؟ اظهار داشت : معين بيشترين امكان تأييد صلاحيت و رأي آوردن را در ميان ديگر گزينه‌‏ها داشت .
وي افزود : گزينه‌‏هايي هستند كه در صورت آمدن، رأي بيشتر نسبت به معين خواهند آورند ، اما خودشان نمي‌‏آيند. اگر عبدالله نوري مي‌‏آمد ، از او حمايت مي‌‏كرديم و يا اگر ميرحسين موسوي بيايد و هر وقت هم كه در صحنه بيايند، ما از آنها حمايت مي‌‏كنيم .
تاج‌‏زاده با تصريح بر اين كه اگر در انتخابات كانديدايمان رد صلاحيت شود ، گزينه بعدي‌‏مان اين است كه در انتخابات شركت نكنيم ، ادامه داد : اما بين اينكه از مردم بخواهيم شركت كنند و رأي سفيد يا سياه بدهند يا سكوت كنيم يا از مردم بخواهيم شركت نكنند و تحريم كنيم ، هنوز تصميمي نگرفته‌‏ايم .
وي افزود: در ماه‌‏هاي آينده اتفاقاتي در عرصه سياسي مي‌‏افتد كه براساس آن تصميم نهايي‌‏مان را مي‌‏گيريم .
تاج‌‏زاده با بيان اين كه در جامعه ما ماندن در قدرت بيش از آن كه ناشي از سهم‌‏خواهي نيروهاي سياسي باشد ، ناشي از اين است كه هر گروهي در ايران وقتي از قدرت حذف مي‌‏شود ، از اجتماع نيز حدف مي‌‏شود ، خاطر نشان كرد : حزبي كه در قدرت نباشد ، روزنامه نخواهد دارشت ، قانوني تلقي نمي‌‏شود و اجتماعات قانوني نمي‌‏تواند برگزار كند .
وي تصريح كرد : ما با حضور در قدرت در ايران ، امنيت فعاليت‌‏هاي سياسي را تضمين كرده ، واقع‌‏بيني را تشديد كرده و كادرسازي كرديم .
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با تصريح بر اين كه قوي‌‏ترين جرياني كه مي‌‏تواند اقتدارگرايان را به چالش بكشاند ، اصلاح طلبان هستند ، ادامه داد : مشاركت در انتخابات در فضاي كنوني سياست‌‏ورزي را امتداد بخشيده و هزينه فعاليت‌‏هاي ماجراجويانة اقتدارگرايانه را بالا مي‌‏برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به اين سوال كه " آيا حزب متبوع وي از حضور هاشمي‌‏رفسنجاني در انتخابات آتي حمايت مي‌‏كند ؟" ، تأكيد كرد : كف انتظارات‌‏ ما در انتخابات اين است كه حاكميت يكپارچه نشود ، چرا كه حاكميت يكپارچه در ايران مصادف است با فساد ، فرصت سوزي و ماجراجويي ، امتيازدهي بين‌‏المللي و بي‌‏كفالتي مديريتي .
وي افزود : از هر جرياني كه مانع يك‌‏پارچه شدن حاكميت شود ، از آن استقبال مي‌‏كنيم ، اما به اين معنا نيست كه نامزد ما خواهد بود ، ما براساس هويت خود عمل مي‌‏كنيم.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20526

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصطفي تاج‌‏زاده:اگر معين رد صلاحيت شود،گزينه بعدي‌‏ ما عدم شركت در انتخابات است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005