Click for Amazing Phone Card








جمعه 13 آذر 1383

اعظم طالقاني :به هيچ وجه با گروههاي اصلاح طلب موسوم به" دوم‌‏خردادي" ائتلاف نخواهيم کرد، ايلنا

اگر کانديداي‌‏مان توسط شوراي‌‏نگهبان رد صلاحيت شود، باز هم در انتخابات شرکت مي‌‏کنيم

تهران- خبرگزاري کار ايران

دبيرکل جامعه زنان انقلاب اسلامي گفت‌‏: اگر کانديدايمان توسط شوراي نگهبان رد صلاحيت شود، باز در انتخابات شرکت مي کنيم زيرا از افتادن کشور به دست بيگانگان يا تجزيه آن مي‌‏ترسيم، ما عاشق وطن‌‏مان و اين خاک هستيم.

اعظم طالقاني در نشست" تريبون احزاب" در حاشيه نمايشگاه دستاوردهاي وزارت کشور، گفت‌‏: جامعه زنان در حال بحث و بررسي در خصوص معيارها و ويژگي هاي رئيس جمهوري آينده است که بعد از جمع بندي نتيجه را اعلام خواهد کرد .
وي در خصوص ائتلاف اين جامعه با گروههاي 18 گانه دوم خرداد گفت‌‏: ما به هيچ وجه با گروههاي اصلاح طلب موسوم به دوم خرداديها ائتلاف نخواهيم کرد و اگر قرار بر ائتلاف باشد مانند انتخابهاي گذشته با گروههاي ملي- مذهبي ائتلاف خواهيم کرد .
طالقاني با اعلام نگراني از بي‌‏تفاوتي مردم در عرصه هاي سياسي گفت‌‏: ما بايد کارهاي کنيم که مردم احساس کنند مي‌‏توانند در سرنوشت خود تاثيرگذار باشند‌‏, مردم بايد بدانند که مسوول آينده کشورشان هستند و بايد در انتخابات مشارکت کنند، هر چند اگر مجبور مي شوند که راي به کانديداي رد صلاحيت شده خود دهند .
طالقاني خاطرنشان کرد‌‏: عدم شرکت مردم در انتخابات مجلس هفتم، محاسبات صحيحي نبوده است، مردم مي گفتند ما نمي‌‏آييم تا اينها با مشارکت حداقلي حيثيت خود را در جامعه جهاني از دست بدهند که اين منطق اشتباهي است. اين کشور متعلق به ماست و بايد خودمان آن را بسازيم.
وي با بيان اين مطلب که عده اي با استناد به انتخابات کشورهاي اروپايي مشارکت 30 الي 40 درصدي را کافي مي دانند، گفت‌‏: در کشور ما نيامدن به پاي صندوقهاي راي معناي خاص خود را دارد و اين تحليل آقايان کاملا نادرست است.
طالقاني خاطر نشان کرد‌‏: ما بايد کاري کنيم که مردم به جريانهاي سياسي و به برنامه هاي آنها در قالب احزاب راي دهند نه به يک فرد، ما نبايد پيرو و دنباله‌‏رو افراد شويم، ما بايد از فرد محوري به سوي برنامه محوري حرکت کنيم .
وي درخصوص اين مسئله که نيروهاي ملي- مذهبي در شوراهاي شهر راي نياورند، گفت‌‏: در صحبتهايي که با تعدادي از مردم داشتم آنها مي گفتند که اينها نمي‌‏گذارند نيروهاي ملي- مذهبي کار کنند، در حالي که آنها را به زندان مي اندازند، چگونه مي خواهند کار کنند؟
وي تصريح کرد: نيروهاي ملي- مذهبي از طيف‌‏هاي مختلف با گرايش‌‏هاي متفاوت تشکيل شده و الان آنها نسبت به چهارسال پيش به هم نزديکتر شده اند.
طالقاني با انتقاد از اين که بعضي از احزابي که مجوز رسمي و پروانه ندارند، به راحتي در کشور فعاليت مي‌‏کنند و هيچ مانعي برايشان وجود ندارد، يادآور شد: در قانون اساسي از ابتدا نيامده بود که احزاب بايد پروانه داشته باشند که بعد مجلس آن را تصويب کرد. به نظر من هر تشکلي مي‌‏تواند بدون پروانه و تنها با داشتن شناسنامه فعاليت کند که در آن نام دبيرکل , اعضاي شوراي مرکزي بيايد کافي است علاوه بر اين احزابي که از گذشته فعال بودند نبايد پروانه نياز داشته باشند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طالقاني با بيان اين مطلب که نه تنها نظارت استصوابي شوراي نگهبان مردم را از حق قانوني خود محروم مي‌‏کند بلکه گاهي تفسيرهايش از قانون اساسي هم اين مشکل را ايجاد مي‌‏کند، گفت: کلمه" رجال" در قانون اساسي بايد بازخواني شود، اين تفسير زنان که نيمي از جمعيت ايران هستند، از حق قانوني خود محروم مي‌‏کند‌‏, اين کلمه عربي است، پس بايد در ترجمه آن دقت شود در قرون 16 مورد کلمه" رجال" آمده که به مبني مردم است, آقاي مهدوي کني" رجال" را به معناي انسان نحبه , شخصيت‌‏هاي فکري و سياسي مي دانند و علامه طباطبايي هم در تفسير سوره اعراف به آن اشاره کرده است .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20509

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعظم طالقاني :به هيچ وجه با گروههاي اصلاح طلب موسوم به" دوم‌‏خردادي" ائتلاف نخواهيم کرد، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005