Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 12 آذر 1383

خاتمي : اين كه يك سليقه در جامعه حاكم شود و وحدت را در درون اين تفكر جستجو نمود، نه شدني است و نه مطلوب، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمد خاتمي، رييس جمهوري در نشست شب گذشته‌ي دولت و مجلس كه در بهارستان برگزار شد، اظهار داشت: كشور ما امروز يك بار ديگر در آستانه يكي از لحظات مهم تاريخي يعني انتخابات قرار گرفته است و بايد با فراهم كردن شرايط مشاركت و حضور فعال و اميدوار كردن مردم در اين عرصه، انتخاباتي پرشور برگزار كنيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) رييس جمهوري با اشاره به لزوم وجود تنوع و آراء مختلف و ارايه برنامه از سوي احزاب، تشكل‌ها و گروه‌هاي مختلف به جامعه گفت: بايد شرايطي را فراهم كرد تا همه گروه‌ها، احزاب و تشكل‌هاي دلبسته نظام و قانون اساسي با برنامه‌هاي خود، مردم را به شركت درانتخابات فرابخوانند و انتخاباتي پرشور مطابق خواست مقام معظم رهبري برگزار كنيم.

خاتمي با بيان اينكه امروز همه ما سرنشينان يك قايق هستيم، به شرايط سياسي و تاريخي حساس پيش روي كشوراشاره كرد و افزود: براي تحقق اهداف و خواست مردم، راهي جز در كنار يكديگر بودن، وحدت و تلاش مستمر همه دوستداران نظام و انقلاب اسلامي و همه دوستداران كشور و ملت وجود ندارد.

رييس جمهور همچنين تصريح كرد: ما بايد بياموزيم كه چگونه در عين متنوع و متكثر بودن، مي‌توان رقابت كرد و رقابت را با ستيز اشتباه نگرفت و از هدر رفتن نيروها جلوگيري كرد.

خاتمي تاكيد كرد: اين كه يك سليقه در جامعه حاكم شود و وحدت را در درون اين تفكر جستجو نمود، نه شدني است و نه مطلوب.

رييس جمهوري وحدت در اهداف، تشخيص اولويت‌ها و رقابت و تبادل‌نظر براي دستيابي به راهكارهاي بهتر را ضروري خواند و گفت: با فرهنگ استبدادزده، خودمحوري ، انزواگري و ضديت با جمع، مردم‌سالاري و خواستهاي ملت محقق نخواهد شد.

آقاي خاتمي سپس اظهار اميدواري كرد: تداوم گفت‌وگوها و نشست دولت با مجلس شوراي اسلامي منجر به جستجوي راههاي بهتر براي كمك به مردم و پيشبرد امور كشور شود.

رييس جمهور مطالب ارايه شده از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در خصوص برنامه‌ريزي اقتصادي و بودجه كشور را مفيد خواند و با تاكيد بر ضرورت رونق اقتصادي، جذب امكانات و سرمايه‌هاي داخل و خارج كشور، توسعه فعاليت بخش خصوصي و صادرات غيرنفتي، گفت: دولت و مجلس بايد با تعامل بيشتر در حل تنگناها و مشكلات گام بردارند تا اهداف پيش‌بيني شده در برنامه توسعه همه جانبه مهيا شود.

خاتمي ضرورت پاسخگوي نظام به مقتضيات و جلب رضايت مردم در عرصه‌هاي مختلف را يادآور شد و گفت: ما افتخار داريم كه شيوه‌اي از نظام اسلامي را عرضه كرده‌ايم كه خواستار مردم‌سالاري منطبق با فرهنگ ديني و ملي است؛ بايد در جلب رضايت مردم كوشا باشيم.

رييس جمهوري با بيان اين‌كه رضايت‌مندي مردم اصل استحكام نظام است، ضمن تشريح تلاشهاي دولت در بخش‌هاي صنعت، كشاورزي و خدمات و تلاش براي توليد ثروت و نيز توزيع عادلانه آن، گفت: اشتغال از اصلي‌ترين نيازهاي جامعه است و بايد كارآفريني را امري مقدس بدانيم.

رييس جمهور همچنين اظهار اميدواري كرد: دولت و مجلس بتوانند طرح هدفمند كردن يارانه‌ها براي حمايت از اقشار ضعيف جامعه را به مرحله اجرا بگذارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خاتمي گفت: اهداف چشم‌انداز برنامه بيست ساله كشور بلندمدت است ولي بلند پروازانه نيست و مي‌توان با برنامه‌ريزي صحيح و اجراي مطلوب به آن دست يافت.

رييس جمهور در پايان تصريح كرد: دولت بودجه سال آينده كشور را درچارچوب برنامه پنج ساله چهارم و بر اساس اولويت‌ها ارايه خواهد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20501

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمي : اين كه يك سليقه در جامعه حاكم شود و وحدت را در درون اين تفكر جستجو نمود، نه شدني است و نه مطلوب، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005