Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 10 آذر 1383

علي لاريجاني: تدارکاتچي ملت بودن صد بار شرف دارد به بي‌‏عرضگي؛ نمي‌‏شود مديران استراتژيک ما ترسو و محافظه‌‏کار باشند، ايسنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي ، گفت : آمريکا دولت ضعيف در ايران مي‌‏خواهد تا بتوانند يک سري مسائل را بر ما تحميل کنند .

به گزارش "ايلنا" ، علي لاريجاني طي سخناني در جمع اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي ، گفت : در جاهايي که به باورهاي استقلال‌‏طلبانه تأسي کرده‌‏ايم , موفق شده‌‏ايم .
وي افزود : انقلاب حرکت استقلالي را در تمام عرصه‌‏هاي سياسي, فرهنگي و اقتصادي دنبال مي‌‏کرد و ما را به جايگاه خوبي رساند , اگرچه نقص‌‏هايي هم وجود دارد و اين نقص‌‏ها به علت برخي کاستي‌‏هاي مديريتي و کمبود نظريات و تئوري‌‏هاي مورد نياز بوده است که بايد سعي ما در پيشرفت در همه زمينه‌‏هاي علمي , سياسي و فرهنگي باشد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي , با ترسيم شرايط موجود , فرصت‌‏ها و تهديدهاي پيش روي نظام , تصريح کرد : باور ديني مردم بخصوص جوانان بالاست و همين باور , خود , يک فرصت بالقوه و استعداد است و مي‌‏تواند در جهت استحکام و اقتدار نظام به کار رود .
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تهديدهاي پيشروي نظام , عنوان کرد : از اصلي‌‏ترين سياست‌‏هاي دولت آمريکا درباره کشور ما اين است که بايد در ايران مديريت ضعيف حاکم شود .
وي با اشاره به جنگ رواني آمريکا با کمک عوامل داخلي‌‏شان , افزود : تخريب شخصيت‌‏هاي نظام, تلاش براي تضعيف ولايت فقيه و قانون اساسي از اصلي‌‏ترين برنامه‌‏هاي دشمن طي سال‌‏هاي اخير بوده و اينک نيز اين فضا را ايجاد مي‌‏کنند که رئيس‌‏جمهوري آينده يک تدارکاتچي است , زيرا سياست آنها اين است که رييس‌‏جمهوري منتخب مردم ايران را-هر کس باشد- تضعيف کنند . ليکن تدارکاتچي ملت بودن صد بار شرف دارد به بي‌‏عرضگي .
لاريجاني تربيت مديران لايق را از جمله نيازهاي نظام دانست و گفت : احزاب ما در اين زمينه ضعيف عمل کرده‌‏اند , گرچه حزب موتلفه حزبي است که در اين زمينه با ساختار تشکيلاتي کار کرده است .
وي اضافه کرد: البته امروز ما مديران لايقي داريم ولي بايد مديران آينده را تربيت کرد و جلوي خدشه وارد شدن به باور استقلالي را, که امام (ره) ايجاد کرد , گرفت.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ، گفت : در بخشي از مردم , نسبت به اصلاحات اقتصادي و ايجاد اشتغال نااميدي وجود دارد و برخي کارشناسان نيز نسبت به استقلال اقتصادي کم باورند . البته استقلال اقتصادي , به دليل شرايط خاص جهان امروز با تهديدهايي روبرو است . نکته ديگر, برون‌‏گرايي در اقتصاد کشور است که براي شرايط فعلي ضروري است تا اتکاء به نفت کاسته شود . متأسفانه برخي سياست‌‏هاي اقتصادي به سياست برونگرايي لطمه زده است .
وي ديگر مانع پيشروي استقلال اقتصادي کشور را حجيم بودن دولت عنوان کرد و اظهار داشت : بايد در جهت کوچک کردن حجم دولت کار کرد , بسياري از بخش‌‏هاي اقتصادي دولتي , قابل واگذاري هستند و اقداماتي که در حال حاضر مي‌‏شود در جهت کوچک شدن دولت نيست .
لاريجاني لااباليگري و اعتياد را دو معضل اساسي در حوزه اجتماعي ذکر کرد و گفت : براي حل معضل لااباليگري بايد از افراط و تفريط خودداري کرد , اين معضل قابل حل است , اما اگر بيشتر از نياز سختگيري شود , با دست خودمان لااباليگري را گسترش داده‌‏ايم.
وي حل معضل اعتياد را نيز مستلزم تدوين روش‌‏هاي جديد دانست و تأکيد کرد : روشهاي فعلي برخورد با اعتياد ديگر جوابگو نيست .
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با تأکيد بر اينکه در رفتار بين‌‏المللي بايد استراتژي دقيق‌‏تري داشته و از حالت انفعال فعلي خارج شويم , گفت :‌‏ بر اساس سياست آمريکا که سياست دولت ضعيف را در ايران دنبال مي‌‏کند , بايد استراتژي پيوسته فعال و رو به جلو داشته باشيم و دولت آينده دولتي قوي و کارآمد باشد.
لاريجاني با اشاره به طرح خاورميانه بزرگ , اظهار داشت : آنها کشورهاي اسلامي درون خاورميانه را به دو دسته بيمار و خطرناک تقسيم کرده‌‏اند.
وي افزود: استراتژي آنها براي کشورهاي بيمار ؛ رخنه در ساختار مديريتي آنها و تغيير آموزش‌‏ها و کاهش آموزش‌‏هاي ديني و ارزشهاست و براي ايران که جزو کشورهاي خطرناک در محاسبه آنها محسوب مي‌‏شود , استراتژي تغيير ساختار و مديريت ضعيف را دنبال مي‌‏کنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام, با بيان اينکه روحيه استقلال در تعدادي از مديران استراتژيک وجود ندارد , گفت : من قبول دارم که در کشور نيروهاي کارآمد داريم , ولي براي اداره کشور بايد مديراني را انتخاب کرد که به اين امور اعتقاد داشته و همسو باشند .
لاريجاني ادامه داد : مديران نظام بايد از نظر انقلابي و ايستادگي با عرضه بوده و قدرت ريسک داشته باشند , نمي‌‏شود مديران استراتژيک ما ترسو و محافظه‌‏کار باشند .
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي , از ديگر راهکارهاي حل مشکلات نظام را توجه به توصيه رهبري مبني بر نهضت توليد علم عنوان کرد و اظهار داشت : البته علمگرايي در جريان شتابان پيشرفت رخ مي‌‏دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قابل ذکر است ؛ در ادامه اين جلسه يکي از اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در اين جلسه , گفت : مقام معظم رهبري يکي از دلائل مهم ماندگاري شهيد مطهري را به چالش کشيدن شرق و غرب به نفع اسلام عنوان نمودند . از رئيس‌‏جمهوري آينده چنين انتظاري مي‌‏رود و اميدواريم چالش با سه مفهوم فقر, فساد و تبعيض که مورد بي‌‏توجهي واقع شد را مورد توجه قرار دهد.
وي همچنين يادآور شد : رييس جمهور بايد با وزرا در رعايت مصالح مردم چالشي برخورد نمايد و امان‌‏نامه به دست وزير ندهد که از هر وزير ضعيف يا اشتباه‌‏کار حمايت کند , بلکه امان‌‏نامه به کارآنها بدهد, همانطور که حضرت امير(ع) با عثمان بن حنيف عمل کرد.
علي لاريجاني نيز ضمن تأييد اين نکات , اقدام بر ريشه‌‏کن نمودن فقر , فساد و تبعيض را از اقدامات مهم و اساسي مورد نياز کشور عنوان نمود.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005