Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 10 آذر 1383

انصاري‌‏راد:مراکز قدرت غيرمشروع که خود را وابسته به مردم نمي‌‏دانند ، جايگاه رئيس‌‏جمهوري را در حد يک تدارکاتچي تضعيف کرده‌‏اند، ايسنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

رئيس کميسيون اصل نود مجلس ششم شوراي اسلامي ، گفت : التزام "مدرس" به قوانين ، عدالت و اخلاق اسلامي احساس مسووليت وي در برابر خدا و مردم ، تقوي و پرهيزگاري و بي‌‏اعتنايي او به دنيا ؛ ويژگي‌‏هايي بود که از او يک استبدادستيز حقيقي ساخت .

حسين انصاري‌‏راد در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" ، مهمترين ويژگي مدرس را اعتقاد وي به حق حاکميت ملت دانست و تصريح کرد : مدرس با هر اراده‌‏اي که در تعارض با حق حاکميت ملت قرار داشت ، مبارزه مي‌‏کرد .
وي با تصريح بر اين که حاکميت در نظام جمهوري اسلامي ايران بر طبق قانون اساسي حقي الهي است که از جانب خداوند به مردم اعطاء شده است ، خاطر نشان کرد : هيچ‌‏کس تحت هيچ عنواني نمي‌‏تواند اين حق الهي را از مردم سلب کند يا آن را محدود کند .
وي افزود : رأي مردم تنها علت مشروعيت مسوولين است و هيچ مسوولي مشروعيت نمي‌‏يابد بلکه مگر آنکه در راستاي حق حاکميت مردم عمل کند ، هيچ مقامي نمي‌‏تواند در تعارض با حق حاکميت مردم مشروعيت يابد .
انصاري‌‏راد با بيان اينکه در نظام جمهوري اسلامي ايران مجلس نهادي است که بيش از ساير نهادها با خواست مردم مطابقت دارد و به طور مستقيم انتخاب مي‌‏شود ، تصريح کرد : همانطور که امام فرمود مجلس در رأس امور است . در نظامي که حق حاکميت از آن مردم است ، مجلس موثرترين نقش را در آن نظام ايفا مي‌‏کند و پايه و استوار آن نظام به حساب مي‌‏آيد .
نماينده مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر نقش نظارتي مجلس ، خاطر نشان کرد : اگر تمامي مسوولان جايگاه خود را معلول اراده مردم بدانند و در چار چوب قانون فعاليت کنند و اختيارات فراقانوني در کشور در مورد هيچ مسوولي وجود نداشته باشد و مراکز قدرت غير وابسته به رأي مردم وجود نداشته باشد و مراکز قدرت غير وابسته به رأي مردم وجود نداشته باشد ، مجلس مي‌‏تواند وظيفه نظارتي خود را به نحو احسن انجام دهد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود : آنچه در انتخابات ملجس هفتم واقع شد ؛ يعني رد صلاحيت دو هزار نفر از کانديداي وابسته به يک جريان فکري و يک جناح خاص ، به عنوان عدم اعتقاد به اسلام و عدم التزام به نظام از ريشه و اساس نقش‌‏ها و وظايف مجلس را تضعيف و حتي نابود کرد .
انصاري‌‏راد با انتقاد از اعمالي که باعث تضعيف جايگاه مجلس و رياست‌‏جمهوري در نظام جمهوري اسلامي شده است ، خاطر نشان کرد : متأسفانه شاهد هستيم که مراکز قدرت غيرمشروع که خود را وابسته به مردم نمي‌‏دانند ، جايگاه رئيس‌‏جمهوري را در حد يک تدارکاتچي تضعيف کرده‌‏اند .
وي مدعي شد : آنچه در انتخابات مجلس هفتم اتفاق افتاده ، اراده ملت را خنثي کرد و انتخابات را به عنوان عرصه اعمال اراده ملت ، منتفي ساخت.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005