Click for Amazing Phone Card








جمعه 29 آبان 1383

دبير سياسي سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي: برگزاري انتخابات آزاد و تحقق نظام دموکراتيک، بدون‌‏آزادي بيان ممکن نيست، ايلنا

راهکار اساسي جامعه تقويت نهادهاي مدني و تکثر عقايد فرهنگي، مذهبي، سياسي و اجتماعي است

تهران- خبرگزاري کار ايران

دبير سياسي سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي گفت: راهکار اساسي جامعه ما تقويت نهادهاي مدني و تکثر و تنوع عقايد فرهنگي , سياسي , اجتماعي و مذهبي است.

حجت الله شريفي در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا" گفت: انتخابات براساس تعاريف پذيرفته شده در تمام جهان، انتخاباتي است که حق انتخاب شدن و انتخاب کردن در آن بدون اعمال نظر حاکميت براي همه وجود داشته باشد و همه امکان ابراز عقايد، ديدگاهها و تبليغات وجود داشته باشد.
وي افزود: آنچه که به صورت مسابقه اي برگزار مي شود که يکي از شرکت کنندگان از نقطه آغاز شروع مي کند و ديگري از کيلومترها جلوتر آغاز مي کند، انتخابات نيست بلکه يک نمايش است.
شريفي با اشاره به ضرورت لزوم وجود قوانيني که امکان آزادي و رقابتي بودن انتخابات را در هر نظامي فراهم مي‌‏کند، تاکيد کرد: اگر آزادي احزاب و مطبوعات وجود داشته باشد، قطعا انتخابات آزاد برگزار خواهد شد. اهميت مشارکت مردم در اين است که در انتخاب رويدادها آزاد باشند و رايشان بر تغيير روش هاي غلط، تغيير اشخاص، قوانين و حتي نوع اعمال حاکميت موثر باشد وگرنه اگر راي مردم نتواند در اين زمينه ها تاثير گذار باشد، با انتخابات مواجه نخواهيم بود بلکه يک انتخابات برگزار خواهد شد.
دبير سياسي ادوار تحکيم وحدت تصريح کرد: اگر حاکميت قصد يکدست کردن داشته باشد، تنوع و تکثر جامعه در کوتاه مدت تاثيري بر اين روند نخواهد داشت اما در درازمدت تنوع و تکثر موجود مي تواند باعث شود که حاکميت به خواست جامعه تن دهد تا فشارهايي را که وارد مي شود، کاهش دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شريفي در پايان تاکيد کرد: اگر تکثر در جامعه به شکلي باشد که احزاب و گروه ها توان جلوگيري از اعمال قدرت حاکميت را داشته باشند، نه اين که آنقدر ضعيف باشند که حاکميت بتواند آنها را حذف کند، ساختار حقيقي قدرت در درازمدت دچار چالش جدي خواهد شد،‌‏ براين اساس راهکار اساسي جامعه ما تقويت نهادهاي مدني، تکثر و تنوع عقايد فرهنگي مذهبي و سياسي و اجتماعي است.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005