Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 25 آبان 1383

۴ نامزد محافظه کاران لاريجانی، ولايتی،توکلی واحمدی نژاد معرفی شدند، رضا خجسته رحيمی، شرق

گروه سياسی _ : موضعگيری سران گروه های عضو جبهه پيروان خط امام و رهبری از يک سو و شورای هماهنگی نيروهای انقلاب از سوی ديگر حاکی از آن است که اين دو گروه بر سر چهار کانديدا برای انتخابات رياست جمهوری آينده به توافق رسيده اند. بدين ترتيب که هم جبهه پيروان خط امام و رهبری با مرکزيت موتلفه و هم شورای هماهنگی نيروهای انقلاب با محوريت جمعيت ايثارگران اکنون علی اکبر ولايتی، علی لاريجانی، محمود احمدی نژاد و احمد توکلی را چهار کانديدای فرضی خود برای انتخابات رياست جمهوری آينده می دانند. با اين تفاوت که در فهرست شورای هماهنگی نيروهای انقلاب اسلامی نام محسن رضايی نيز در کنار نام آن چهار نامزد برگزيده قرار گرفته است.
منوچهر متکی سخنگوی جبهه پيروان خط امام و رهبری خبر از آن داده است که جبهه متبوعش کميته ای را برای بررسی ۴ کانديدای مطرح تشکيل داده است. اين در حالی است که روز گذشته مريم بهروزی دبيرکل جامعه زينب و دبير سياسی جبهه پيروان خط امام و رهبری نيز با اعلام برگزار شدن گردهمايی اين تشکل با حضور هفت تشکل ديگر که وابسته به زنان هستند، خبر از آن داده که در اين گردهمايی بررسی و ارزشيابی درخصوص پنج نامزد مطرح به وسيله يک جدول ارزشيابی صورت گرفته است. او با اشاره به اسامی نامزدهای ارائه شده در اين جدول در گفت وگويی با خبرگزاری کار ايران، از احمد توکلی، علی لاريجانی، محمود احمدی نژاد، علی اکبر ولايتی و اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان کانديداهای برتر ياد کرده است.
از ديگر سو علی يوسف پور عضو جمعيت ايثارگران نيز روز گذشته در گفت وگويی با خبرگزاری فارس، علی لاريجانی، محمود احمدی نژاد، محسن رضايی، احمد توکلی و علی اکبر ولايتی را پنج کانديدای مورد نظر شورای هماهنگی نيروهای انقلاب اسلامی معرفی کرده است. بدين ترتيب اکنون مشخص است که گروه های اصولگرا و ارزشگرا در جبهه راست با گذار از اختلافات حداقل بر سر چهار کانديدا به توافق رسيده اند و ديگر شورای هماهنگی نيروهای انقلاب اسلامی در مقابل جبهه پيروان خط امام و رهبری عمل نخواهد کرد.از ديگر سو علی يوسف پور اما تاکيد کرده است که شورای هماهنگی نيروهای انقلاب اسلامی ظرف يک ماه آينده به جمع بندی بر سر سه نفر از ميان پنج کانديدای برگزيده خود خواهد رسيد و در نهايت پس از طی يک پروسه زمان بندی شده ۴ نفر از آنان از ليست نهايی و قطعی شورا خارج خواهند شد. منوچهر متکی نيز گفته است که جبهه پيروان خط امام و رهبری پس از بررسی نقطه نظرات و برنامه های ۴ کانديدای مورد نظر خود، يک نفر را به عنوان کانديدای رياست جمهوری به مردم معرفی خواهند کرد.
بدين ترتيب ماراتن رقابت در ميان علی لاريجانی، محمود احمدی نژاد، علی اکبر ولايتی و احمد توکلی از اين پس آغاز می شود. روز شنبه علی لاريجانی با حضور در شهر آمل و طی يک سخنرانی در مراسم يادواره ۵۷ تن شهيد پايگاه بسيج خيرالله اين شهرستان، رسماً آمادگی خود را برای حضور در انتخابات آينده اعلام کرد، امری که او تاکنون به آن نپرداخته بود. او در اين جمع طی سخنانی گفته است که «اگر شرايط مهيا باشد و اين توان را در خودم ببينم که می توانم در اين سنگر موثر باشم، به ميدان خواهم آمد.» به هر حال تحليل ها حاکی از آن است که احمد توکلی تنها در صورتی در انتخابات آينده حاضر خواهد شد که هاشمی در اين عرصه حاضر شده باشد. بدين ترتيب است که ماراتن رقابت در جبهه راست همان طور که علی يوسف پور گفته است ظرف يک ماه آينده تنها با حضور سه چهره صورت خواهد گرفت: علی لاريجانی، علی اکبر ولايتی و محمود احمدی نژاد. ماراتنی که در آن جمعيت ايثارگران در دفاع از احمدی نژاد به انتظار نشسته است و ديگران در دفاع از علی لاريجانی. با اين حال برخی اخبار حاکی از آن است که اگر در ميان راستگرايان تاکيدی بر حضور احمدی نژاد در انتخابات آينده می شود تا توجه اذهان عمومی به سوی او جلب گردد نه از آن روی است که او در نهايت به عنوان کانديدای جناح راست مطرح خواهد شد بلکه بدان دليل است که او اکنون به تابلوی تبليغاتی جناح راست و مانيفست عملی آنها تبديل شده است. بدين ترتيب است که محمود احمدی نژاد تابلوی نمايشی جناحی در انتخابات آينده است که اکنون بر سر کانديداهای آن رقابت درونی ميان علی اکبر ولايتی و علی لاريجانی صورت گرفته است. رويارويی که آن را به راحتی می توان در لابه لای يادداشت ها، سرمقاله ها و گزارش های دو روزنامه محافظه کار صبح و عصر جست وجو کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20469

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۴ نامزد محافظه کاران لاريجانی، ولايتی،توکلی واحمدی نژاد معرفی شدند، رضا خجسته رحيمی، شرق' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005