Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 14 آبان 1383

دبيرکل مؤتلفه: التزام کافی نيست، بايد صلاحيت نامزدهای رياست جمهوری احراز شود، ايران

گروه سياسی: «محمدنبی حبيبی» دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بايد صلاحيت نامزدهای پست رياست جمهوری برای شورای نگهبان احراز شود و التزام به قانون اساسی کافی نيست.
حبيبی که در نشست ايرنا با عنوان «احزاب و انتخابات رياست جمهوری» سخن می گفت، تصريح کرد: نمی شود سابقه يک فرد را ناديده گرفت و به اين موضوع دلخوش کرد که او توبه کرده است.
دبيرکل مؤتلفه ضمن دفاع از عملکرد شورای نگهبان در انتخابات مجلس دوره هفتم تأکيد کرد: من از آنچه در انتخابات مجلس هفتم اتفاق افتاد دفاع کرده و آن را تأييد می کنم. دبيرکل مؤتلفه با اشاره به ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات رياست جمهوری گفت: بعد از اينکه ميرحسين موسوی نامزدی دوم خردادی ها را نپذيرفت، من گفتم که در همين شرايط هم دوم خردادی ها می توانند نامزدی داشته باشند که اکثريت اعضای آنها، موافق اين نامزد باشند. وی اضافه کرد: راه حضور گسترده مردم در انتخابات اين است که زمينه فعاليت کسانی که نظام و اسلام را قبول دارند ولی همفکر ما نيستند، فراهم شود.
از حبيبی سؤال شد که « آيا شما مخالف رد صلاحيت نامزد دوم خردادی ها در انتخابات رياست جمهوری هستيد؟»، او پاسخ داد: يک وقت هست که اختلاف سليقه در اداره کشور است و مبانی و اصول را قبول داريم ولی زمانی هم مشخص می شود که يک حزب روی مبانی حرف دارد و نامزد رياست جمهوری نامزد حزبی است که معتقد جدايی دين از سياست است، در اين صورت نظر او با مبانی انقلاب نمی خواند.
حبيبی اضافه کرد: ما به عنوان يک عضو فعال در جمع جبهه پيروان خط امام و رهبری و شورای هماهنگی نيروهای انقلاب، آنچه را که باور داريم ارايه می دهيم، اما خودمان به تنهايی قصد معرفی نامزدی به عنوان نامزد مؤتلفه را نداريم ولی در اين زمينه پيشنهاد ارائه می کنيم و آن را به رأی می گذاريم.
دبيرکل حزب مؤتلفه گفت: اين حرف که برخی می گويند مؤتلفه نامزد ندارد درست نيست و در آينده ای که دور نيست، جمع بندی خود را در اين زمينه ارائه خواهيم کرد و تسليم نظر جمع هستيم.
از حبيبی درباره اختلاف ديدگاهها در جبهه پيروان خط امام و رهبری و شورای هماهنگی سؤال شد و هم اينکه برخی به دنبال نامزدی لاريجانی هستند و برخی به دنبال نامزدی ولايتی، او پاسخ داد: ما اعتقاد داريم که هر کدام از تشکلها، آزادانه نتيجه جمع بندی حزب خود را در شورای هماهنگی و جبهه مطرح کنند و مهم اين است که در پايان به يک نفر به عنوان نامزد برسيم. دبير کل حزب مؤتلفه اسلامی، در ادامه نشست درباره نگرش اقتصادی حزب متبوعش سخن گفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حبيبی با تأکيد بر لزوم اجرای استراتژی «خصوصی سازی» و با انتقاد از عدم تحقق اين سيستم در کشور افزود: با اقتصاد دولتی هرگز به رونق و رفاه اقتصادی نخواهيم رسيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20465

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبيرکل مؤتلفه: التزام کافی نيست، بايد صلاحيت نامزدهای رياست جمهوری احراز شود، ايران' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005