Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 6 آبان 1383

دبيركل جبهه مشاركت : معين مي تواند محل اجماع جبهه دوم خرداد باشد، رويداد

«سيد محمد رضا خاتمي» دبيركل جبهه مشاركت روز سه شنبه ششم آبانماه در گفت و گويي با خبرنگار «رويداد» مواضع اين حزب را درباره انتخابات رياست جمهوري به دنبال كناره گيري «ميرحسين موسوي» از عرصه انتخابات اعلام كرد.
وي گفت: «از فرداي پايان دوره مجلس ششم و به دنبال بحث‌هاي فراوان قبل از آن درباره لزوم شركت در انتخاباتي كه آزاد و قانوني باشد، جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با در نظر گرفتن شرايط سياسي داخلي و خارجي يافتن نامزدي كه بتواند جريان اصلاحات را يك گام به پيش ببرد برآمدند و به مهندس موسوي رسيدند و شايد يك ماه قبل از مطرح شدن علني ايشان ديدار و رايزني با شخص ايشان را آغاز و پيشنهاد خود را ارائه كردند. ايشان البته از همان ابتدا امتناع داشتند از پذيرش ولي راه را براي مذاكرات بعدي باز گذاشتند».
خاتمي در تحليل دلايل امتناع موسوي از كانديداتوري در انتخابات گفت:«مهم‌ترين دليل به نظر من اين است كه ايشان رئيس جهمور را در شرايط فعلي كاره‌اي نمي‌دانند و اگر هم بخواهد طبق قانون اساسي اين رئيس جمهور كار كند با انواع بحران‌ها و چالش‌ها رو به رو خواهد شد و نخواهند گذاشت كار كند و در حقيقت كشور با بحران بدتري رو به رو مي‌شود».
دبير كل جبهه مشاركت در عين حال تأكيد كرد:« به نظر ما اين استدلال قابل خدشه است. چراكه اگر رئيس جمهوري با ايده اصلاح‌طلبي و عزم و اراده اين كه رئيس جمهور قانون اساسي باشد، وارد ميدان شود و برنامه داشته باشد و البته مردم هم حمايت كنند، مي‌تواند بر بسياري از اين مشكلات فائق آيد و جايگاه رياست جمهوري را ارتقا دهد». خاتمي البته اضافه كرد كه «مشكلات فراوان است».
خبرنگار «رويداد» از خاتمي پرسيد: «از سوي تحليلگران و رسانه هاي راست در اين مدت چندين بار گفته شد كه مهندس موسوي به اين دليل حاضر به كانديداتوري نيست كه معتقد است «همراهان قديمي اش اكنون همه ليبرال شده اند» و به همين خاطر موسوي نمي خواهد نماينده و نامزد آنان باشد. نظر شما در اين باره چيست؟»
خاتمي پاسخ داد:«اگر آقاي موسوي مي‌آمدند نماينده قاطبه ملت بودند و نظر سنجي‌ها هم پيروزي چشمگير و بلامنازع ايشان را نشان مي‌داد. ايشان نماينده هيچ قشر و طبقه و حزب و گروه خاصي نبودند. بنابراين تحليل جناح راست،‌ درست نيست و غرض سياسي آن آشكار است».
دبير كل جبهه مشاركت در ادامه كانديداي بعدي اين حزب را «مصطفي معين» معرفي كرد و توضيح داد:«نظر رسمي مشاركت در زمان كنگره هفتم اعلام شده است و طبعاً ما رايزني‌هايي با دكتر معين داشته‌ايم ولي تا زمان روشن نشدن وضعيت مهندس موسوي هم ما و هم آقاي معين اصرار داشتيم هيچ كس به جاي ايشان معرفي نشود.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره ويژگيهاي معين گفت:« ما فكر مي‌كنيم دكتر معين كه وابسته به هيچ حزب و جريان سياسي خاصي درون دوم خرداد نيست، مي‌تواند محل اجماع و وفاق قرار گيرد. ايشان خصوصياتي دارد كه در كمتر كسي فعلاً پيدا مي‌شود. مثل سلامت نفس، تدين و ايمان، افق ديد باز و روشن، روحيه همكاري با همه، وجاهت در بين نخبگان و دانشگاهيان، عزم و اراده جدي، سابقه بسيار روشن، تجربه مديريت موفق و از همه مهم‌تر اقبال بالقوه نسل جوان. ما تلاش مي‌كنيم در اين مورد با گروه‌هاي ديگر صحبت كنيم و البته اگر هر كس پيدا شود كه اين صفات و صفات شايسته ديگر را بيش از دكتر معين داشته باشد، مي‌تواند مورد وفاق همه از جمله ما قرار گيرد«.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20458

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبيركل جبهه مشاركت : معين مي تواند محل اجماع جبهه دوم خرداد باشد، رويداد' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005