Click for Amazing Phone Card








شنبه 2 آبان 1383

ناطق نوري: انتخابات رياست‌جمهوري گام سوم اصولگرايان براي خدمت‌رساني به مردم است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

جريان ارزشي و اصولگرا براي خدمت‌رساني به مردم، گام اول را در انتخابات شوراها و گام دوم را در انتخابات مجلس هفتم برداشت؛ گام سوم را نيز در انتخابات رياست‌جمهوري برمي‌دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاي دانشجويان ايران، ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري، جمعه شب در نشست مشترك تشكلهاي اصولگرا و اعضاي جامعه‌ي اسلامي مهندسين كه در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شده بود، ضمن بيان مطلب فوق به تحليل اوضاع كشور در آستانه‌ي انتخابات رياست‌جمهوري پرداخت و گفت: با وجود برخورداري كشور از منابع و معادن غني و نيروي انساني كارآمد در عرصه‌هاي مختلف امكانات كشور بايد به گونه‌اي هدايت و مديريت شود تا مردم دغدغه‌ي گراني، بيكاري، اعتياد و امنيت نداشته باشند.

وي انتخابات رياست‌جمهوري آينده را يكي از مهمترين انتخابات‌ها در ايران دانست و اظهار داشت: انتخابات رياست‌جمهوري سرنوشت مديريت اجرايي كشور را رقم مي‌زند و هر گونه بي‌توجهي نسبت به اين امر مهم مي‌تواند آثار زيانباري براي كشور داشته باشد.

به عقيده‌ي ناطق نوري، با گذشت بيش از ربع قرن از استقرار نظام جمهوري اسلامي در ايران، درصدديم الگوي حكومت اسلامي را به دنيا ارايه كنيم و اين درحالي‌است كه هر گونه ضعف و سستي در مديريت اجرايي نظام علاوه بر داخل كشور، در جهان اسلام نيز اثرات منفي بر جاي خواهد گذاشت.

رييس اسبق مجلس يادآور شد: اكنون در دهه‌ي سوم انقلاب با كوله‌باري از تجربه‌ بايد مديريت كشور به شكل سيستماتيك صورت گيرد.

وي با انتقاد از آنچه آن را بي‌توجهي به مصالح ملي و شكستن خط قرمزها در سالهاي اخير مي‌ناميد، اظهار داشت: در همه كشورهاي دنيا خط قرمزها رعايت مي‌شود و روي اصول مي‌ايستند، به گونه‌اي كه امروز در كشوري مانند فرانسه براي حفظ اعتقادشان حتي آزاديهاي فردي مردم را زير پاي مي‌گذارند و اجازه نمي‌دهند يك دختر دانش‌آموز يا دانشجو روسري سر كند. اما برخي موضع‌گيريها در سالهاي اخير در ايران به ويژه در مجلس ششم باعث سست‌شدن مباني نظام و شكسته‌شدن خط قرمزها شد.

ناطق‌نوري عدم پايبندي بعضي مسوولان به مباني نظام و بحثهاي ساختارشكنانه را باعث اميدواري دشمنان دانست و تاكيد كرد: رييس‌جمهور آينده بايد بتواند مصالح و منافع ملي را تشخيص دهد و فضايي در كشور ايجاد كند كه اصول بنيادين نظام خدشه دار نشود.

وي افزود: شكسته‌شدن خط قرمزها و زير سوال رفتن مباني باعث مي‌شود وقت مسوولان كه بايد صرف سازندگي و پيشرفت كشور شود، به مباحث بيهوده صرف شود.

ناطق نوري با تاكيد بر حضور گسترده‌ي مردم در انتخابات رياست‌جمهوري گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات، معادلات دشمنان را بر هم مي‌زند، پس افرادي بايد به عنوان نامزد وارد صحنه رقابت شوند كه از مقبوليت عمومي برخوردار و باعث شوند مردم در انتخابات هر چه بيشتر شركت كنند.

وي گفت: رييس‌جمهور آينده بايد با راي بالاي مردم انتخاب شود و جريان اصولگرا در معرفي نامزد انتخابات رياست‌جمهوري مقبوليت عمومي وي را مورد توجه قرار دهد. او بايد فرصت‌شناس باشد و بداند كه تعامل با كشورهاي دنيا جزو اصول نظام است و با حفظ عزت، حكمت و مصلحت بايد با كشورهاي ديگر تعامل و همكاري داشته باشيم.

ناطق نوري با اشاره به تلاشهاي تبليغاتي دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران، گفت: اكنون استكبار جهاني به سركردگي آمريكا با راه‌اندازي جنگ رواني و تبليغاتي قصد دارد افكار عمومي جهان را عليه جمهوري اسلامي ايران بسيج كند، بنابراين رييس‌جمهور آينده بايد به گونه‌اي در صحنه‌ي بين‌المللي عمل كند تا اين گونه توطئه‌ها خنثي شود.

به اعتقاد وي ملاك پايبندي به چهار اصل اسلام، انقلاب اسلامي، امام و رهبري است و جريان اصولگرا در معرفي نامزد انتخاباتي براي رياست‌جمهوري آينده دچار ترديد نخواهد شد، البته برخي از جريانها درصدد هستند نامزدي براي انتخابات رياست‌جمهوري معرفي كنند كه رد صلاحيت شود و با بهانه قراردادن اين مساله انتخابات را تحريم كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي رفع مشكلات معيشتي مردم را مهمترين اولويت رييس‌جمهور آينده ياد كرد و اظهار داشت: براساس نظرسنجي‌ها بيشترين دغدغه مردم مشكلات معيشتي، بيكاري، اعتياد و مساله امنيت است و اين مسائل منشاء درصد بالايي از معضلات فرهنگي و اجتماعي در كشور شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه مردم سالاري ديني همان جمهوري اسلامي است، گفت: يكي از مهمترين ويژگي‌هاي مردم‌سالاري ديني آن است كه جامعه داراي شادابي سياسي باشد و مردم نسبت به رويدادهاي جامعه خود حساسيت نشان دهند.

ناطق نوري با تقدير از عملكرد شوراي اسلامي شهر تهران و مجلس هفتم اظهار داشت: مردم ايران از كشمشكهاي سياسي خسته شده‌اند و از اين كه در شوراي اسلامي بدون تنش و درگيري براي رفع مشكلات جامعه تلاش مي‌شود، خوشحال هستند.

وي گفت:شوراي اسلامي تهران، يك شهردار مومن انتخاب كرده است كه واقعا براي مردم خدمت مي‌كند و اين جاي قدرداني دارد، اكثريت مجلس هفتم نيز انسانهاي سالم و متديني هستند كه نمايندگي مجلس را پلي براي رسيدن به منافع دنيوي خود قرار نداده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20450

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناطق نوري: انتخابات رياست‌جمهوري گام سوم اصولگرايان براي خدمت‌رساني به مردم است' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005