Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 22 مهر 1383

واكنش دوستداران هاشمي رفسنجاني به نامه علي مطهري، کيهان

نامه علي مطهري به هاشمي رفسنجاني درباره نامزدي وي در انتخابات رياست جمهوري با واكنش برخي از دوستداران هاشمي مواجه شد.
به دنبال انتشارنامه دكتر علي مطهري به آيت الله هاشمي رفسنجاني و درخواست خودداري وي از كانديداتوري در انتخابات آينده رياست جمهوري، برخي از دوستداران هاشمي در نامه هاي سرگشاده اي به فرزند شهيد مطهري، نسبت به اين اقدام واكنش نشان دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمدحسن قديري آبيانه سفير اسبق ايران در ايتاليا و از مسئولان سابق نهاد رياست جمهوري در نامه اي سرگشاده به دكتر علي مطهري، نامه وي به آيت الله هاشمي رفسنجاني را با تبليغات گسترده عليه شهيد مظلوم آيت الله بهشتي مقايسه كرد و نوشت: برخلاف شما، من معتقدم بهتر است آيت الله هاشمي رفسنجاني حتماً خود را نامزد رياست جمهوري كنند تا مردم از حق انتخاب برخوردار شوند و در صورتي كه قدر گوهر را بدانند، ايشان را مجدداً بر مسند رياست جمهوري بنشانند.
وي با اشاره به تبليغات سوء عليه مسائل مالي خانواده هاشمي كه حتي امثال علي مطهري را نيز فريب داده، خطاب به او تصريح كرد: شما اگر از اموال ايشان اطلاع داريد كه جزو آن ليست نيست، برويد و براي رضاي خدا آن را تصاحب كنيد و به سازمان هاي خيريه هديه دهيد. اما اگر اموالي پيدا نكرديد، به توصيه پدر بزرگوارتان عمل كرده و از ايشان بابت اين اتهامات پوزش بطلبيد.
قديري آبيانه با يادآوري نامه قبلي علي مطهري مبني بر عبور از روحانيت، نوشت: اين شعار از نظر من يك شعار ضدانقلابي است كه از زبان فردي انقلابي و بانيت دلسوزي بيرون مي آيد.
همچنين دكتر مهدي خزعلي در دو نامه سرگشاده جداگانه براي آيت الله هاشمي رفسنجاني و دكتر علي مطهري كه نسخه اي از آنها براي رسانه ها نيز ارسال شد، نسبت به نامه علي مطهري واكنش نشان داد.
مهدي خزعلي خطاب به علي مطهري نوشت: روح حاكم برنامه شما به نوعي، جدايي دين از سياست و يا جدايي نهاد روحانيت از مديريت سياسي و اجرايي كشور را ترويج مي كند. اين تفكر كه روحانيت كنار گود بنشيند و وارد معركه نشود تا هر وقت دلش خواست، فارغ از مشكلات داخل گود به انتقاد و تخريب مجريان و دست اندركاران نظام بپردازد، قطعاً سنت نبوي و سيره علوي نبوده و نيست.
خزعلي پيشنهاد كرد؛ به جاي ترس از قبول مسئوليت، فرهنگ پاسخگويي و قبول اشتباهات را رواج دهيم و از مطلق گرايي و تب ساختن از روحانيت بپرهيزيم.
وي در پاسخ به موضوع تحمل انتقادات، نوشت: كم مهري جناح راست در اواخر دولت هاشمي و حملات ناجوانمردانه افرادي چون گنجي از جناح چپ و آن مقالات عاليجناب سرخپوش و غيره، از تحمل تمامي مسئولان نظام خارج بود و تنها كسي كه با سعه صدر و روي گشاده همه را تحمل كرد، هاشمي بود. وي ابراز اميدواري كرد با طرح مسائلي چون روحاني نبودن رئيس جمهور، چهره هاي كارآمد و مديران لايق حذف نشوند.
مهدي خزعلي در نامه اي ديگر كه خطاب به آيت الله هاشمي رفسنجاني نوشته، از وي خواست علي رغم ميلش با حضور در انتخابات نهم موجبات وحدت و وفاق ملي را فراهم آورد. وي در اين نامه يادآور شد: انتخاب يك رئيس جمهور با گرايش چپ، دوره اي از منازعات بي حاصل با قوه مقننه و احياناً رهبري را به دنبال خواهد داشت و سازندگي معطل مي ماند، و انتخاب يك رئيس جمهور با گرايش راست، موجب حذف قشر وسيعي از خانواده انقلاب و معتقدين نظام كه منسوب به چپ مي باشند، مي شود.
گفتني است دكتر علي مطهري در نامه اي خطاب به آيت الله هاشمي رفسنجاني كه روز شنبه منتشر شد، به وي پيشنهاد كرد پا به عرصه انتخابات رياست جمهوري نگذارد. وي ضمن برشماري دلايل اين پيشنهاد يادآور شد: بهتر است روحانيون پست هاي اجرايي دولتي را اشغال نكنند مگر اضطراراً، و با وجود شخصيت هاي غيرروحاني صالح براي رياست جمهوري، اكنون چنين اضطراري وجود ندارد. وي با اشاره به اين كه گلوگاه هاي نظارتي نظام مانند رهبري و شوراي نگهبان دراختيار روحانيت است و روحانيت مي تواند به وظيفه اصلي ترويج معارف اسلامي و هدايت انسان ها برسد، خاطرنشان ساخت: شهيد آيت الله مطهري بر اين نظريه تأكيد داشته اند و در يك مصاحبه مطبوعاتي دو هفته قبل از شهادت به اين مطلب تصريح كردند.
دكتر علي مطهري در بخش ديگري از نامه اش خطاب به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نوشت: اكثر فرزندان و برخي نزديكان شما در كارهاي اقتصادي وارد شده اند و اين امر در صورتي كه جنابعالي رئيس جمهور شويد، موجب افزايش شايعات خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اضافه كرد: تحمل جنابعالي در مقابل انتقاد آشكار و مطرح در رسانه ها اندك است، گرچه انتقادات خصوصي را راحت تر مي پذيريد، و اين امر يك نقطه منفي براي يك رئيس جمهور است و باعث پيدايش گروه هاي سياسي نيمه مخفي مي شود.يادآور مي شود به گزارش خبرگزاري مهر محمدرضا باهنر ضمن خبردادن از ديدار و رايزني اش با آيت الله هاشمي رفسنجاني درخصوص انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: وي قصد حضور ندارد مگر اين كه همه از او دعوت كنند يا شرايط خاصي پيش آيد. اما من بعيد مي دانم شرايط استثنايي اي پيش آيد كه در آن شرايط هاشمي كانديدا خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20436

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واكنش دوستداران هاشمي رفسنجاني به نامه علي مطهري، کيهان' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005