Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 20 مهر 1383

نامه علی مطهری فرزند مرتضی مطهری به هاشمی رفسنجانی درباره شرکت احتمالی وی در انتخابات رياست جمهوری، روزنامه شرق

دکتر علی مطهری فرزند آيت الله شهيد مرتضی مطهری طی نامه ای به آقای هاشمی رفسنجانی نکاتی را درباره شرکت احتمالی وی در انتخابات رياست جمهوری را يادآور شده است.متن نامه به شرح زير است:
جناب آقای هاشمی رفسنجانی دامت برکاته
با اهداء سلام و آرزوی توفيق الهی برای جنابعالی، از قرار معلوم، تصميم گرفته ايد که در صورت لزوم پا به عرصه انتخابات رياست جمهوری بگذاريد و کانديدا شويد. اينجانب به دلايلی که برخی از آنها ذيلاً ذکر می شود، پيشنهاد می کنم که پا به اين عرصه نگذاريد و به تعبير اميرالمومنين علی عليه السلام بهتر است همچنان وزير باشيد تا امير. اما دلايل.
۱- مستحضر هستيد که نظام جمهوری اسلامی به معنی حکومت طبقه روحانی نيست. حتی بهتر است روحانيون پست های اجرايی دولتی را اشغال نکنند مگر اضطراراً، و قطعاً با وجود شخصيت های غيرروحانی صالح برای رياست جمهوری، اکنون چنين اضطراری وجود ندارد. روحانيت شيعه در طول تاريخ خود همواره در کنار مردم و در مقابل حکومت ها بوده و از دولتی شدن پرهيز داشته است، لذا هميشه قادر به ايجاد حرکت و نهضت اجتماعی عليه زورمندان بوده است و اين امر امتياز روحانيت شيعه بر روحانيت اهل سنت که مفتی اعظم آنها توسط حاکم وقت تعيين می شود تلقی شده است. بهتر است حتی در نظام جمهوری اسلامی اين حالت حفظ شود و روحانيت همچنان در کنار مردم و ناظر بر دولت باقی بماند و قادر به انتقاد و امر و نهی و در صورت نياز ايجاد حرکت مردمی عليه تخلفات دولت باشد و نفوذ کلامش محفوظ بماند، ضمن اينکه گلوگاه های نظارتی نظام مانند رهبری و شورای نگهبان در اختيار روحانيت است و روحانيت نيز به کار اصلی خود که تفسير و تبيين و دفاع از ايدئولوژی اسلامی در مقابل مکاتب بيگانه و ترويج معارف اسلامی و هدايت معنوی انسان هاست بيشتر و بهتر می رسد. شهيد آيت الله مطهری بر اين نظريه تاکيد داشته اند و در يک مصاحبه مطبوعاتی دو هفته قبل از شهادت به اين مطلب تصريح کرده اند. جنابعالی را ارجاع می دهم به کتاب «پيرامون جمهوری اسلامی» صفحه ۱۲.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امام خمينی(ره) نيز همين نظر را داشتند ولی بعد از کاستی هايی که در دولت موقت مشاهده شد و بعد از خيانت های بنی صدر، موقتاً و اضطراراً اجازه تصدی برخی پست های دولتی را به روحانيون دادند، اما اين امر اضطراری و موقت، ظاهراً در حال تبديل شدن به يک قانون و قاعده است.
۲- اکثر فرزندان و برخی نزديکان شما در کارهای اقتصادی وارد شده اند و اين امر در صورتی که جنابعالی رئيس جمهور شويد موجب افزايش شايعات خواهد شد.
۳- تحمل جنابعالی در مقابل انتقاد آشکار و مطرح در رسانه ها اندک است گرچه انتقادات خصوصی را راحت تر می پذيريد، و اين امر يک نقطه منفی برای يک رئيس جمهور است و باعث پيدايش گروه های سياسی نيمه مخفی می شود.
۴- اصولاً اگر رئيس جمهور روحانی نباشد انتقاد از او و دولتش برای مردم آسان تر است و کارها سريع تر سامان می يابد.
برای شما آرزوی توفيق بيشتر دارم.
با تقديم احترام
علی مطهری

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20430

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه علی مطهری فرزند مرتضی مطهری به هاشمی رفسنجانی درباره شرکت احتمالی وی در انتخابات رياست جمهوری، روزنامه شرق' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005