Click for Amazing Phone Card








شنبه 18 مهر 1383

حجت‌الاسلام و المسلمين كعبي: سكولارها صلاحيت كانديداتوري رياست جمهوري را ندارند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
حجت‌الاسلام والمسلمين كعبي در گردهمايي ناظران دفتر نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان استان قم با اشاره به معيارهاي قانون اساسي براي نامزدي انتخابات رياست جمهوري گفت: كساني كه كارنامه آنها نشانگر حركت به سوي سكولاريزه كردن كشور و بي‌اعتقاديشان به اجراي شريعت است، صلاحيت نامزدي رياست جمهوري را ندارند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از رسا، حجت‌الاسلام و المسلمين كعبي در اين مراسم با اشاره به چشم‌انداز انتخابات آينده‌ي رياست جمهوري كشور اظهار داشت: حكومت ديني و يا جمهوري اسلامي، بايد داراي سه ويژگي باشد. اول قانون آن اسلامي باشد، دوم اجراي قانون طبق اسلام باشد و سوم عالي‌ترين مقامات كشور از رياست جمهوري تا رؤساي قواي سه گانه و نمايندگان مجلس بايد طبق ضوابط اسلامي بر سر كار آيند. اگر خللي در يكي از اين ابعاد بوجود آيد ما به همان اندازه از حكومت ديني و تحقق واقعي و ميداني جمهوري اسلامي فاصله گرفته‌ايم.

وي با قرائت ويژگي‌هاي شخص رئيس جمهور در قانون اساسي متذكر شد: كساني كه سكولار هستند و مي‌گويند ما به خدا معتقد هستيم، ولي اجراي شريعت را معتقد نيستيم درعصر غيبت و دين از سياست جداست و دين از حكومت جداست و يا به سمت و سوي سكولاريزه كردن كشور بخواهند حركت كنند و كارنامه‌شان هم اين را نشان داده است، صلاحيت كانديداتوري رياست جمهوري را ندارند زيرا معتقد به مباني نظام اسلامي نيستند. كسي كه مي‌خواهد رئيس جمهور كشور شود بايد به دين و توسعه باور داشته باشد و توسعه هم توسعه ديني باشد نه توسعه جدايي از دين و موضع ضد استكباري داشته باشند و نفي سلطه‌جو، مباني نظام جمهوري اسلامي است.

استاد حوزه علميه قم گفت: اعتقاد به روحانيت اصيل و نقش اجتهاد مستمر در پيشرفت كشور در اين جمهوري بايد مشخص باشد و اگر بخواهد برنامه توسعه پايدار ارائه كند بايد در چارچوب چشم‌انداز 20 ساله و سياست‌هاي كلي نظام و در چارچوب باورها و ارزش‌هاي ديني باشد. برنامه توسعه همه جانبه به گونه‌اي بايد در كشور تعريف شود كه جريان دين‌داري و دين‌باوري و دين‌مداري در كشور تقويت شود.

وي وظيفه شوراي نگهبان را دقت در تاييد صلاحيت‌ها و مسامحه نكردن ارزيابي كرد و گفت: تشكل عظيم دفاتر نظارتي كه بيش از 350 هزار ناظر در سرتاسر كشور دارد موظف به روشنگري است. ما هم موظفيم اهميت رياست جمهوري و دستگاه اجرايي را براي آحاد مردم بويژه متدينين تشريح كنيم و براي به صحنه كشاندن آنها براي صحنه انتخابات رياست جمهوري آينده تلاش كنيم. اگر خداي نكرده بر اثر وضعيت موجود در كشور نيروهاي متدين دل زده و دلسرد شوند و يا تحليل خوبي نداشته باشند و برايشان مهم نباشد، مسامحه باعث ضربه به نظام اسلامي مي‌شود. از اين رو در برابر انحرافات هيچ كس حق سكوت ندارد، بويژه عالمان ديني و متدينان در مساله رياست جمهوري آينده بايد نقش فعالي را ايفا كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حجت‌الاسلام و المسلمين كعبي مجلس هفتم را مجلس دلسوز عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: اگر ما يك دولت كارآمد و توانا نداشته باشيم، مجلس هفتم باز در زمينه قانون‌گذاري نمي‌تواند بصورت فعال بدرخشد. لذا اين حلقه موفق مجلس هفتم با شكل‌گيري يك دستگاه اجرايي مقتدر، ارزشي، در خدمت مردم و دين‌باور كامل مي‌شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20429

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حجت‌الاسلام و المسلمين كعبي: سكولارها صلاحيت كانديداتوري رياست جمهوري را ندارند، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005