Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 6 مهر 1383

محبيان: در كمتر از يك ماه ديگر، تحولات جدي در صف‌بندي‌هاي جناح ها رخ مي‌دهد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

به اعتقاد امير محبيان براي ايجاد مشاركت حداكثري ملت در عرصه‌ي انتخابات رياست‌جمهوري آتي بايد دو شرط رقابت و تنوع كانديداها رعايت شود، هر چند در نهايت بايد اين حقيقت را بپذيريم كه ناچاريم سطح توقع خود را از مشاركت حداكثري در همه‌ي شرايط به مشاركت معقول كاهش دهيم.

اين عضو شوراي سردبيري روزنامه‌ي رسالت، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه پيونددادن مشروعيت نظام با مشاركت حداكثري مردم در عمل مي‌تواند مشكلاتي ايجاد كند و عملا نيز همواره تحقق آن ممكن نباشد، افزود: فضاي سياسي كشور در بين مردم هنوز سرد و فعاليت‌ها در حال ركود است؛ به عبارتي برخلاف نخبگان سياسي كه زودهنگام به بحث انتخابات وارد شدند، هنوز اين مبحث در ميان مردم به عنوان يك بحث جدي مطرح نيست، ولي اين احتمال مي‌رود كه فضاي سياسي با شروع چالش‌هاي انتخاباتي از وضعيت ركود فعلي خارج شود.

به گفته‌ي نايب‌رييس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، روحاني‌بودن يا نبودن رييس‌جمهور آتي اهميت ويژه‌اي در گزينش مردم ندارد، بلكه آنچه از نظر مردم مهم است، برنامه‌ها و نيز تاثيرات عملكرد كانديدايي است كه راي مردم را جلب مي‌كند.

محبيان با بيان اينكه « ظاهرا جناح ارزشگرا از پروسه‌اي دموكراتيك براي انتخاب كانديداهاي نهايي خود دفاع مي‌كند»، اين امر را يك تحول جدي در نحوه‌ي گزينش كانديداها دانست و در عين حال اضافه كرد: اين جناح بر آن است كه مي‌تواند به وحدت نهايي بر روي كانديداي واحد برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شوراي سردبيري روزنامه‌ي رسالت، آنچه آن را گرماي شديد و زودهنگام فضاي انتخابات رياست‌جمهوري در جبهه‌ي دوم خرداد، مي‌ناميد، در تعارض با رفتار كاملا متفاوت و سرد جناح ارزشي در اين انتخابات، به عنوان نكته‌‌اي جالب برشمرد و اظهار داشت: شايد در هر حال هر دو جناح مي‌دانند كه احتمال ورود عناصر تغييردهنده‌ي فرمول‌هاي انتخاباتي به صحنه‌ي معادلات وجود دارد، لذا به دليل عدم قطعيت فضا، دوم خردادي‌ها مي‌كوشند در شرايط و فضاي محتمل با سرعت عمل تاثير گذارند و در مقابل جناح ارزشي مي‌كوشد صبورانه منتظر قطعي‌ترشدن اوضاع بماند.

محبيان در پايان اضافه كرد: در هر حال به نظر مي‌رسد كه كمتر از يك ماه ديگر تحولات جدي در صف‌بندي‌هاي رخ مي‌دهد و معادلات فعلي را دگرگون مي‌كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20421

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محبيان: در كمتر از يك ماه ديگر، تحولات جدي در صف‌بندي‌هاي جناح ها رخ مي‌دهد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005