Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 26 شهریور 1383

عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت : تصميم‌‏گيري‌‏هاي پشت درهاي بسته ، مخالف منافع مردم و کشور است، ايلنا

تهران-خبرگزاري کار ايران

عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت ايران اسلامي ، معقتد است : در صورتيکه مهندس ميرحسين موسوي در انتخابات رياست جمهوري شرکت کند ، سياست يکپارچه کردن حاکميت توسط جناح راست شکست مي‌‏خورد .
احمد شيرزاد در گفت‌‏وگو با خبرنگار سياسي "ايلنا" ، با بيان اينکه حضور ميرحسين موسوي مي‌‏تواند فضاي انتخاباتي کشور را تحت تاثير قرار دهد ، اظهار داشت : حضور ميرحسين موسوي ، در بين روشنفکران و نخبگان سياسي انگيزه شرکت در انتخابات را ايجاد مي‌‏کند ، با حضور او ، گروه‌‏هاي بيشتري به صحنه مي‌‏آيند و انتخابات به صورت جدي‌‏تر برگزار مي‌‏شود .
شيرازد با اشاره به فضاي سياسي کشور در سال 76 ، بيان کرد : در آن زمان جناح راست خيزي گرفته بود که همه بخشهاي حاکميت را از دست گروه‌‏هاي ديگر حتي گروه‌‏هايي مثل کارگزاران سازندگي خارج کنند و يک حاکميت يک پارچه راست سنتي ، ايجاد کنند که اين مساله در شرايط کنوني هم وجود دارد.
وي افزود : اگر موسوي به صحنه آيد ، قطعاً اين برنامه دچار تزلزل مي‌‏شود و همانند پس از دوم خرداد 76 ، فضاي مناسبي ايجاد مي‌‏شود تا نيروهاي اصلاح طلب و تحول‌‏طلب بتوانند دست به اقدامات مثبتي براي رشد کشور بزنند .
عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت کاهش تهديدات و فشارهاي بين المللي را از ديگر نتايج رييس جمهور شدن ميرحسين موسوي دانست و خاطرنشان کرد : حضور ايشان موجب افزايش همبستگي ملي مي‌‏شود و سبب مي‌‏شود که بخش‌‏هاي عمده‌‏اي از نخبگان ، عرصه سياسي را عرصه اميدوار کننده‌‏اي بدانند که اين امر به کاهش تهديدات خارجي کمک مي‌‏کند .
وي در ادامه تاکيد کرد : حضور موسوي تضميني است براي حفظ اساس مملکت و نظام .
شيرزاد در ادامه اين گفت‌‏وگو فضاي بسته سياسي ، فاصله بين مردم و حاکميت و کاهش همبستگي ملي را از مشکلات کنوني جامعه ايران دانست و اظهار داشت : در سالهاي اوليه انقلاب ، هر چند يک فضاي رقابتي سياسي نداشتيم ، اما به واسطه روح حماسي و انقلابي حاکم بر جامعه و فشارهاي خارجي که طبعاً مردم را به حاکميت نزديکتر مي‌‏کرد ، حداقل فاصله ميان مردم و حکومت را داشتيم و نوعي همبستگي ملي توأم با شور و نشاط بر جامعه حاکم بود .
وي افزود : اين فضاي انقلابي طبيعتاً نمي‌‏توانست پايدار بماند و براي هميشه مشارکت سياسي مردم را دامن بزند .
شيرزاد با بيان اينکه در وضعيت معمولي اين فضاي باز سياسي است که مي‌‏تواند باعث مشارکت مردم شود و فاصله مردم با حاکميت را به حدقل برساند ، تصريح کرد : پس از دوم خرداد 76 و با روي کارآمدن دولت اصلاحات ، فضاي نسبتاً باز سياسي ايجاد شد ، مطبوعات توانستند در فضاي آزادتري فعاليت کنند و مردم نسبت به شرکت در انتخابات مختلف ، حساس‌‏تر و راغب‌‏تر شدند .
وي افزود : در اين فضاي زنده ، مردم احساس کردند که مي‌‏توانند در تصميم‌‏گيري‌‏ها نقش داشته باشند .
عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت فضاي ايجاد شده بعد از سال 79 را منجر به ايجاد نوعي انسداد سياسي و فضاي يأس و نااميدي دانست و بيان کرد : برخورد با مطبوعات و نيروهاي سياسي که نقطه اوج آنرا در انتخابات مجلس هفتم شاهد بوديم ، سبب ايجاد انسداد در عرصه سياسي کشور شد .
شيرازد با بيان اينکه شرايطي ايجاد شده است که مردم نسبت به عملکرد حاکميت بي‌‏تفاوت شده‌‏اند ، تاکيد کرد : در چنين فضايي طبعاً امکان تصحيح عملکرد حکومت وجود ندارد ، تصميم‌‏گيري‌‏ها در پشت درهاي بسته انجام مي‌‏شود و ممکن است حتي تصميماتي گرفته شود که مخالف منافع مردم و کشور باشد.
نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال آينده ، اظهار داشت : اگر مردم احساس کنند که شرکت يا عدم شرکت آنها در انتخابات تفاوتي در سرنوشت‌‏شان ندارد ، در اين انتخابات شرکت نخواهند کرد.
وي افزود : بنابراين بايد نسبت به آنچه که در انتخابات آينده رياست جمهوري ، واقع مي‌‏شود احساس خطر کنيم در صورتي‌‏که که فضاي باز براي رقابت سياسي ايجاد نشود و صرفاً يک کاريکاتور از انتخابات آزاد به نمايش گذاشته شود ، مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد .
شيرزاد تأثير احزاب سياسي بر مشارکت مردم در انتخابات آتي رياست جمهوري را منوط به ايجاد فضاي باز رقابتي دانست و تصريح کرد : در صورتيکه فضاي کنوني که در آن احزاب نه تنها نمي‌‏توانند ، روزنامه آزاد داشته باشند بلکه حتي با سايت‌‏هاي اينترنتي که مخاطبان محدودتري دارند ، برخورد مي شود ؛ ادامه پيدا کند مشارکت مردم محدود خواهد شد .
وي افزود : اما اگر احزابي مانند جبهه مشارکت بتوانند وارد رقابت شوند ، برنامه‌‏ها و شعارهاي خود رامطرح نمايند و با رد صلاحيت جلوي فعاليت‌‏شان گرفته نشود ، مي‌‏توانند بر مشارکت تأثير بگذارند حتي اگر نامزد مورد نظرشان رأي نياورد .
عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت ايران اسلامي با بيان اينکه در وضعيتي قرار داريم که امکان ارتباط برقرار کردن با مخاطبين گسترده اجتماعي را نداريم ، تصريح کرد : با اين حال حداکثر تلاشمان را براي تأثير گذاشتن بر انتخابات آينده رياست جمهوري ، انجام مي‌‏دهيم .
وي افزود: رفتار گروههاي ذي‌‏نفوذ در حاکميت ، نگران کننده است . در چنين شرايطي آنها تنها راهي که برايشان باقي مانده است ، اين است که به شيوه‌‏هايي مانند آنچه که در مجلس هفتم به کار گرفتند ، متوسل شوند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شيرازد فشار شديد تبليغاتي ، دستاويز شدن به ارزشهاي مذهبي ، فشار آوردن به مراجع براي صدور فتواي شرکت در انتخابات ، گره‌‏زدن مسأله رأي دادن به برخي مسائل صنفي مانند ايجاد اين فضا که اگر مهر رأي در شناسنامه‌‏ها نباشد ، ممکن است ؛ مشکلاتي براي شهروندان ايجاد شود را از روش‌‏هاي نامطلوبي دانست که ممکن است توسط جناح مقابل اصلاحات در زمان انتخابات رياست جمهوري انجام شود .
وي در بخش ديگري از اين گفت‌‏وگو با اشاره به نقش جنبش دانشجويي در فضاي سياسي کنوني جامعه ، اظهار داشت : کمک به روشن‌‏سازي فضاي سياسي و تحليل موقعيت و مخاطراتي که جامعه در پيش دارد ، مهمترين نقش جنبش دانشجويي در اين شرايط است .
وي افزود : برگزاري جلسات بحث و گفت‌‏وگو توسط دانشجويان ، مي‌‏تواند بسيار روشنگر باشد و فضاي نااميدي و دلسردي کنوني را بشکند .
شيرزاد در پايان خاطرنشان کرد : توصيه من به دانشجويان اين است که دست به کارهايي که هزينه زيادي و نتايج کم دارند ، نزنند .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20411

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت : تصميم‌‏گيري‌‏هاي پشت درهاي بسته ، مخالف منافع مردم و کشور است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005