Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 25 شهریور 1383

كروبي: تلاش‌ها براي متقاعد ساختن مهندس موسوي ادامه دارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
كروبي گفت: تلاش‌ها در جهت متقاعد ساختن مهندس موسوي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري آينده ادامه دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ضمن اعلام اين مطلب افزود: برگزاري انتخابات با حضور گسترده و آگاهانه‌ي مردم از ارزش‌هاي بنيادي انقلاب اسلامي است ، از اين رو مجمع روحانيون مبارز با هدف نشاط‌افزايي و احياي ارزش‌هاي دوران پرافتخار امام خميني (ره) و گره‌گشايي از امور مردم، اقدام به معرفي مهندس ميرحسين موسوي به عنوان كانديداي اصلي خود كرد.
دبير مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: پس از اعلام نظر مجمع روحانيون مبارز، حمايت‌هاي ارزشمند،قوي و آشكاري از سوي مردم، نخبگان، دانشگاهيان و گروه‌ها و احزاب دوم خردادي از اين مساله صورت گرفت و حتي بسياري از افراد دلسوز ارزشي در جناح ديگر نيز مارا تحسين كردند.
كروبي تاكيد كرد: ما اميدواريم كه رايزني‌ها به نتيجه برسد. ما از ابتدا هدف و انگيزه خود را به صورت صادقانه با مردم در ميان گذاشته‌ايم و اگر هم نتيجه نگيريم صادقانه مردم را در جريان خواهيم گذاشت.
دبير مجمع روحانيون مبارز با گلايه از كساني كه با برخي از اظهارات، زمينه ترديد مهندس موسوي را فراهم مي‌كنند، بيان داشت: ما هرچه در توان داريم انجام خواهيم داد و از هر كس ديگري هم كه مي‌تواند در اين جهت تلاش كند مي‌خواهيم ما را ياري كند.
وي خاطرنشان كرد: اين جانب درادامه تلاش‌هاي قبلي، اخيرا و براي بار دوم در جلسه‌يي با مهندس موسوي مذاكره كردم كه خوشبختانه مباحث بسيار مفيدي نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
رييس مجلس ششم افزود: اما در شرايط فعلي تصور مي‌كنم مهم‌ترين نكته ايجاد راه‌هايي است كه مردم را به حضور هرچه بيشتر در انتخابات تشويق كند، اين موضوعي است كه امام بارها بر آن تاكيد داشتند و مقام رهبري نيز اكنون بر آن تاكيد دارند و مي‌گويند كه اگرچه منتخب هم مهم است اما حضور گسترده مردم در انتخابات اهميت بيشتري نسبت به فرد منتخب دارد و ما هم اميد فراوان داريم كه انتخاباتي رقابتي و پرشور برگزار شود.
كروبي يادآور شد: وقتي از تشويق مردم به حضور در انتخابات سخن مي‌گوييم ،نمي‌توانيم از برخي مسايل جاري كه قطعا دلسردي و نگراني مردم را به دنبال دارد غفلت كنيم. خبر تاسف‌انگيز پرپر شدن بيش از ‌٢٢ نوجوان معصوم آن هم به وضعي فجيع و شرم‌آور اكنون جامعه را متاثر كرده و همه بايد براي مقابله با اين پديده شوم بسيج شوند و به شناسايي ضعف‌ها و اشكالاتي بپردازند كه چنين وضعيتي را در جامعه فراهم آورده است.
وي تصريح كرد: همه مي‌دانند كه من در سال‌هاي گذشته پشتيبان نهادهاي قانوني بوده‌ام و هرگاه كه انتقادي مطرح كرده‌ام در آن از نقاط قوت و موفقيت‌ها نيز ياد نموده‌ام اما ناچارم امروز از مسوولان قضايي، امنيتي و انتظامي سوال كنم ،چگونه ممكن است فرد يا افرادي بتوانند در طول ‌٥/١ سال دست به چنين جنايات فجيعي بزنند و از دست عدالت فرار كنند؟
چگونه مي‌شود فردي در يك محل مستقر باشد و در اين مدت چنين جناياتي را انجام دهد و حداقل مردم از جنايات او مطلع نشوند تا فكري براي امنيت خود بكنند؟
كروبي همچنين گفت: در روزنامه‌ها خواندم يكي از متهمان اين جنايت با اتهام يا اتهاماتي مشابه قبلا توسط نيروهاي انتظامي دستگير و در اختيار مراجع قضايي قرار گرفته ،اما بعدا به دليل فقدان دليل و مدرك آزاد شده است. من به آزادي او اعتراض ندارم، اما چرا نبايد چنين فردي حداقل تحت نظر قرار بگيرد؟ چرا اگر فردي به يك مساله سياسي متهم شود، حتي اگر آزاد شود تا مدت‌ها تحت نظراست و رفت و آمدها و تلفن‌ها ي او كنترل مي‌شود اما فردي كه به چنين جنايت فجيعي متهم بوده، پس از آزادي تحت كنترل نبوده تا از ادامه جنايات او جلوگيري شود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: من براي زحمات نهادهاي اطلاعاتي و برخي نهادهاي ديگر كه نسبت به مسايل سياسي حساسيت دارند و به قول خودشان مي‌گويند ما بعضي افراد را به صورت دائم مونيتور مي‌كنيم، گلايه دارم كه چرا نسبت به چنين مسايلي كه با حيثيت نظام، مردم و كشور ارتباط مستقيم دارد، حساسيت لازم را به خرج نمي‌دهند؟
وي در پايان گفت: اكثريت قريب به اتفاق مردم شريف و سالم و محترم هستند ، بنابر اين كنترل عده اي قليل كه دست به چنين جناياتي مي زنند چندان مشكل نيست، چند وقت پيش در روزنامه‌ها خواندم كه دو جوان كه مي‌خواسته‌اند يك خانم جوان را به زور سوار ماشين خود كنند، با مقاومت اين خانم مواجه شده‌اند و خوشبختانه در همان لحظه ،گشت پليس از راه رسيده و آنها را دستگير كرده است. آن‌چه از اظهارات اين مرد جوان در روزنامه‌ها منتشر شده بود و اين‌كه آنها بلافاصله به قصه‌سرايي پرداخته‌اند نشان مي‌دهد كه احتمالا بار اول آنها نيست و آنها داراي تجربه هستند و لذا خوب است حداقل گزارش رسيدگي به همين پرونده، در اختيار مردم قرار گيرد تا سوابق اين افراد مشخص شود و مردم تشخيص دهند چه عواملي باعث شده عده‌اي اين‌قدر جسور شوند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20410

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبي: تلاش‌ها براي متقاعد ساختن مهندس موسوي ادامه دارد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005