Click for Amazing Phone Card








شنبه 21 شهریور 1383

احمد توكلي: ميرحسين موسوي نامزد رياست جمهوري نخواهد شد، ايلنا

"جهاني شدن ممكن نيست"

تهران-خبرگزاري كار ايران
به گزارش خبرنگار سياسي ايلنا, احمد توكلي در اردوي سالانه طيف شيراز دفتر تحكيم وحدت در دانشگاه بين‌‏المللي امام خميني (ره) قزوين با تاكيد بر ضرورت تحقق خصوصي‌‏سازي به عنوان يك ضرورت عقلي گفت: بنابر آمار غير دقيق نهادهايي مثل سازمان حسابرسي, دولت دو هزار شركت دارد كه تنها 95 مورد آن, شركت‌‏هاي محور و مادر هستند.
وي افزود: به عقيده ما كارايي شركت‌‏هاي خصوصي بالاتر از شركت‌‏هاي دولتي است ولي از نظر ما خصوصي‌‏سازي بايد كارايي را بيشتر كند و فاصله طبقاتي را نيز افزايش ندهد.
توكلي تصريح كرد: براساس نگاه قرآني و ديني ما رشد اقتصادي خوب است و قرآن مي‌‏گويد: " لئن شكرتم لازيدنكم" اما يك سئوال مطرح است كه در فرآيند رشد, چه كسي رشد مي‌‏يابند؟ به عقيده ما از آنجا كه جامعه به عدالت هم نيازمند است بايد در رشد اقتصادي به توزيع قدرت نيز بينديشيم.
وي با ابراز تاسف از اينكه گاهي رشد اقتصادي منجر به جاه‌‏طلبي و مال‌‏اندوزي مي‌‏شود گفت: در فرآيند رشد اقتصادي مي‌‏توان روشي را در پيش گرفت كه به اين مشكلات منجر شود و تقويت دين و اخلاق را هم داشته باشد, نه اينكه مثل دوره آقاي هاشمي فقط به رشد اقتصادي بينديشيم و از ابعاد ديگر غافل شويم و نه مثل دوره آقاي خاتمي تنها به تحكيم آزادي بينديشيم و از ساير جنبه‌‏ها غفلت كنيم چرا كه هر دو دولت در طول 16 سال در اين زمينه اشتباه كردند.
وي با بيان اينكه جهاني شدن خواست همه انسان‌‏ها در طول تاريخ است, تصريح كرد: مشكل بر سر اين است كه چه كسي بايد اين جهان يكپارچه را اداره كند؟ در واقع اين كار را كسي نمي‌‏تواند بكند پس جهاني شدن ممكن نيست.
نماينده مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: به عقيده ما بايد با جهان تعامل داشته باشيم و در عين حال استقلال خود را حفظ كنيم, اين كار مشكل اما ممكن است. ما سرمايه‌‏گذاري خارجي را به موقع انجام خواهيم داد مشكل كشور ما سرمايه‌‏نيست, بلكه سرمايه‌‏گذاري است. بايد سرمايه‌‏گذاري آسان شود تا سرمايه‌‏گذار داخلي مجبور نشود به خارج از كشور برود.
وي ابراز تاسف كرد: در زمان خاتمي بخشي از ذخيره ارزي كشور را به "دبي" بردند و فروختند و در قبال آن ريال دريافت كردند, خريداران ارز به قيمت غير واقعي در "دبي" برادران قاچاقچي بودند. اينكار انجام شد و مجلسي كه لايحه پول‌‏شويي را تصويب كرد هيچ عكس‌‏العملي از خود نشان نداد.
توكلي در پاسخ به سئوالي در خصوص رسيدگي به وضعيت پرداخت حقوق كارگران استان قزوين گفت: از مجلس چندان انتظار راهكار براي اين مشكلات نداشته باشيد؛ چون مشكل اصلي قانون نيست, مشكل بر سر اجراي قانون است. استيضاح دولت از نظر قانوني ممكن است اما در اين 9 - 8 ماه باقيمانده از كار دولت, به نظر درست نمي‌‏آيد.
وي در پاسخ به سئوالي در مورد كانديداتوري ميرحسين موسوي, گفت: كانديداتوري مهندس موسوي چندان جدي نيست, ايشان كانديدا نخواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين بحث‌‏ها زودرس است و پرداختن به آنها دولت را از پاسخگويي و مجلس را از خدمت‌‏رساني باز مي‌‏دارد.
نماينده مجلس شوراي اسلامي مدعي شد: سخنگوي دولت در مورد برنامه چهارم غير قانوني و خلاف سخن گفتند و برنامه چهارم اصلاً از نظر علمي كاملاً مخدوش است. ضمناً از نظر سياسي هم قرار است آخر برنامه چهارم تبديل به بازيگر هنجارپذير شويم يعني همه قواعد بين‌‏المللي را بپذيريم.
وي با اشاره به وجود اختلاف در ميان دو رقم اين برنامه در جدول دولت و كميسيون برنامه مجلس ششم گفت: اينكاري كه در برنامه چهارم آمده است معجزه است و هيچ تناسبي بين مواد برنامه با جدول‌‏هاي آن وجود ندارد و مشخص است كه مواد و جدول‌‏ها براساس دو الگوي متفاوت تدوين شده‌‏اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20405

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد توكلي: ميرحسين موسوي نامزد رياست جمهوري نخواهد شد، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005