Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 16 شهریور 1383

لاريجاني: هاشمي زهد سياسي پيشه كند و ميدان را به تازه نفس‌ها بسپارد، رويداد

«جواد لاريجاني» روز يكشنبه 15 شهريورماه در سرمقاله روزنامه صدا و سيما با لحني محترمانه از آقاي «هاشمي رفسنجاني» خواست كه به صحنه انتخابات رياست جمهوري وارد نشود و زهد سياسي پيشه نمايد.

برادر «علي لاريجاني» رئيس سابق سازمان صدا و سيما پس از آنكه اعلام آمادگي هاشمي را براي حضور در هر جايي كه نظام «نياز» داشته باشد اين نوع برخورد را نشانه «زهد سياسي» هاشمي دانسته و آورده است:«در انتخابات مجلس هفتم جناح معروف به راست در كشور، اين استراتژي زاهدانه را عمل كرد و چهره‌‌هاي معروف و مشهور آن ميدان را براي تازه‌نفس‌ها باز كردند و هم اكنون زمينه بالا آمدن و رشد ده‌ها مدير سياسي يا چهره نو مهيا شده است كه براي رشد بدنه سياسي كشور اقدامي بسيار ضروري است. به نظر من در انتخابات رياست جمهوري كه پيش رو داريم اين استراتژي بايد دنبال شود و چهره‌هاي محترم و سابقه‌دار مانند جناب آقاي «عسگراولادي»، «مرتضي نبوي»، «ناطق نوري»، «ولايتي»، «پرورش» و ... كه هر يك در دوران خاص مسؤوليت، نقش‌هاي مؤثري ايفا كرده‌اند ميدان را براي نيروهاي تازه نفس باز بگذارند و خود دلسوزانه مسير را تسهيل نمايند.»وي همچنين در بخش ديگري از اين سرمقاله به تحقير برخي چهره‌هاي مطرح پرداخته و نوشته است:«براي آنان مهم انجام كار يا پروژه خاصي نبوده، بلكه محترم بودن و اين كه كسي حرفي نزند كه پر قباي آنان را بگيرد عامل تعيين جهت حركت آنان بوده است. اين مديران «هميشه محترم» و «جنتلمن» قابل عرضه در مراسم عمومي و ارائه در مجالس جشن و سرور هستند اما هرگز شانه خود را زير باري از نظام نمي‌دهند!»گفتني است، جواد لاريجاني در تلاش است كه با رايزني‌هاي فشرده مانع از آمدن ولايتي به عنوان كانديداي جناح راست شود و در عوض برادر خود علي لاريجاني رئيس سابق صدا و سيما و عضو اسبق شوراي فرماندهي سپاه پاسداران را كه مورد توجه بخش اقتدارگرا و شاخه نظامي جناح راست هست را طرح كند.اختلاف جواد لاريجاني و ولايتي در بهار 76 پس از انتشار متن مذاكرات جواد لاريجاني با «نيك براون» به اوج خود رسيد.جواد لاريجاني معتقد بود كه به دليل آنكه ولايتي گمان مي كرد كه دركابينه ناطق ممكن است لاريجاني جايگزين او شود، متن مذاكرات لاريجاني و براون را غيرمستقيم در اختيار جرايد نهاد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20398

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: هاشمي زهد سياسي پيشه كند و ميدان را به تازه نفس‌ها بسپارد، رويداد' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005