جمعه 27 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خامنه‌ای: زلزله آذربایجان می‌تواند به سکوی پرش تبدیل شود

خامنه ای رهبرایران صبح امروز با حضور سرزده در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز همدردی با ساكنان این مناطق از نزدیك در جریان خسارات وارد شده و نحوه كمك رسانی به زلزله زدگان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر، روستای سَرَند از توابع شهرستان هِریس اولین منطقه ای بود كه مورد بازدید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.

آیت الله خامنه ای سپس با حضور در روستای كُوویچ با مردم این روستا از نزدیك دیدار و گفت و گو كردند.

رهبر ایران در جمع مردم كُوویچ هدف اصلی از سفر به مناطق زلزله زده را ابراز همدردی و همدلی با مردم این مناطق و عرض تسلیت بیان و تاكید كرد: همه ملت ایران با ساكنان مناطق زلزله زده همدرد و همدل هستند.

خامنه ای افزود: مردم ایران، مردمی متحد و یكپارچه هستند و همین اتحاد و یكپارچگی موجب قدرت، نیرومندی و عزت ملت شده است.

او با توصیه به مردم مناطق زلزله زده مبنی بر صبر و بردباری، خاطر نشان كردند: اگر ساكنان این مناطق با یكدیگر همكاری و همدلی داشته باشند این حادثه می تواند به سكوی پرش و دگرگونی چهره این منطقه تبدیل شود.

وی خدمت رسانی به مردم مناطق زلزله زده را خوب ارزیابی كرد و افزود: البته مسئولان برای بازسازی و مقاوم سازی مناطق زلزله زده وظایف سنگینی دارند و مردم این مناطق نیز باید به مسئولان برای انجام این وظایف سنگین كمك كنند.

رهبر ایران در ادامه بازدید از مناطق زلزله زده، در روستای باجِ باج حضور یافتند و با ساكنان این روستا نیز از نزدیك گفت و گو كرد.

روستاهای زَغَن آباد و شِیخَملو از توابع ورزِقان از دیگر مناطق زلزله زده ای بودند كه خامنه ای از آنها بازدید كرد.

آیت الله خامنه ای در آخرین مرحله بازدید از مناطق زلزله زده در جمع مردم روستای اورنگ از توابع اهر حضور یافت.

او در جمع مردم روستای اورنگ ضمن ابراز همدردی مجدد با ساكنان مناطق زلزله زده از مردم در خصوص نحوه ارائه خدمات و كمك رسانی سوال كرد كه ساكنان این روستا ضمن اظهار رضایت از خدمات ارائه شده، در خصوص مدیریت توزیع كمك ها گلایه هایی داشتند.

رهبر ایران با تاكید بر زحمات بسیار زیاد مسئولان و ارائه خدمات خوب به مناطق زلزله زده، بر لزوم نظارت دقیق تر بر نحوه توزیع كمك ها تاكید كردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او خاطر نشان كرد، با توجه به طبیعت خوب و مردم زحمتكش به ویژه جوانان غیور آذربایجان شرقی، این منطقه آینده خوبی خواهد داشت.

رهبر ایران، پیش از این نیز در پیامی با مصیبت دیدگان زمین لرزه شهرستان های اهر، ورزقان و هریس ابراز همدردی نمود.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمینˈریشترˈ شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با 150 و 50 و 62 هزار نفر جمعیت در 116، 97 و 110 كیلومتری شمال شرقی تبریز مركز استان قرار دارند.

در جریان این زمین لرزه ها 306 نفر از مردم این منطقه جان باختند و بیش از دو هزار نفر نیز مصدوم شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016