پنجشنبه 15 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيرين عبادی: از همه دنيا می خواهم به کمک نسرين ستوده در زندان بشتابند، کمپين بين المللی حقوق بشر

شيرين عبادی: «من به شدت نگران وضعيت جسمی خانم ستوده هستم و به همه دنيا اعلام می کنم که در اعتراض به دستگيری وکيلی که تنها گناه او دفاع از قربانيان نقض حقوق بشر در دادگاه بود به کمک او بشتابند.»

به دنبال انتشار خبر اعتصاب غذای نسرين ستوده در زندان و اين موضوع که در جريان بازجويی تحت فشار است شيرين عبادی رييس کانون مدافعان حقوق بشر در ايران به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که از همه دنيا می خواهد که در اعتراض به دستگيری اين وکيل مدافع حقوق بشر به کمک او بشتابند. او همچنين گفت که نسبت به وضعيت سلامتی نسرين ستوده به شدت نگران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شيرين عبادی به کمپين گفت: « خانم ستوده آخرين بازمانده وکلای شجاع مدافع حقوق بشر است که با قبول کليه مخاطرات از قربانيان نقض حقوق بشر در ايران دفاع می کرد وکالت بسياری از بازداشت شدگان پس از انتخابات را به عهده داشت و با وجود اينکه به کررات مامورين امنيتی او را تهديد می کردند که اگر به دفاع خود ادامه بدهد او را دستگير خواهند کرد در پاسخ عنوان می کرد که هر شخصی حق دسترسی به وکيل را دارد و کارهای او مطابق قانون است و حاضر نيست به از حرف غيرقانونی مامورين امنيتی تمکين کند و به شغل شرافتمندانه خود ادامه می داد و اکثر پرونده ها را نيز به رايگان قبول می کرد.»

برنده جايزه صلح نوبل سال ۲۰۰۳ با اشاره به وضعيت کنونی مدافعان حقوق بشر در ايران اضافه کرد: « متاسفانه دولت ايران که روز به روز دايره را بر عملکرد مدافعان حقوق بشر تنگ تر می کند تاب تحمل شهامت های اين زن را نداشت و او را دستگير کرد و از آن تاريخ به اين طرف حتی با توديع وثيقه حاضر نشدند که در مراسم خاکسپاری پدرش شرکت کند و در اين مدت حق ملاقات با خانواده و وکيل را نداشته است. »

خانم عبادی در ادامه افزود: « خانم ستوده به همسرش اعلام کرده بود چنانچه بيش از چهار روز از بی تلفنی بگذرد واز او خبری نباشد اعتصاب غذا خواهد کرد و چون نزديک به سه هفته از آخرين تلفن او گذشته همسرش نگران اعتصاب غذای اوست و به همين دليل من به شدت نگران وضعيت جسمی خانم ستوده هستم و به همه دنيا اعلام می کنم که در اعتراض به دستگيری وکيلی که تنها گناه او دفاع از قربانيان نقض حقوق بشر در دادگاه بود به کمک او بشتابند. »


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016