دوشنبه 5 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دخالت مستقيم نيروهای دولتی در حمله و تخريب منزل مهدی کروبی، تغيير

در ميان حمله کنندگان به منزل مهدی کروبی، برخی از چهره های دولتی از جمله فرماندار شميرانات نيز ديده شده اند.

به گزارش سايت «تغيير»، شب های قدر و طی پنج شب پياپی افرادی اجير شده در اقدامی سازماندهی شده به منزل مهدی کروبی حمله کردند. اين حمله که در نوع خودش به نوعی بی سابقه هم می نمود، واکنش گروه ها، افراد و فعالين سياسی را در پی داشت تا حدی که تا روزها پس از پايان يافتن اين اقدام وحشيانه، افراد، مراجع و گروه های سياسی از هر دو جناح موضع گيری خود را در برابر اين اقدام اعلام کردند.

برخی رسانه ها و گروه های وابسته به جريان حاکم در همان روزهای اول اين اقدام را به نيروهای مردمی و خود جوش نسبت دادند و بعد از مدتی اين ماجرا را ساخته و پرداخته نيروهای اصلاح طلب و مهدی کروبی برای ايجاد بحران و سياه نمايی دانستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از مدت کوتاهی سپاه پاسداران در بيانيه ای اين اقدام را محکوم و از وابستگی و ارتباط اين افراد با نهادهای زير مجموعه خود اعلام تبری کرد. همچنين نيروی انتظامی طی گرازشی اعلام کرد افراد حمله کننده به منزل مهدی کروبی شناسايی و ليستی از آنها تهيه شده است. اما متاسفانه گزارش واضح ديگری از اين اقدام منتظر نشد.

به دليل عدم انتشار گزارشی واقعی و صريح از سوی نهاد های امنيتی و مسئول تاکنون، اخبار موثقی در اختيار سايت تغيير قرار گرفته است تا به عنوان نمونه بخشی از ماجرای حمله سازماندهی شده ی حمله به منزل مهدی کروبی و معرفی برخی عاملين آن را جهت روشن شدن اذهان مردم و نيز آگاهی مراجع قانونی، شفاف سازی شده و چهره از نقاب برخی برداشته شود.

طی اخبار و گزارش رسيده شاهدان عينی، شاهد حضور و رهبری نيروهای دولتی و افرادی که بر مسند قدرت نشسته اند که وظيفه اش حفظ حقوق شهروندان می باشد و در اين اقدام نافرجام دست داشته اند.

به گزارش تغيير، بررسی عکس ها و گزارش ها از روز حمله به خانه مهدی کروبی حکايت از آن دارد که محمد لاريجانی فرماندار شميرانات در طول حملات نيروهای لباس شخصی و شکستن درها و شيشه ها و تير اندازی و پرتاب گاز اشک آور به خانه نه تنها در محل حملات حضور داشته که به نوعی رهبری نيروهای لباس شخصی را نيز عهده دار و خود شخصا در اقدامات صورت گرفته در آن شب عليه مهدی کروبی پيشتاز بوده است.

همچنين جالب توجه آن است که ايشان در همان حال به صورت تلفنی و مرتبا به آقای تمدن استاندار تهران نيز گزارش حملات و تهاجمات نيروهای تحت کنترل خود را می داده است. لازم به توضيح است که آقای تمدن نيز در فاصله ای نه چندار دور از منزل مهدی کروبی مستقر شده بود و ماجرا را زير نظر داشت.

نکته جالب اما آن است که به گفته نزديکان مهدی کروبی، ساعت سه نيمه شب که چند تن به نمايندگی از سپاه و پليس امنيت تهران برای مذاکره نزد مهدی کروبی آمدند، آقای لاريجانی در پوشش پليس امنيت و نيروهای سپاه وارد خانه شده و در جلسه شرکت کرده بود. اين درحاليست که يک روز بعد، پس از روشن شدن ماجرا و شناختن هويت آقای لاريجانی، نيروهای سپاه که در معرض اين پرسش قرار گرفتند که آيا فرماندار شميرانات در جلسه حضور داشته ، ماجرا را تکذيب کردند و مدعی شدند که تنها نيروهای سپاهی و پليس امنيت در جلسه حضور داشته اند.

گفتنی است که در ابتدای آن جلسه شبانه نيز که آقای کروبی خواستار معرفی حاضران شده بود هيچ يک از حاضران خود را با هويت فرمانداری شميرانات معرفی نکرده و همگی خود را به نمايندگی از سپاه و پليس امنيت معرفی کرده بودند.

در اين جلسه که نيمه شب برگزار گرديده بود، نماينده سپاه به آقای کروبی گفته بود: «ما فقط از شما می خواهيم که فردا از خانه خارج نشويد و در راهپيمايی شرکت نکنيد چراکه خبر درگيری را داريم و احتمال می دهيم که در اينصورت چند نفر کشته شوند». در پی اين اظهار نظر نماينده سپاه آقای زمانی معاون پليس امنيت که در اين جلسه حاضر بود ابتدا بسيار بی ادبانه و گستاخانه با آقای کروبی صحبت کرده و گفته بود که “شما پنج شب است نظم اين محله را به هم ريخته ايد و اين بازتاب مواضع شماست که کار را به اينجا رسانده» و سپس در واکنش به موضع نماينده سپاه گفته بود” خير. بحث ما راهپيمايی فردا نيست. بحث ما حضور شما در اين محله است“. وی سپس تلويحاً گفته بود که “بايد از اين خانه و محله برويد”. اين سخنان معاون پليس امنيت تهران که با لحنی بسيار بی ادبانه ابراز می شد با واکنش محکم آقای کروبی مواجه شد.

مهدی کروبی در پاسخ ابراز نمودند:” من اين دولت را به رسميت نمی شناسم. اين دولت منتخب ملت نيست بلکه دولتی منتصب شده است . اينجا خانه من است و شما وظيفه تان اين است که با نيروهای آشوب گر برخورد کنيد و حتی اگر من يک شهروند کافر هم باشم از حقوق اوليه ای برخوردارم و برعهده شماست که امنيت مرا تامين کنيد و تنها در صورتی از اين خانه خارج می شوم که حکم دستگيری مرا صادر کنند.”

به گفته ی شاهدان عينی، لاريجانی فرماندار شميرانات، بدليل آنکه پس از يورش و تخريب منزل کروبی و تشکيل جلسه نيروهای پليس امنيت به خواسته و مراد طراحی شده (بيرون کردن کروبی از منزل خويش) نرسيدند، فردای همان روز نيز مجددا يورش کرده و به تخريب منزل دست يازيدند.

مطابق برخی گزارشات و اخبار رسيده به سايت تغيير، فرمانداری شميرانات به محل سازماندهی و تجميع نيروهای لباس شخصی تبديل شده و آقای لاريجانی در مقام فرماندار به سازماندهی و حمايت اين نيروها در داخل ساختمان دولتی مشغول است و مزايا و امکانات کافی را در اختيار نيروهای آشوبگر و لباس شخصی قرار می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016