پنجشنبه 18 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان شيرين عبادی عليه سنگسار، راديو بين المللی فرانسه

شيرين عبادی، حقوقدان و بندۀ جايزۀ نوبل صلح، از همۀ رهبران جهان خواست که برای پايان دادن به مجازات سنگسار مبارزه کنند. وی تأکيد کرد که فقط سکينه محمدی آشتيانی نيست که در خطر سنگسار قرار دارد. خانم عبادی همچنين از مسئول سياست خارجی اروپا، خانم کاترين آشتون خواسته است که در تمامی مذاکراتی که با ايران خواهد داشت، حتی در پروندۀ اتمی، بر مسئلۀ حقوق بشر تأکيد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شيرين عبادی که برای ديدار با مسئولان اروپايی در بروکسل حضور دارد، روز پنجشنبه گفت که به رغم تعليق حکم سنگسار سکينه محمدی آشتيانی، وی چندان اميدی به خلاصی وی ندارد.
خانم عبادی در يک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "من هيچ اعتمادی به گفته های دولت ايران ندارم".
وی افزود: "اما به غير از سکينه آشتيانی، چندين نفر ديگر هم هستند که اجرای حکم اعدام با سنگسار را انتظار می کشند. بايد همگی را نجات دهيم".

شيرين عبادی که چند روز قبل از انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد ايران را ترک کرد، ديگر به کشور باز نگشته است. به گفتۀ وی، در اين مدت وضعيت حقوق بشر در ايران بدتر شده است.
خبرگزاری فرانسه، تعداد زندانيان سياسی را در ايران، در حال حاضر بيش از ۸۰۰ نفر برآورد می کند.

به گفتۀ شيرين عبادی، فقر نيز در ايران افزايش داشته است. وی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر بروکسل، در بارۀ حقوق کودکان و زنان نيز توضيحاتی داد و گفت: "در ايران اگر يک دختر ده ساله جنايتی مرتکب شود، به همان سختی مجازات خواهد شد که يک مرد چهل ساله. به همين دليل است که بيشترين تعداد اعدام جوانان در جهان، در ايران صورت می گيرد".

خانم عبادی گفت که از مسئول سياست خارجی اروپا، خانم کاترين آشتون خواسته است که در تمامی مذاکراتی که با ايران خواهد داشت، حتی در پروندۀ اتمی، بر مسئلۀ حقوق بشر تأکيد کند. شيرين عبادی در مورد نسرين ستوده نيز که اخيراً بازداشت شده، با مسئولان اروپايی گفتگو کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016