چهارشنبه 10 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پسر سکينه محمدی آشتيانی از اعدام ساختگی مادرش خبر داد، راديو فردا

پسر سکينه محمدی آشتيانی، زن محکوم به اعدام در ايران، سه شنبه در گفت و گو با روزنامه بريتانيايی گاردين از تدارک مراسم اعدام ساختگی برای مادرش توسط مأموران زندان خبر داد.

سجاد قادری، پسر ۲۲ ساله خانم محمدی آشتيانی به گاردين گفت که مأموران زندان روز شنبه به خانم آشتيانی خبر دادند که بامداد يکشنبه به پای چوبه دار خواهد رفت و به همين جهت خانم آشتيانی وصيت نامه خود را تهيه کرده و در ساعات اوليه روز يکشنبه از هم‌بندانش خداحافظی کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تدارک ديدن اعدام ساختگی چند روز پس از زمانی انجام شد که مقامات زندان از ديدار خانم محمدی آشتيانی با فرزندانش ممانعت به عمل آوردند. سجاد می‌گويد مأموران زندان به آن‌ها گفته بودند که مادرشان مايل به ديدار آن‌ها نيست و اين در‌حالی است که پس از آن خانم محمدی آشتيانی نيز اعلام کرد که به او گفته شده بود که کسی به ديدارش نيامده است.

سجاد که پس از اين اعدام ساختگی با مادرش تماس تلفنی داشته است، اعلام کرد که از صدای مادرش بر می‌آمد که تحت فشار روانی است.

او می‌گويد: «آن‌ها (مقامات مسئول) از اعتراض‌های بين‌المللی در مورد پرونده مادرم خشمگين هستند و برای همين از او انتقام می‌گيرند».

با اين‌حال سجاد می‌گويد که کمپين‌های بين‌المللی برای آزادی مادرش تنها دليلی است که وی تا کنون اعدام نشده است و می‌افزايد: «از همه در سراسر جهان خواهش می‌کنم که به حمايت خود از مادرم ادامه دهند. اين تنها راهی است که ممکن است بتواند موجب بخشوده شدن مجازات اعدام او شود».

سجاد همچنين در گفت و گو با راديو فردا گفته است که روز سه شنبه به دفتر قوه قضائيه تبريز مراجعه کرده است و به او گفته‌اند که پرونده قتل پدرش مفقود شده است و تنها پرونده سنگسار در دسترس است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016