دوشنبه 28 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو سال حبس تعزيری برای ليلا توسلی، ميزان

ميزان: مهندس ليلا توسلی به دو سال حبس تعزيری محکوم شد.

به گزارش «ميزان خبر» ليلا توسلی، فرزند مهندس محمد توسلی و خواهر زاده ی دکتر ابراهيم يزدی، در دادگاهی به رياست قاضی مقيسه که تنها ۲۰ دقيقه طول کشيده است، به دو سال حبس تعزيری محکوم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ليلا توسلی را به اتهام حضور در راهپيمايی ۲۵ خرداد و روز عاشورا و با تأکيد بر عدم حضور وی در "اغتشاشات" و همچنين مصاحبه با راديو فردا و بی بی سی به عنوان شاهد عينی کشته شدن يکی از شهروندان توسط خودرو نيروی انتظامی و عبور از روی جسد وی، به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات و با رعايت ماده ۴۶ قانون مجازات به تحمل دو سال حبس تعزيری محکوم کرده است.

فرد مقتول شهرام فرجی زاده است که در ميدان وليعصر به وسليه خودروی نيروی انتظامی کشته شد و خودرو اين نيرو به طرز عمدی از بدن وی عبور کرد.

ليلا توسلی ساعت يک بامداد نيمه شب عاشورا توسط تيم ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به منزل مهندس توسلی رئيس دفتر سياسی نهضت آزادی ايران بازداشت شد و بعد از تحمل دو ماه بازداشت در بند ۲۰۹ اوين سرانجام روز چهارم اسفند ماه با وثيقه از زندان آزاد شده است.

گفتنی است خواهر او دکتر سارا توسلی نيز در ۱۳ دی ماه سال گذشته بازداشت و پس از سپری کردن ۵۰ روز در بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوين،در دادگاه بدوی در شعبه ۲۶به ۶ سال حبس تعزيری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است و پرونده وی هم اينک به دادگاه تجديد نظر ارسال شده است.

همچنين مهندس فريد طاهری،همسر دکتر سارا توسلی و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی، نيز که همراه ايشان در راهپيمايی روز عاشورا حضور داشته است، از روز ۲۷ ديماه بازداشت شده تا کنون زندان اوين به سر می برد.

حکم سه سال حبس تعزيری مهندس طاهری در دادگاه تجديد نظر، تاييد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016