سه شنبه 8 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخراج و محروميت از کنکور دانشجويان فعال در شرکت های هرمی، دانشجونيوز

دبير شورای مرکزی انضباطی دانشجويان وزارت بهداشت با اشاره به جزئيات برخورد با دانشجويان فعال در شرکتهای هرمی گفت: دانشجويانی که با فعاليت در شرکتهای هرمی فضای دانشگاه را ناامن کنند از دانشگاه اخراج می شوند و تا سه سال حق شرکت در کنکور را ندارند.


دکتر سيد مهدی طيبی تفرشی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شيوه نامه انضباطی دانشجويان که برای دانشگاههای کشور اجرا می شود آخرين بار در سال ۸۴ مورد ويرايش قرار گرفته بود و در آن زمان چندان بحث شرکتهای هرمی و مشکلات ناشی از آن در جامعه مطرح نبود اما پس از بازنگری شيوه نامه در سال ۸۸ موضوع شرکتهای هرمی به يک عنوان يک بند مهم به آن اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: در اين شيوه نامه آمده است که فعاليت در شرکتهای هرمی و امثال آن تخلف است و متخلف در صورت وجود شاکی خصوصی بايد جبران خسارت کند به اين معنی که ميزان پولی که از ساير افراد دريافت کرده است را بايد پرداخت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طيبی تفرشی اضافه کرد: در صورتی که دانشجوی متخلف يک مرتبه به شورای انضباطی بيايد و حکمی برای وی صادر شود با تنبيهات بندهای ۷ تا ۱۲ از جمله محروميت از تسهيلات رفاهی دانشگاه و يا ايجاد تغيير در آنها از قبيل وام، خوابگاه و غيره، دريافت خسارت از دانشجو، منع موقت از تحصيل به مدت يک نيمسال، منع موقت از تحصيل به مدت دو نيمسال بدون و يا با احتساب سنوات مواجه می شود.

وی اظهار داشت: در صورت تکرار تخلف قانونگذار برای دانشجوی متخلف بسيار سخت گرفته است که بر اساس بند ۲۰ تنبيهات، دانشجو از دانشگاه اخراج می شود و تا سه سال نمی تواند در کنکور نيز شرکت کند. در واقع عدم مجوز شرکت در کنکور نيز برای فرد متخلف اعمال می شود.

دبير شورای مرکزی انضباطی دانشجويان وزارت بهداشت در خصوص ميزان وجود آسيب عضويت و يا فعاليت در شرکتهای هرمی در دانشگاههای علوم پزشکی به مهر گفت: با توجه به اينکه در دو سال اخير تمامی احکام صادره در دانشگاهها با يک رونوشت به اطلاع شورای مرکزی می رسند ما در دو سال اخير با هيچ نمونه ای از فعاليت دانشجويان علوم پزشکی در حيطه شرکتهای هرمی برخورد نکرده ايم.

وی افزود: تنها موردی که در دانشگاههای علوم پزشکی در مورد فعاليت در شرکتهای هرمی بوده است مربوط به سال ۸۶ است که آخرين موردی بوده که سه دانشجو با فعاليتهای خود فضای دانشگاه و خوابگاه را ناامن کرده بودند و در نهايت نيز حکم های لازم به دليل ناامن کردن فضای دانشگاه به اين افراد ابلاغ شد.

طيبی تفرشی با اشاره به فعاليتهای معاونت دانشجويی وزارت بهداشت برای پيشگيری از آسيبهای اين موضوع در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: با توجه به اينکه دانشگاهها نيز از فضای عمومی تاثير می گيرند ما نيز فعاليتهای پيشگيرانه زيادی را به انجام رسانديم.

وی گفت: در اين مسير بخشنامه های قوه قضائيه در مورد برخورد با شرکتهای هرمی به صورت پمفلت های آموزشی در اختيار دانشجويان قرار گرفت و همچنين از ۱۰ مرجع تقليد استفتائاتی در اين زمينه صورت گرفت که اين استفتائات در بوردهای شورای انضباطی به اطلاع دانشجويان رسانده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016