دوشنبه 7 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابلاغ ممنوع الخروجی به دانشجويان زندانی، روز

آرش بهمنی
arashbahmani(at)gmail.com
مجيد توکلی، از فعالان دانشجويی دانشگاه پلی‌تکنيک که از اول تيرماه به بند ۳۵۰ منتقل شده است، در شرايط جسمی نامساعدی به سر می‌برد و مسئولان به وضعيت وی بی توجه‌اند. همزمان اعضای زندانی دفتر تحکيم از زندان به دادگاه برده شدند تا حکم ممنوع الخروجی شان به آنها ابلاغ شود.

آن‌گونه که برادر مجيد توکلی نوشته اين دانشجوی زندانی که به دليل شرايط سخت زندان عموما و اعتصاب غذا در سلول انفرادی بند ۲۴۰ خصوصا، به نارسايی ريوی مبتلا شده است روز به روز شرايط وخيم تری پيدا می کند.اين روند به صورتی است که داروهای قبلی که توسط پزشک برای اين زندانی سياسی تجويز شده بود، ديگر جواب‌گوی وضعيت وی نيست و دکتر بهزاديان نژاد، هم بند وی، توصيه کرده ديگر از اين دارو ها استفاده نکند چرا که عواقب خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجيد توکلی اکنون در اتاق ۲ بند ۳۵۰ (اتاق ۵ قديم) محبوس است و از زمان انتقال تاکنون تنها موفق به برقراری يک تماس ۲ دقيقه ای با خانواده ی خود شده است.

مدتی است که علی رغم ساخت و ساز و شرايط نامطلوب بند ۳۵۰، زندانيان سياسی محبوس در ساير بندها (خصوصا اندرزگاه های۷-۸) به اين مکان منتقل شده اند. در اين بند نسبت به ساير بندهای عمومی، محدوديت های بيش تری در مورد زندانيان اعمال می شود.

لازم به يادآوری است که مجيد توکلی، دانشجوی دانشگاه پلی تکنيک تهران، از ۱۶ آذر سال ۸۸ تاکنون در زندان به سر می برد و با حکمی ۸ و نيم ساله مواجه است.


پرونده جديد ميلاد اسدی و بهاره هدايت

‫شعبه چهارم بازپرسی دادگاه انقلاب روز گذشته ميلاد اسدی و بهاره هدايت را احضار کرد.

آن‌گونه که يک منبع آگاه به "روز" گفته است، در اين احضار به ميلاد اسدی و بهاره هدايت حکم ممنوع الخروجی آن‌ها ارائه شد.

در اين شعبه، عضويت اين دو زندانی در "مجموعه غيرقانونی دفتر تحکيم وحدت" دليل ابلاغ چنين حکمی اعلام شده است. اين منبع آگاه همچنين اضافه کردبا توجه به اينکه اسدی و هدايت، پيش از اين در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، با اتهام عضويت در مجموعه غيرقانونی مواجه شده بودند، اين اقدام نشانگر دور جديدی از فشار به آنان است؛ در چند روز گذشته اخبارديگری هم مبنی بر احضار تعدادی از اعضای شورای مرکزی و نيز شورای عمومی دفتر تحکيم وحدت به همين شعبه پخش شده بود.


دانشگاه تبريز: احضار دانشجويان به وزارت اطلاعات

در اواخر هفته گذشته شمار زيادی از دانشجويان دانشگاه تبريز به اداره اطلاعات شهر تبريز احضار شده و مورد بازجويی قرار گرفته اند.

به گزارش دانشجونيوز، در آستانه سالگرد حوادث ۲۰ تير ماه ۱۳۷۸ دانشگاه تبريز و نيز به منظور تداوم بخشيدن به فضای امنيتی و پليسی شديد دانشگاه تبريز در يکسال اخير، تعدادی از فعالين دانشجويی اين دانشگاه به اداره اطلاعات شهر تبريز احضار و مورد بازجويی های طولانی و تهديد در مورد هرگونه حرکت مدنی و اعتراضی قرار گرفتند. لازم بذکر است بازجويی های مذکور در اتاق شماره ۳۷ زندان مرکزی تبريز که در اختيار اداره اطلاعات شهر تبريز ميباشد انجام پذيرفته است.

صدرا آقاسی و نعيم احمدی از فعالين دانشجويی دانشگاه تبريز و از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه، روز دوشنبه ۲۴ خرداد بازداشت شده اند و هم‌چنان در زندان به سر می‌برند.


دانشگاه محقق تبريز: بازداشت ۵ عضو انجمن اسلامی

پنج نفر از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه محقق اردبيلی تبريز، هفته گذشته و پس از تهديد توسط رييس حراست دانشگاه، بازداشت شدند و خبری از آن‌ها در دست نيست.

محمود صادقی اشرافی، دبير انجمن اسلامی دانشجويان و امين عزيزی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان که در رشته مهندسی عمران مشغول به تحصيل هستند، اوايل هفته گذشته و پس از خروج از جلسه امتحان توسط افرادی که خود را مأموران پليس امنيت معرفی کردند، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

همچنين عليرضا هاشمی دانشجوی رشته مهندسی شيمی و محمد اصلانی دانشجوی ترم آخر مهندسی عمران به طور جداگانه توسط مأموران بازداشت شدند. يک روز بعد نيز حامد شفيعی، دانشجوی رشته مهندسی مکانيک پس از احضار به دفتر رييس حراست دانشگاه، بازداشت شد.

اين بازداشت‌ها پس از آن صورت می‌گيرد که رييس حراست به طور ناگهانی وارد دفتر انجمن اسلامی دانشجويان شد و آنان را تهديد به بازداشت کرد. هم اکنون با گذشت يک هفته از اين بازداشت ها، اطلاعی از محل و وضعيت نگهداری اين افراد در دست نيست.

گفتنی است تمامی بازداشت شدگان از فعالان ستاد دانشجويی ميرحسين موسوی در زمان انتخابات سال گذشته بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016