چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرس تی وی: آخرين اعترافات ريگی: آمريکايی‌ها و اسرائيلی‌ها در پوشش ناتو با ما مذاکره می کردند، فارس

خبرگزاری فارس: رهبر دستگير شده گروهک تروريستی جندالله گفت: افرادی آمريکايی و يا اسرائيلی در پوشش ناتو با ما مذاکره می کردند و ليستی از افراد را برای ترور به ما دادند.

به گزارش فارس، "عبدالمالک ريگی "، رهبر گروهک تروريستی جندالله در گفت‌وگو با خبرنگار پرس تی‌وی گفت که زمانی که وی در مراکش بود، نمايندگان آمريکا يا اسرائيل به وی ليستی از افراد در تهران را داده بودند تا وی آنها را ترور کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: ما در کازابلانکا در مراکش با افرادی که خود را نمايندگان ناتو معرفی می‌کردند ديدار کرديم. بعد از ملاقات وقتی قضايا را جمع بندی کرديم دو شبهه در ذهن ما ايجاد شد. يکی اين که اگر اين افراد عضو ناتو هستند چرا در افغانستان با ما ملاقات نکردند، در حالی که در افغانستان پايگاه دارند و خيلی راحت‎تر و با ضريب امنيتی بالاتری می‌توانند با ما ملاقات کنند.
ريگی افزود: شبهه دومی که برای ما ايجاد شد اين بود که بار اولی که به ما اطلاع داده شد، نيروهای ناتو قصد مذاکره با ما را دارند گمان کرديم که آنها می‌خواهند درباره شرق ايران با ما گفت‌وگو کنند چون نيروهای ناتو در افغانستان مستقر هستند و ممکن است در رابطه با موضوع شرق کشور نظرهايی داشته باشند. اما همه اصرار مذاکره کنندگان بر اين بود که جندالله عمليات را از منطقه مرزی و بلوچستان به پايتخت کشور يعنی تهران منتقل کند.
وی ادامه داد: اين نکته برای ما جای سوال داشت و ما را به اين جمع بندی رساند که آنها آمريکايی و يا اسرائيلی هستند که در پوشش ناتو با ما مذاکره می کنند يا اين که اين افراد از نيروهای ناتو هستند ولی برای آمريکا و اسرائيل کار می‌کنند. در هر دو صورت ما به اين نتيجه رسيديم که اين افراد با جاهايی غير از ناتو ارتباط دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016