چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی خبری از وضعيت و شرايط رسول حردانی، يکی از دستگيرشدگان چهارشنبه سوری، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، رسول حردانی از دستگير شدگان چهارشنبه سوری از زمان دستگيری تا به حال هيچ خبری از محل بازداشت و وضعيت و شرايط او در دست نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رسول حردانی ۲۷ ساله در جريان برگزاری مراسم جهارشنبه سوری همراه با ۲ نفر از دوستانش دستگير و به آگاهی شاپور تهران منتقل شد. بنابه گفته يکی از هم بنديانش که در بازدشتگاه شاپور با او بود.نيروهای سرکوبگر او را در آکاهی شاپور با باتونهای برقی و شوک الکتريکی تحت شکنجه های شديد جسمی قرار دادند .آقای حردانی همچنين هنگام دستگيری مورد ضرب وشتم نيروهای سرکوبگر قرار گرفت و در اثر کشاندن او بر روی آسفالت پشت وی زخمی شده بود. او را پس از ۲۴ ساعت از بازداشتگاه آگاهی شاپور به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
خانواده حردانی از زمان دستگيری فرزندشان تا به حال از محل بازداشت و وضعيت و شرايط وی در بی اطلاعی کامل بسر می برند. مراجعات مکرر آنها به دادگاه انقلاب، دادستانی تهران ،بند ۲۰۹ زندان اوين و ساير مراکز با اظهار بی اطلاعی آنها مواجه هستند و از دادن جواب مشخصی به اين خانواده تا به حال خوداری کرده اند. اين مسئله باعث شده است که اين خانواده را در نگرانی فزآينده ای قرار دهد.
لازم به ياد آوری است رسول حردانی در سال ۱۳۷۹ هنگامی که با خانواده اش قصد پناهندگی داشتند سعی کردند که هواپيما را به کنترل خود در آورند و به سوی مقصدی که مد نظر آنها بود تغيير مسير دهند که اين مسئله ناکام ماند و باعث دستگيری او و ساير اعضای خانواده شد . تعدادی از آنها ابتدا محکوم به اعدام و سپس به حبس های طولانی مدت تبديل شدند .بنابه گفته خانواده اش رسول حردانی بعد از ۱۰ سال زندانی بودندسال گذشته با سپردن وثيقه به او مرخصی استعلاجی داده شد و در بيمارستان گلستان اهواز۲ بار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،دستگيری،شکنجه جسمی ، انتقال اين زندانی به نقطه نامعلومی و بی اطلاع نگه داشتن خانواده اش از سرنوشت عزيزشان را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ويژه دستگيريهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به نقض مستمر و سيستماتيک حقوق بشر در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016