یکشنبه 29 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان جنبش سبز مازندران برای کاربران دنيای مجازی

به نام خالق آزادی

تو نمی دانی غريو يک عظمت
وقتی که در شکنجه يک شکست نمی نالد
چه کوهی ست!

خبر تلخ و درد آور بازداشت ها و کشتار دانشجويان و هموطنان عزيزمان در تهران و مازندران و ديگر شهر های اين ديار پاک و دريغا از همه اسفناک تر آنکه برگزاری دادگاه های استالينی و فرمايشی و صدور احکام ننگين برای سالم ترين فعالين سياسی و دانشجويی اين مرز و بوم چه توجيهی می تواند داشته باشد جز اينکه عده ای به نام مذهب صدای هر دگر انديشی که به مثابه آن ها نمی انديشد را خفه می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديگر، در چه زمانی حکومت مردان جمهوری اسلامی ديوار توهمشان ترک بر می دارد و به جای شنيدن صدای ساختگی ۹ دی، ندای واقعی ملت را در روز ۲۵ خرداد ، قدس ، ۱۶ آذر ، عاشورا و ... می شنوند. بی شک در تمام جوامع حضور جامعه ی مدنی فعال به بقای حکومت کمک می کند اما گويی در اين کشور سرکوب جامعه مدنی به بقای حکومت مردان ظالم و مستبد کمک می کند و دردا ! در نبود جامعه ی مدنی فعال اين جنبش دانشجويی است که رسالت خود يعنی همان بسط تفکر دموکراسی خواهانه و نفی استبداد را به دوش می کشد و همواره هدف برخورد های تماميت خواهان در پنجاه سال اخير بوده است. وقوع حوادثی چون آذر ۳۲ ، بهمن ۴۰ و تير ۸۷ گوشه ای از مظلوميت دانشجويان روشنگر است.
هنوز در يادها و ذهن بيدار جنبش دانشجويی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل و دانشگاه مازندران ، حادثه تلخ و دلخراش فروردين ۸۶ که منجر به دستگيری ۱۶ تن از فعالين دانشجويی استان مازندران شد ، مانده است. دانشجويانی من جمله سيد ضيا نبوی که جرمشان تنها اعتراض به دستگيری وحشيانه بيژن صباغ دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل به دست نيروهای لباس شخصی بود و اکنون ۳ سال است که از آن ماجرای تلخ می گذرد و آنچه که امروز کام ما را تلخ تر از گذشته می کند آن است که دوست و يار دبستانيمان سيد ضيا نبوی بيش از ۱۰ ماه است که در بند است و در بيدادگاه فرمايشی حاکميت جمهوری اسلامی به اتهام واهی و کذب ارتباط با سازمان مجاهدين خلق به ۱۵ سال زندان (۱۰ سال تبعيد به ايزه کرمان) و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و تا کنون حتی يک ملاقات نيز با خانواده خود نداشته است. وی که دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل بود در امتحان کنکور کارشناسی ارشد در رشته جامعه شناسی شرکت کرد و موفق به کسب رتبه تک رقمی شد و متأسفانه طی فشار های وزارت اطلاعات از پذيرش در دانشگاه منع گشت و در آسمان پر از دردش ميزبان ۳ ستاره که نماد مهرورزی دولت بی کفايت بود گرديد.
اين جانبان به عنوان فعالين سياسی جنبش سبز استان مازندران که در يک سال اخير آماج حملات و فشار ها توسط حاکميت جمهوری اسلامی بوده ايم در يک حرکت مدنی از کليه ی کاربران دنيای مجازی اعم از وب سايت ها، وبلاگ ها، فيس بوک، توييتر و ... خواهشمنديم تا در روز ۱ ارديبهشت به مناسبت همزمان بودن آغاز اعتصاب غذای زندانيان سياسی دربند زندان اوين با آزادی سيد ضيا نبوی در تاريخ ۱ ارديبهشت سال ۸۶ به مدت يک روز اين بيانيه و پوستر سيد ضيا نبوی (سخنگوی کميته ی دفاع از دانشجويان محروم از تحصيل) را در صفحات کاربری خود قرار دهند. به اميد آزادی کليه زندانيانی که به جرم عقيده در پشت ميله های زندان به سر می برند.


به اميد ايرانی پاک و آباد و آزاد
جنبش سبز استان مازندران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016