جمعه 2 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضيا نبوی: قاضی گفت که به درخواست وزارت اطلاعات محکوم شدم، اميرکبير

سيد ضيا الدين نبوی دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصيل روز پنج شنبه ۱ بهمن ضمن تماس تلفنی از زندان اوين با يکی از دوستانش اعلام کرده است که اتهام وارده به خودش را به هيچ وجه قبول ندارد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير ضيا نبوی در تماس تلفنی خود به يکی از دانشجويان بابل اظهار داشت که قاضی پيرعباسی به وی گفته است: "علی رغم جوانی ات و اينکه هيچ اعترافی در رابطه با ارتباط با منافقين نکردی ولی من مجبورم بر اساس درخواست کتبی وزارت اطلاعات تو را محکوم به ارتباط با منافقين نمايم".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ضيا نبوی در ادامه اظهار داشت: "ظاهرا نامه ای از سوی وزارت اطلاعات به قضات دادگاه انقلاب ارسال شده و وزارت اطلاعات در آن نامه خواسته است که تمامی بازداشت شدگانی که عضو شورای دفاع از حق تحصيل هستند را به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدين خلق محکوم کنند."

اين احتمال داده می شود که وزارت اطلاعات مبنای اين درخواست خود را اعترافات تحت اجبار و فشار مهديه گلرو، عضو ديگر شورای دفاع از حق تحصيل قرار داده است.

نبوی علت صدور حکم ۱۱ سال زندان برای مجيد دری را نيز همين نامه دانست و گفت در هفته های آينده چند دانشجوی ديگر نيز چنين احکام سنگينی دريافت خواهند کرد.

او ضمن تشکر از تمامی کسانی که با صدور بيانيه حکم وی و دوستانش را محکوم کردند خطاب به تمامی دانشجويان ايران علی الخصوص دانشجويان دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل گفته است: "قدر خود را بدانيد و از هرگونه تفرقه بپرهيزيد و با حفظ اتحاد و همدلی به راه خود ادامه دهيد. در درون زندان اوين هم دستگاه امنيتی عده ای را مامور کرده که در بين زندانيان تفرقه بيندازند ولی زندانيان با حفظ همدلی، مانع از ايجاد تفرقه می شوند."

نبوی در پايان گفتگوی کوتاه تلفنی اش گفته است: "اين حکم بزرگترين توهين به او و تفکراتش است و از سوی او به هيچ وجه قابل پذيرش نيست و در صورت تاييد حکمش ساکت نخواهد نشست."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016